-
Mycket är det för att minska risken för serom under huden, jag tycker det är väldigt olika beroende på vilken kirurg som opererat. Jag jobbar som ssk på en kirurgavdelning där plastikoperationerna utförs i norrbotten. Sen opereras alla bråck etc hos oss, o de har ingen gördel efter op.Kpax skrev 2015-03-06 14:16:20 följande:Nu när du säger det vet jag ju att jag sett att folk har gördel efter bukplastik. Är det just för snittet eller även för att hjälpa "hela" muskler?
-
Grattis lavish!
-
De flesta dagar har bebis varit lika aktiv som vanligt, o har den varit lite mindre aktiv har jag lätt kunnat få igång den genom att ligga på sidan eller så. Max tagit ngn timme. Men är man orolig ska man prata med dom på förlossningen, var själv in för kanske 3-4 veckor sedan. De hann knappt koppla CTG innan bebis började göra volter igen, o hade då varit slö i 2 dygn...Kpax skrev 2015-03-07 04:56:40 följande:
Jag kan inte sova.
Vaknade av en så rejäl sur uppstötning att det var mer som en spya i munnen. Fy faaan. Gjorde skitont och orsakade hostattack.
Jag har drömt en massa förlossningsrelaterade grejer också, inget positivt. Nu har jag tagit en omeprazol och tänker sitta upp tills den verkar, men ingen idé att gå tillbaka till sängen mer.
Jag har börjat noja över att bebisen är slö. Hon rör sig fortfarande, men jag tycker att hon verkar trött och seg. Borde jag åka in och få en ctg-mätning? Är era lika aktiva på sluttampen, eller har era tidigare varit det om ni har ett par veckor kvar nu? BF +2 idag.
Jaha, bf+8 idag o inte har det hänt mkt efter att slemproppen lossna igår. Samma molande mensvärk som jag haft i drygt 1 vecka... Hoppas ju på bebis i helgen! -