BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ja visst känns det overkligt att våra små är över ett halvår!!!
Minns ni känslan när ni fick plus på stickan??
Jag och min sambo skrattade och grät om vartannat! Det var 23:e juli 2014 det!!!
Ja visst känns det overkligt att våra små är över ett halvår!!!
Minns ni känslan när ni fick plus på stickan??
Jag och min sambo skrattade och grät om vartannat! Det var 23:e juli 2014 det!!!
När vi nattar Isak så somnar han och sover i 1-1,5 timma - sen vaknar han och är jätteledsen. Det går inte trösta, han tar inte napp, det enda som hjälper är att lägga sig och amma honom. Så har det varit varje kväll i kanske 3 veckor. Det är som att han sover och skriker samtidigt. Nån mer som har det så här? Kommer ihåg att storebror var sån med men jag vet inte hur länge det höll på...
V sov för första gången en hel natt, 19-06, utan mat i sin säng. :O Han vaknade till lite vid 4 men fick nappen och somnade om direkt. Men tyvärr har jag inte sovit så bra pga snarkande sambo. Hoppas att detta inte var en tillfällighet.
Tycker också att det är spännande att läsa om era graviditeter så jag hoppas att ni inte överger tråden!
Just nu är vi mitt uppe i flytt. Även om vi bara ska flytta till trappuppgången bredvid så ska ju allt packas ner och saker ska rensas och slängas. Där är jag och min sambo helt olika. Han älskar att spara gammalt skräp men jag vill slänga allt. Finns inget som är mer befriande än att slänga saker som bara tar upp plats. Fick honom att slänga gamla elräkningar från 2009 iaf, alltid nåt. ;)
Visst var det någon här där bebisen bara fick diarré helt plötsligt. Hållit på i ett dygn. Det kan ju inte finnas mer kvar i magen och ändå så kommer det hela tiden. Lite varje gång efter de stora första blöjorna. Håller på att bli knäpp på det. Vi som fått in så bra med att bajsa på pottan kan bara glömma det nu. Det hinner vi inte. Kan det vara att tänderna ska komma nu?
Var på BVC idag, 8150g o 67 cm :) hur växer era små? :)
Har inte skrivit här på ett tag, mest för att det inte har hänt så mycket spännande de senaste veckorna. Börjar få lite ångest över att gå tillbaks till jobbet igen även om det fortfarande är 3 månader kvar.
Valter badar allt ifrån en gång/dag till var 3-4e dag. Beror lite på hur mycket han kladdat med mat.
Känner igen det där med att det är lättare att filma än att ta bilder, nästan allt blir suddigt eftersom han ständigt är på språng. Men här är årets julkort. Han lyckades sitta still i några sekunder iaf.
Är i chock! Gravid 3+ dök upp på det digitala idag! Vi som skulle vänta minst ett år med att försöka! Och jag dom haft "mens" som vanligt! Kommer ta ett tag att landa i detta och börja glädjas! Men visst kommer det lilla livet att vara välkommet! Vet bara inte alls hur långt gången jag är!
Stanna i tråden! Vill gärna läsa och vet ju inte när vår tvåa kommer och då är det kul att läsa om era upplevelser.
Ang babypottingen. Har tänkt ett tag att fråga. Har du eller har du haft perioder då han inte vill sitta på pottan? Nu funkar bara efter han sovit för sen vägrar han och långa stunder är också svårt. Kan vara att det inte ska komma något men en halvtimme senare är det bajs i blöjan och istället för en rejäl laddning på pottan så är det flera blöjor för han inte tömmer magen lika bra. Funderar på om det kan vara så periodvis och ville därför kolla med dig som gör detta lite mer seriöst än jag. Jag avskyr bajsblöjor och är nöjd varje gång han bajsar på morgonen för det kan vi få till men nu är det lite när som under dagen och då också pottvägran om han är trött
Alltså hur sover era små, tänkte främst på dagen. Bosse sover numer hela nätter, oftast 21-08. Men kvällarna har en tendens att bli längre och längre, och inte sällan är kl 22 innan han somnar. Idag har han bara sovit en vila (10:40-12:40) och sen hann det ju bli försent för en till vila så har fått underhålla han extra ikväll men nu däckade han 19:30 istället - vilket känns som en bra tid! Men, det känns så tidigt att redan bara ha 1 vila! 2 är för mycket och 1 är på gränsen till för lite... Skulle utan problem kunna skjuta lite på vilan, nu "tvingade" jag han o sova på tid istället för trötthet...