• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det där med knipövningar har jag aldrig förstått... Alltså, jag vet ju varför man ska göra det men aldrig fattat hur. Så jag har helt enkelt struntat i det..... Fick dock ett par knipkulor av en kompis i samband med förlossningen, kanske värt o prova dessa ändå.

• ebe91
    Vikkan333 skrev 2015-04-23 19:06:02 följande:

Hej! Frågan har säkert varit uppe flera gånger men hur ofta och hur länge ammar ni?

Har varit och vägt lilla fröken och hon har gått ner i vikt?! Ny vikt ska tas imorgon...

Här ammas det ungefär varannan timme dagtid, lite mer sällan om vi är på promenad för då sover han. Och på nätterna blir det ca kl 23, 3-4 osen varannan-var tredje timme fram till kl 10 :) varje amning tar ungefär 5-10 minuter.
  • ebe91

Jag är sjuksköterska på en kirurgavdelning. Min plan är att åtminstone vara hemma våren -16, sen jobba halvtid (ca 40-50%) under hösten o vara mammaledig resten. Sambon blir hemma sommaren -16.

• ebe91
    Cymi skrev 2015-04-25 01:03:17 följande:

Hur många dagar i veckan tar ni ut för att de ska räcka till hösten -16?

Jag tar 2-3 dagar i veckan.

På frågan om alkohol; jag unnar mig 1-2 glas vin någon gång dådå. Dricker dock väldigt långsamt, och aldrig så att jag känner mig berusad. Sambon har ungefär samma "regel" som mig, han får dricka men ej så han blir berusad ifall han ska ta hand om Bosse :)
  • ebe91