• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ni som har bebisar med tänder, har de blivit lösa i magen i samband med tandsprickningen?

Valter har bajsat säkert 10 gånger idag, om inte fler. Annars bajsar han kanske en eller två gånger om dagen.

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-10-13 07:17:05 följande:

Efter allt mitt gnäll om sömn måste jag bara säga HURRA efter i natt! Bästa (?) natten sedan han föddes med bara 2 korta uppvak mellan 23 och 06.30 (lade sig 20). Idag blir en bra dag! ????????????

Skönt! Vår natt har varit kass. V vaken mellan halv 2 och halv 4 och hann då med att bajsa 3 gånger. Sen sov han en timme innan han slog upp sina blå igen. Zzzzz.
  • Lilj3

Blir tokig på denna lösa mage. Inatt var han vaken mellan 1-2.30 och bajsade flera gånger. Bajset har verkligen haft regnbågens alla färger de senaste dagarna. Inga tänder har kommit upp än heller men ser hur de ligger och lurar under tandköttet.

• Lilj3
    ebe91 skrev 2015-10-15 09:30:23 följande:

Bosse förstår inte tjusningen med att sova. Han somnade 21:45 igår och vaknade 6:30 (förutom 3? uppvak inatt).. Jag drömmer om att få sova en hel natt! Han har nyss sovit 50 minuter och för en gångs skull la jag mig bredvid och vilade med han. Det behövdes verkligen. Ska försöka heva mig ut på en promenad när han ska vila nästa gång istället. Blev ändå 6 km igår, med tanke på att mina promenader senaste månaden har bestått av att gå runt kvarteret ett varv och innan dess som längst 411 varv över vardagsrumströskeln är jag nöjd.

Vi ska till thailand 3 veckor i vinter och mitt mål är att gå ner minst 3 (gärna 5) kg tills dess. Är ju ändå en liten morot att se någorlunda ut på familjekorten ;)

Jag vill också sova en hel natt! Har ju varit väldigt bortskämd med bra sömn fram tills för ett par veckor sen så det har kommit lite som en chock att han har börjat sova så dåligt på nätterna. Jag antog väl iofs innerst inne att det skulle komma bakslag nån gång, men ändå. Vissa nätter är fortfarande ok men den senaste veckan har det varit minst 3 uppvak varje natt och ibland kan han vara vaken upp till två timmar utan att somna om. zzz...
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-10-16 08:47:53 följande:

Ojoj! Grattis till plussarna! Kul även om det var oplanerat! Tänk vilken glädje era barn kan få av varann!

Jag gissar att vi kanske slutar skydda oss (nu med avhållsamhet runt ÄL) någon gång i vår och jag räknar nog med att ett syskon också kommer vara svårbakat :) hur tänker ni andra som vill ha fler barn i framtiden?

Jag tänker lite som du. Även om vår första inte var svår att få till finns det inga garantier för att tvåan kommer gå lika lätt. Har alltid haft väldigt oregelbunden mens och ganska långa cykler så det blir inte lika många försök på ett år för oss som för andra. Vi har pratat om att börja försöka nästa sommar men det kanske blir tidigare. Just nu känner jag inget sug alls efter en till men det kan ha att göra med att V är inne i en jobbig period :P
  • Lilj3

Idag har vi köpt och bytt till bilbarnstol. En BeSafe izi Plus föll valet på till slut och vi är nöjda hittills. Även V verkar nöjd då han somnade på studs i bilen nu när vi åkte från svärföräldrarna :D

Angående syskon har jag tänkt att vi inte ska ha fler än två barn, men man vet aldrig. Det kanske inte blir nåt syskon alls eller så blir det fler.

• Lilj3

Vi sätter in 5000 i månaden på ett gemensamt matkonto som vi handlar all mat ifrån + hygienartiklar. Ibland räcker det och blir över och ibland måste vi sätta in extra i slutet av månaden.

• Lilj3

Någon annan som har en pappig bebis? Ända sen han lärde sig att åla har Valter visat tydligt att han helst vill vara hos pappa när han är hemma. Gör ju lite ont i mammahjärtat eftersom jag är den som alltid tar hand om honom men samtidigt är det ganska skönt att han inte är helt beroende av mig.

• Lilj3

Idag blir V 8 månader. Det firade han med att lära sig att klappa händerna. :D Han har gått upp dåligt i vikt men det hade jag räknat med då matlusten har varit katastrofal de senaste veckorna och han är superaktiv all vaken tid. En tand har spruckit igenom och nätterna han blivit lite bättre men är fortfarande några uppvak varje natt.

Vi ska äntligen köpa en större lägenhet i trappuppgången bredvid också. På våning 1 istället för våning 3. Börjar bli ganska less på att springa i trappor med en bebis som bara blir tyngre. Så skönt att få lite mer utrymme och nu kan vi leta hus i lugn och ro. Smidigt att flytta så kort bit också.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?