Smulan 89 skrev 2015-02-23 17:12:00 följande:
Hur gör ni andra med er partner/den som ska följa med? Antar att er partner jobbar? Min man jobbar i Norge och har strax under 2 tim hem. Han kör lastbil, så det kan ta någon timme till innan han kommer hem om han är ute och kör. Min mamma som ska passa barnen har 2,5-3 tim hit, om hon är i skolan (vardagar). Annars om kan hon vara här på 20 min ca.
Ska er partner vara ledig ifrån jobbet nära bf, eller har partnern nära hem ifrån jobbet och kommer hem när det är dags? Jag funderar på att försöka hitta någon som kan köra mig till sjukhuset om det är vardag. Min man har mycket närmare till sjukhuset än hem till mig, så egentligen kunde vi mötas där. Har drygt 1,5 tim till förlossningen hemifrån. Det innebär att det kan ta 4-5 tim minst, innan vi är på sjukhuset om jag ringer min man vid första värk.
Har bara två igångsättningar bakom mig, så har inte stressat upp mig något större över detta ännu. Förlossningarna har tagit 24 tim och 12 tim, så barnen har inte stressat ut direkt.
Är i v 34+5, så hinner tänka ett tag till.
Sambon jobbar för tillfället i grannkommunen, tar ca 30 min hem (rätt lagligt) o då ligger sjukhuset mitt mellan hemmet och jobbet. Han är snickare och kan lämna jobbet på studs om det skulle behövas :) imorse skulle jag bara ringa o berätta att det gått bra på dagens bm-besök, vilket han glömt bort att jag hade, så han trodde direkt att det var dags att åka till förlossningen ;) stackarn som får gå o vara nervös hela dagarna! Bf om 4 dagar :) har nästa bm-besök inplanerat 6 mars, sa dock till bm idag att jag hoppas vi slipper ses då ;)