ebe91 skrev 2015-09-15 08:49:47 följande:
Mina önskningar måste ha gått in! Blev uppvak 00:20, 04:20 och 06:20 med matning de två första gångerna. Han fick ersättning så nu har jag bestämt mig för att sluta amma... Känner både sorg och lättnad. Jag ville ju amma lääänge, men har fått kämpa sista 3 månaderna (!) då han inte är så stort fan av tissarna. Har han fått flaska har han ätit mycket bättre. Och han är ju över 6 månader så egentligen har jag gjort det rätt bra enligt mig själv, ska inte vara så hård mot mig. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Kanske att nästa barn vill amma längre, eller inte alls. Bosse äter ju mat till lunch o middag o gröt på kvällen, så är ju bara frukost o mellanmålen som blir ersättning istället för bröstmjölk.
Skönt med en bra natt!
Jag går i tankarna på att ge upp amningen helt. Har ju ammat i nästan 7 månader nu vilket är längre än vad jag egentligen hade tänkt från början. Känns inte speciellt mysigt att amma längre heller då han slåss, nyps och sparkas vid amningen och är allmänt ofokuserad. Vi har aldrig gett ersättning förutom den första veckan så vi får se hur det går med den saken.
På dagarna går jag runt med öronproppar numera för att Vs rösttestande har tagits till en helt ny nivå. Han har hållit på så länge, men nu kan han skrika så högt att jag har huvudvärk i slutet av dagen om jag inte använder öronproppar. Hoppas verkligen att han lugnar ner sig snart med skrikandet. Tack och lov är han tyst i vagnen när vi är ute.