• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-20 06:59:33 följande:

Ebe91 - så himla tråkigt med svärmor! Tyvärr så skapar det nog bara värre problem om du ska jävlas tillbaka. Skulle det funka att ringa henne imorgon och säga "Jag blev väldigt ledsen över vad du sa om FB, och nu känner jag mig väldigt stressad över det. Det är väldigt viktigt för mig att själv få lägga ut den nyheten skälv när vi är redo, och jag hoppas att du förstår och respekterar det." Folk brukar sällan vara lika ståpåiga när de blir konfronterade. Eller vaffan - be din man göra det. Han kan väl hantera sin mamma?

Självklart kommer jag inte jävlas tillbaka då jag i vanliga fall tycker om min svärmor jättemycket :) pratade med gubben igår när vi kom hem o sa att han får prata med sin mamma, han sa själv att han inte förstod varför hon var så envis o att han skulle prata med henne sen. Han vill ju också vara den som berättar för hans vänner :)
  • ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-02-20 11:06:37 följande:
    Väldigt konstigt beteende. Känns lite fel att nån använder sin arbetsutstyrsel för att komma på besök där det är besöksförbud. Själv hade jag inte velat att någon släkting skulle göra det även om de haft möjlighet (men hon var kanske ok med det). Även om det är ute nu på fb att vi väntar barn så hade jag nog inte garanterat för den andras säkerhet om någon lägger upp något om barnet utan att vi fått chans att göra det. Så du är inte ensam om att tycka så.
    Jag jobbar på sjukhus o när syrran fick barn februari -14 ville hon att jag skulle komma förbi innan jobbet, o det var ok enl barnmorskan så länge jag hade jobbkläder på mig (var annars besöksförbud). Så kikade in typ 3 minuter o bara sa grattis till henne, kikade på ungen o sen gick vidare till min avd.
  • ebe91

Inatt har jag faktiskt sovit rätt okej, somnade redan kl 9 på soffan (vilket kan ha o göra med att jag vaknade 01:30 igår morse, med en liten powernap på förmiddagen....). Vissa nätter är jag upp varje timma och kissar medan vissa nätter kan det gå 2-3 timmar mellan gångerna - det jobbiga är att det kan ta 2 timmar o somna om o då är det dax o kissa igen... Blev dock en tidig morgon idag ändå, gubben har hockeycup med jobbet så skjutsade han till ishallen redan kl 7, har hunnit vara dit en gång till o se första matchen o ska snart tillbaka för o se andra :) tur man har nära!

Igår var vi dessutom ute och åt middag (tre-rätters fick bli två-rätters då jag inte rymmer allt för mkt i magen just nu), tänkt att vi skulle passa på för vem vet när vi kan gå ut o äta nästa gång :) bf på fredag! 6 dagar, shiiit :)

• ebe91
    Smulan 89 skrev 2015-02-23 17:12:00 följande:

Hur gör ni andra med er partner/den som ska följa med? Antar att er partner jobbar? Min man jobbar i Norge och har strax under 2 tim hem. Han kör lastbil, så det kan ta någon timme till innan han kommer hem om han är ute och kör. Min mamma som ska passa barnen har 2,5-3 tim hit, om hon är i skolan (vardagar). Annars om kan hon vara här på 20 min ca.

Ska er partner vara ledig ifrån jobbet nära bf, eller har partnern nära hem ifrån jobbet och kommer hem när det är dags? Jag funderar på att försöka hitta någon som kan köra mig till sjukhuset om det är vardag. Min man har mycket närmare till sjukhuset än hem till mig, så egentligen kunde vi mötas där. Har drygt 1,5 tim till förlossningen hemifrån. Det innebär att det kan ta 4-5 tim minst, innan vi är på sjukhuset om jag ringer min man vid första värk.

Har bara två igångsättningar bakom mig, så har inte stressat upp mig något större över detta ännu. Förlossningarna har tagit 24 tim och 12 tim, så barnen har inte stressat ut direkt.
    Är i v 34+5, så hinner tänka ett tag till. 

Sambon jobbar för tillfället i grannkommunen, tar ca 30 min hem (rätt lagligt) o då ligger sjukhuset mitt mellan hemmet och jobbet. Han är snickare och kan lämna jobbet på studs om det skulle behövas :) imorse skulle jag bara ringa o berätta att det gått bra på dagens bm-besök, vilket han glömt bort att jag hade, så han trodde direkt att det var dags att åka till förlossningen ;) stackarn som får gå o vara nervös hela dagarna! Bf om 4 dagar :) har nästa bm-besök inplanerat 6 mars, sa dock till bm idag att jag hoppas vi slipper ses då ;)
  • ebe91

Jag har tyckt om att vara gravid nästan från start, tills för typ 2 veckor sen... Jag är konstant hungrig, även fast jag vill kräkas för att magsäcken är så full är jag hungrig (efter mat, har inte det där sötsuget ni skrev om igår). Samtidigt som sparkarna är mysiga är dom såå jobbiga, o när bebis har hicka (typ 3-4ggr/dygn) mår jag illa. Kan inte ens förflytta mig i hemmet utan skor för har så ont i fötterna, men tack o lov har min foglossning blivit bättre sen jag slutade jobba i julas :) tvingade sambon att bära upp badkaret i november, och har sen dess badat nästan varje dag - det njuter jag verkligen av! O det där med svettningar... Att vara hemma går bra, för jag har stängt av värmen i lägenheten... Vilket min sambo är mindre nöjd med då han håller på att frysa ihjäl. I vanliga fall är jag sjukt frusen, brukar gå runt i fleece hemma, o tofflor trots elementen på max.

I det stora hela tycker jag det är rätt mysigt att vara gravid, men inte helt smärtfritt :) men då har jag bara mig själv att tänka på, så en medalj till er som har småbarn samtidigt o ta hand om! :)

• ebe91
    snö 81 skrev 2015-02-24 10:18:07 följande:
    Har du byxor som är i "din storlek"? Jag upplever att jag måste gå upp flera storlekar bara för att mudden ska passa och då har jag inte ens speciellt stor mage. Och det känns inte så kul att köpa byxor i 42 när jag egentligen bara behöver 38.

Nu har jag iofs bara testat byxor från hm så jag har ju iofs inget att jämföra med.
    Jag har bara gravidbyxor från h&m, ett par treggings o ett par jeans med mudd. Köpte båda i v 12-13, då var jeansen lite stora (stl 36) o treggingsen satt bra (stl 34), kan fortfarande ha båda och brukar ha 34-36 ogravid också... Blir ett litet märke på magen av övre kanten på mudden på treggingsen, men inget jag känner när jag har dom på mig
  • ebe91
    sommarstad skrev 2015-02-25 21:44:32 följande:

Hade besök av mina föräldrar tidigare idag. Det är deras första barnbarn och pappa blir bara mer och mer nervös. Han har sagt att det är värre (alltså mer nervöst) att bli morfar än när han blev pappa. Han förklarade det med att när han själv blev pappa hade han inte vett eller tid att oroa sig.  Inte lätt när hans "lilla" dotter väntar sitt första egna barn Flört

Haha ja, min pappa ringer varje dag eller kommer förbi för att se hur jag har det. Både hör o ser på han att han är förväntansfull. Han är nog den enda jag inte skulle kunna bli irriterad på, om morsan var lika nyfiken hade jag blivit galen, men tycker pappa bara är söt :) är o har alltid varit hans lilla flicka ;) han är farfar och har 3 st barnbarn sedan tidigare, men det verkar vara speciellt att bli morfar för honom :) jag har en närmare relation till han än min (halv)bror har...
  • ebe91

Åh, känner mig så tankspridd.... Min faster dog igår (efter lång tids sjuksom, vetat sista 2-3 veckorna att hon var i livets slutskede) och nyss ringde pappa o sa att begravningen blir 16/3. Har bf imorgon (!) men känner inte att något är på gång, och enl min barnmorska kommer samtal för igångsättning tidigast bokas till 14/3... Vill verkligen gå på begravningen då min faster har stått mig nära hela uppväxten. O även om det är "länge" dit kan jag inte sluta tänka på att jag ev missar den... Hoppas verkligen att jag inte går över mer än typ 10 dagar... Sen är jag ju såklart orolig för hur det ska gå på begravningen med en nyfödd också, kan ju inte lämna bort ungen (sambon får dock ta ansvar för bebis under tiden i kyrkan, o kan ju ta med ersättning ifall det skulle behövas). Vet att man också ska undvika mycket folk i början, så det oroar mig också... Men kommer ungen vara typ 2 veckor? Några dagar? Ligger jag på BB? Ja, så många frågor... O mest troligt kommer jag väl vara ett hormonmonster också...

• ebe91

Känner att jag inte heller gör så mkt om dagarna nu... Mamma ringde igårkväll o frågade vad jag gjort under dagen, hon fick till svar "jag vet faktiskt inte", för kunde inte minnas att jag gjort ngt alls... Nu alldeles strax blir det en tur till syrran (hon är barnledig) o hälsa på innan gubben kommer hem från jobbet. Tycker alltid det känns lite skönt när helgen kommer, för när sambon är hemma om dagarna går de lite snabbare iaf.. :)

bf idag! Heeelt sjukt. Men känner inget speciellt, lite mer sammandragningar sista veckan men inge ont alls... Sjukt att man längtar efter att smärtan ska komma ;)

• ebe91

Jag hoppas verkligen denna foglossning försvinner väldigt snart efter förlossningen... Jag kan ju typ inte ens vara social pga min foglossning, då den mest satt sig i svanskotan vilket gör att jag inte kan sitta speciellt länge (kanske 10-15 minuter går bra, men sitter jag längre börjar det göra ont o sen blir det bara värre o värre...). Har lite foglossning i ländryggen, men den är helt okej om man jämför med svanskotan. Inte så trevligt o hälsa på hos folk när man måste ligga för att stå ut. Och man orkar ju inte med några längre sträckor i bilen heller.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?