Smulan 89 skrev 2015-02-18 21:34:01 följande:
Jag går hos Margareta. Har aldrig haft Mimmi, men hon är säkert bra =)
Ja, jag hörde också det med lustgasen. Lite synd då jag bara har använt det med båda. Hade eda också med första. Tog 24 tim, så de föreslog eda och det var nog bra, för både jag och min man fick somnat några timmar mitt i natten.
Okej, ja det är så olika vem man pratar med. Jag hoppas att jag denna gången ska få föda på vån 7, där ser rummet ut som ett hotellrum med dubbelsäng att föda i =) Dock måste man ha en normal graviditet och förlossningen ska ha startat själv. Jag fick inte vara där pga igångsättning med båda barnen, men har ett sista hopp att få vara där nu.
Ja, Norge har ju mer resurser och pengar till sjukvården har jag förstått. Det är säkert jättebra på Näl, men man lyssnar ju lite på vad folk runt om säger när man har möjlighet att välja sjukhus. Från början blev det Norge mycket för att de inte skickar hem pappan pga platsbrist, vilket var viktigt för mig att han fick stanna hela vistelsen. Sen var jag ett tag lite nyfiken på att föda i vatten och den möjligheten finns där. Det var intressant med första barnet, även om det inte blev så. Sen har vi åkt dit igen helt enkelt.
Mimmi är toppen!:)
Det är den avdelningen jag har hört dåligt om, just för att det ska kännas så hemma som möjligt så använder dom inte full utrustning. En bekant till mig gick över ett dygn tack vare det. Hon sa att nu åker jag till Näl, och helt plötsligt så hade dom plats på den vanliga avdelningen som hon ville till först men som var "full" enligt dom. Och då fick dom se att hon hade mkt urin ståendes i blåsan. Så fort dom fick tappat så öppnade hon sig som hon skulle och förlossningen kunde fortsätta.
Det är väl en trygghet att åka tillbaka till samma ställe, man vet lite mer om vad man har att vänta sig liksom. :) när har du bf?