• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vägde mig också imorse, +0,5kg men då har jag varit upp o druckit massa vatten inatt då vi åt torkat älghjärta och lufttorkad skinka igårkväll... Så ska väga mig imorgon istället o se om det skiljer något :p bestämt mig för att bara ta måtten varannan söndag så blir nästa helg istället :)

• ebe91

Tycker Bosse ätit dåligt hela dagen, sen under eftermiddagen/kvällen blev han mest sur när jag skulle ge han bröstet. Sög 2-3 ggr o sen skrek han bara... Klämde på bröstvårtan o det kom mjölk, försökte pumpa men fick då knappt ut ngt... Vet att det kan vara svårt o få ut med pump. Tillslut blev vi less då han inte verkade nöjd så värmde utpumpad mjölk som vi hade i frysen, han fick 135 ml typ, sen vaggade jag han en kort stund o sen däckade han.. Verkar ju som att det var hunger det beror på, men kan inte förstå hur? Sist gick han upp 600g på 3 veckor, har totalt gått upp från 3400g till 5555g o han är idag 9 veckor. Mjölken kan väl inte bara ta slut mitt i allt? Köpte två amningsbhar i fredags som jag använt nu under helgen, tidigare bara haft amningslinne. Bharna sitter åt lite mer men är absolut inte tajta, kan det bero på dom? Han äter typ med 2-3 timmars mellanrum om dagarna och 1 gång/natt, gjort detta länge...

• ebe91
    Lavish skrev 2015-05-10 22:44:31 följande:
    Kan det vara mer att han var missnöjd med att äta från bröstet idag? När dom börjar bli lite större blir dom lättare distraherade av annat som händer och går att titta på runtomkring och kan inte riktigt koncentrera sig på att äta. Kanske prova att ha riktigt lugnt och stilla runt er och försöka? 

Med sonen blev det så när han hade fått torsk (svamp i munnen) så att han fick lite ont av att suga. Då blev han frustrerad och släppte innan det runnit till. 
    Ja, måste ha varit något sånt för inatt har han ätit lika bra som vanligt.. Och eftersom han fick flaska igårkväll så har mina bröst varit sprängfulla inatt, så mjölkproduktionen kan det inte heller vara ngt fel på. Är rätt nojjig då det kommer till amning, innan förlossningen var jag jätteorolig att jag inte skulle få nå mjölk då syrran inte fick det (hon fick dock en förlossningsdepression som krävde ett 30-tal ECT-behandlingar), och mamma kunde bara amma oss barn i knappt 1 månad.. Och jag har verkligen velat amma så varit så glad att det funkat, stressade nog upp mig onödigt mycket igårkväll :)
  • ebe91
    Vikkan333 skrev 2015-05-11 10:34:47 följande:

Hua, här har vi haft en småjobbig natt med uppvaknande varje/varannan timme och Liv skriker som att jag gör illa henne. Nu sover hon iaf i bärselen och jag hoppas på en gladare tjej idag.

Nu ska jag sätta fart med alla sysslor +göra mig mindre skräckinjagande så jag är redo för promenad senare idag. :)

Hur hinner ni andra? Ligger era bebisar snällt, jollrar och myser själva medan ni duschar/städar/borstar tänder?

Jag känner att jag inte alls hinner med mig själv! Ser mest ut som något katten kräkts upp... (Hoppas det vänder snart)

Man hinner det man hinner :) oftast ligger han nöjd 15-30 minuter i babygymet några gånger per dag, så då brukar jag passa på att äta, plocka osv. Idag har han faktiskt sovit ute i vagnen 1 timma (aldrig hänt förut) men då hade jag besök så fick inget gjort ;) duscha gör jag när gubben är hemma, så jag slipper hoppa ur duschen med shampoo i håret, haha! Har ngn gång sköljt av mig bara efter en svettig promenad, men då med Bosse sittande utanför i babysittern så jag kan roa han samtidigt ;) så gör bara sånt man kan ta en paus ifrån, man vet ju aldrig hur länge ungen tänker ligga där nöjd :) men 5 minuters gnäll har ingen dött av, försöker jag tänka.
  • ebe91
    Mullan skrev 2015-05-12 13:16:23 följande:
    Har du läst om naturals cykles? De tänkte jag prova??
    Jag med! :D inväntar första mensen (som gärna får dröja mycket länge).
  • ebe91

Tycker verkligen synd om er som inte får sova om natten..

Jag vaknade inatt av att Bosse sket stora lasset, han har sedan en tid slutat bajsa om nätterna men det kompenserade han verkligen för inatt ;) själv sov han sig igenom det, vaknade till lite när jag skulle byta blöja och då kom han på att han var tokhungrig, men somnade om lika snabbt efter amningen. Sista två nätterna har han faktiskt fått sova med oss, han har varit lite svårsövd på kvällarna (dock legat nöjd i spjälsängen) men sen har jag saknat han så mycket (?) att jag lyft över han till oss när vi gått o lagt oss... Konstigt att man kan sakna någon man är med dygnet runt ;)

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-05-13 10:00:36 följande:

Vägning idag +200 gram. Men eftersom jag tappade 2,5 kilo förra veckan då dottern var magsjuk så var det väntat att få en viktuppgång.

Igår var jag på stan med morsan och köpte en finare klänning. Hon klagade på att jag var för tjock och magen putade. Jag har bestämt mig för att inte klaga mer på min kropp. Den har fött två barn på kort tid och huden är randig och slapp. Men med rätt kläder ser det hyfsat ut efter förutsättningarna tycker jag, naken ser jag hemsk ut men det är inte många som ser. Jag har ändå tappat 16 kilo på 7 veckor och kommer i flera gamla byxor och har 4 kilo till före graviditeten. Det tänker jag vara nöjd med

Men, vilken konstigt och taskig kommentar.
  • ebe91

Jahapp, då var det min tur... Trots helamning tycks mensen ha kommit tillbaka. Bläää. På måndag är det ett år sen sista mensen innan vi plusade, hade faktiskt hoppas på några månader till utan... Bosse är 9,5 vecka.

• ebe91

Nu kommer ett klagoinlägg från min sida... Vi var bortbjudna till svågern på middag ikväll, dom har en liten som bara är 2,5 vecka äldre än Bosse så vi brukar ha rätt trevligt ihop. Men min sambo är fan omöjlig. Bosse var inte på bästa humöret, men min sambo skulle aldrig erbjuda sig o hjälpa mig med han. Han sitter o äter i lugn o ro medan jag inte får äta för att Bosse bara gnäller. Inte så att han erbjuder sig att ta honom när han ätit färdigt heller. Utan jag får tvinga han ta sin son ett litet tag så mina armar får vila. Sen brukar Bosse somna allt mellan 20-22, hade packat pyjamasen så där vid 21 när jag tycker det är dags att börja gå hem (dom bor ca 1 km från oss) och packar ner honom i vagnen öppnar sambon en till vinflaska? "Jaha, tänkte du att vi skulle gå hem?"..... Jag kan tycka att pappor o mammor ska dricka lika mycket, typ 1-2 glas, om man inte bestämt något annat. Man är ju faktiskt ansvarig båda två, men jag vet inte hur många öl o vinglas som han slinka ner under kvällen för honom, även om han nu inte var full så var han helt klart för berusad för att ha hand om ett spädbarn när vi gick därifrån för 1 timma sen.

• ebe91
    Mildamilda skrev 2015-05-15 22:43:32 följande:
    Helt okej att klaga, hade också blivit irriterad. Tycker det är självklart att man hjälps åt så båda får äta.
    Sambon har fortfarande inte kommit hem så får väl se i vilket skick jag får hem honom... Självklart får han vara ute och roa sig en kväll dådå, men då tycker jag man kan planera eller tala om det. Middag för mig är bara middag, med ett glas eller två, inte mycket mer.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?