• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej alla preggos! Jag hör egentligen till februari-tråden, har bf 27/2 o just nu verkar alla föda ungar i "min" tråd så känner att jag inte riktigt hör dit... Så tjuvkikade lite i eran tråd för att hitta lite samhörighet någonstans :D då både min mamma o syster haft sånna graviditeter att de gått över uppåt 15 dagar så räknar jag med att få en mars-bebis :)

Såg att ni skrivit om halsbränna o olika tips, mitt tips är verkligen gaviscon! (Den flytande varianten). Smakar verkligen skit, men har räddat många av mina nätter. Tar det direkt innan sänggående, o vaknar jag sen mitt i natten o har halsbränna brukar jag knapra lite rennie.

Hoppas ni inte tycker att jag plankar eran tråd då jag egentligen inte hör hit!

• ebe91

Dom kommer tro att jag tänkt flytta in när jag kommer till BB... Men just nu känns det ju som att man MÅSTE ha med sig allt. Har tagit med ett ombyte till mig, annars har jag tänkt låna sjukhusets snygga kläder :) men man vet ju aldrig vad som kan hinna komma på ens egna kläder, o för att slippa åka hem i smutsiga kläder kan det ju vara bra o ha med något ;) sen vet man ju inte om bebisen kommer kräkas, kissa osv på en när den väl kommit ut så känns skönt att ha landstingets kläder när vi ändå ligger inne (dom är grymt sköna om inte annat!).

Sen, glöm inte inomhustofflor, man vill inte krypa ner i sängen med smutsiga strumpor... Sen får man höra med sin BM om förlossningen/BB tillhandahåller med bindor, blöjor, tvättlappar osv. O det sista jag vill tipsa om är att ta reda på vad som ingår för pappan! Hos oss är det bara frukost o kvällsfika, resten får pappan köpa på restaurangen/kiosen som bara har öppet vissa tider (vi tänkte ta med typ kräm/soppa, hårdbröd m mjukost o sånt som inte behöver vara i kyl utan som man kan packa med redan nu, sen när vi väl far kommer vi säkert ta med annat i farten).

• ebe91
    Nixe skrev 2015-02-13 15:08:00 följande:

Vagnen har levererats!! :D försöker skynda hem men bussen gör som en snigel. Ååh vad jag har längtat sen början av oktober!! Hoppas den är lila perfekt som jag tänkt mig nu bara ;)

Jag fick också hem vagnen idag! Sambon har aldrig varit så efterlängtad hem från jobbet ;) han frågade om han skulle köra ner den i förrådet direkt men jag propsa på att den först skulle in i lgh för jag skulle "kolla en grej" ;). Vi har köpt en emmaljunga edge duo combi, så himla nöjd! :)
  • ebe91
    Nixe skrev 2015-02-13 21:58:10 följande:
    En buffel för oss med :) vad är det för tillbehör ni valt till? Vi bor också i lägenhet men strax utanför Stockholm, har plats för den i hallen men den bor i bebisens rum så länge så inte katterna inviger den för entusiastiskt ;D
    Mina katter har testat allt vi köpt åt bebis.... Bäddade spjälsängen i veckan, har lagt en handduk på för att det inte ska bli så hårigt i sängen och inatt har jag fått putta bort storkatten säkert 5 ggr... O då har han sovit riktigt djupt när jag väl sett han (inte så lätt o hålla koll när man själv sover ;D). Mina katter hatar barn (läs: tycker dom låter illa o hatar att bli jagad av dom) så får se hur de reagerar då vi kommer hem med en liten en ;)
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 11:14:47 följande:

På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.

Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!

Jag har också köpt en emmaljunga, går o drar den genom lägenheten hela tiden o känner mig då nöjd hittills!
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-02-14 09:13:50 följande:
    Sådär hade jag det när dottern skulle komma. Katten tog över vagn, spjälsäng och babygymet. Det var så illa att vi var tvungen att stänga ute katten från sovrum och liknande sen när dottern var född eftersom vi var livrädd att hon skulle lägga sig på bebisen, både i sängen och vagnen
    Våra katter är van att alltid vara med oss när vi är hemma så kan inte stänga dörrar :/ men vi har som backup plan att storkatten ska få bo hos min pappa första tiden om det behövs, lill-katten kommer nog inte bli något problem att ha hemma :)
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-02-14 20:07:54 följande:
    Jo, man tappar ju en del i början och känner dig så nöjd, men sen stoppar det :(

Denna gång ska jag inte ligga på latsidan utan börja äta bra och träna så fort jag kan. I och med att jag inte ska amma behöver jag inte heller fundera på om mjölken blir påverkad.
    Ta det bara lugnt i början så kroppen hinner återhämta sig, man vill ju helst undvika framfall etc om det går ;)
  • ebe91
    Astilbe skrev 2015-02-15 12:55:02 följande:

Har ni fortfarande sex? Jag blir så frustrerad för sen en månad tillbaka är jag såååå sugen hela(!!!) tiden men nu börjar jag bli osäker på om det kan börja starta igång saker för tidigt eftersom det närmar sig. Är det i så fall orgasmen som gör det eller att han kommer inuti mig? Någon som vet? Sorry - men har nog aldrig varit så här sexuellt frustrerad någonsin. Hade hellre lidit av detta kåtslag första trimestern smile5.gif

Alltså, vi har inte alls legat många gånger sen vi plusade i somras :/ första veckorna mådde jag så himla illa, så då fanns det inte ens i tanken. Sen hade jag ngn bra vecka innan jag fick en sån huvudvärk att jag var sjukskriven och bara låg i ett mörkt rum med en kall handduk i ansiktet/över huvudet, o sen ett par bra veckor innan foglossningen kom och jag återigen blev sjukskriven... O när det gått länge mellan gångerna är det så lätt att tiden bara rinner iväg, är inte speciellt sexuell av mig i vanliga fall heller så... Sista månaden har jag dock drömt att jag o sambon har jättemycket sex, men det har mest hållit sig till drömmarna o inte verkligheten, tyvärr.. O nu med 12 dagar till bf är vi båda livrädda att man ska peta på bebis huvud (haha! Även fast vi vet att det är ofarligt).
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-02-15 18:19:59 följande:

Usch, nu är söndagsångesten här igen! Lååång lång vecka framför mig innan kl är halv tre på fredag och sambon gör helg:( och en jäkla massa bråk med sonen igen för att få iväg honom till skolan (dock bestämt att det bara blir tre dagar den här veckan och två dagar/vecka efter det).

Skruvade förresten ihop babysittern igår:

phpIakItS44582.jpg

Väldigt nöjd! Imorgon tror jag att jag ska ställa i ordning skötbordet och på tisdag tar jag nog fram vagnen och bäddar i.. plus att det väntar barnmorskebesök och födelsedag på tisdag så det lär väl komma lite besök. Glad så länge jag har något att fördriva dagarna med! Nu börjar det kännas långsamt!

Själv har jag planerat att skura ur ugnen imorgon o torka rent i lådor/skåp, och sen någon dag i veckan även hinna putsa insidan av fönstrena, utsidan får jag ta till våren när snön har försvunnit :) känns som man måste ha något inplanerat varje dag för att få tiden att gå, o gärna sånt som man kan skjuta på ifall man inte orkar göra det just den dagen ;)
  • ebe91
    Astilbe skrev 2015-02-15 19:27:47 följande:

Fick förresten frågan från självaste svärmor i dag på ett kalas om hur många kilo jag har gått upp... Frågar människor verkligen om sånt??? Har inte problem med klappar på magen osv för det är ju med kärlek, men antalkilofrågan - den är väl jävligt onödig?

Jag har fått den frågan väldigt många gånger, alltid av kvinnor (männen har väl vett att inte fråga en kvinna om hennes vikt ;), haha!) men jag har "bara" gått upp 13-14 kg o är nu i v39, så har inte varit så laddat för mig. Kan däremot tänka mig att det hade känts jobbigt om jag gått upp mycket mer, då samhället förväntar sig att man inte ska gå upp så mkt (helt sjukt, ingen som någonsin inte varit gravid ska ha åsikter om sånt - många graviditeter är inte en dans på rosor). Faktiskt har jag dock klarat mig undan klappar på magen, hade dock en anhörig på jobbet (är ssk på ett sjukhus) som uttryckte sig lite klumpigt, hade aldrig träffat henne förut o det första hon säger till mig är "oj vad tjock du är", o sen pratar på som om det var det mest normala man kan säga till en okänd människa. Detta var väl i v 25 ngt o jag blev väldigt paff...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?