BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Älskar helg när mannen är hemma, men arbetsveckan är samtidigt skön eftersom det är lättare att komma sig ut på raska långpromenader då man är själv.
Alltså, jag har varit lite nervös över hur jag ser ut "där nere", så ikväll bestämde jag mig för att kika efter! Syns ju typ inget! Ett litet tunt sträck där de var tvungen klippa, men är fortfarande lite öm när jag känner på ärret. Och det känns ganska tydligt, även om jag känner mig helt läkt i skruttan...
Men mitt problem är fortfarande dessa jäkla hemorojjder, att de aldrig vill försvinna! Oftast är det ju bara invärtes, men ikväll under kvällspromenaden hoppade en ut o det kändes ju som att jag hade ett finger upp i rumpan hela promenaden... O dom är rätt lättblödande också, så jag tar lite laxerande dådå för att försöka låta de läka men det tycks inte alltid hjälpa.... Bläää... Känner mig som Agda 87 med dessa hemorojjder...
Tjoho! Ställde mig på vågen imorse, efter att det i söndags stod +0,5 kg stod det idag -1,1 kg (från söndagens vägning) - så har alltså även gått ner 100 av veckans 500g :) fortsätter jag gå ner enl utmaningen kommer jag att ha 1kg kvar på midsommar, vilket skulle kännas helt fantastiskt. Men jag tycker det är helt ok om jag har 2 kg kvar då, jag har ju trots allt nyss fött barn!
Idag är sambon tillbaka på jobbet efter 1 v hemma med halsfluss, verkar tack o lov som att vi klarat oss (peppar peppar)!
Jag blir tokig på min sambo. Han har typ 2 minuters tålamod med Bosse, sen dumpar han över han på mig. Och då har vi ändå en väldigt snäll son. "Han vill nog ha mat" är allt han säger, men det är det nästan aldrig. Bosse vill bara att man ska ändra läge, prata med han etc men är som att min sambo inte vill eller orkar. Idag har jag tvättat (har tvättstuga - har tillomed tagit med Bosse ner i källaren), lagat middagen, plockat undan både efter maten o i hela lägenheten samtidigt som jag roat Bosse samt nu efter att jag sövt han. Visst, sambon var ner 1 gång tidigare (på tvång) i tvättstugan, men annars har han hela kvällen suttit vid datorn och sett när folk streamar då dom spelar..... Höll på att plocka lite mer nyss (hinner ju inte plocka speciellt mkt under dagtid så det blir alltid på kvällen när jag lagt Bosse), ber sambon hämta det sista i tvättstugan, när det gått 20 min o han fortfarande inte rört sig från datorn säger jag åt han igen, till svar får jag "jaha, tyckte du sa att du skulle gå o hämta det" ?! Som om jag inte redan gjort nog. Jag fattar att han är trött efter jobbet, men det är inte lätt o ta hand om ett spädbarn heller (han sa förövrigt för ngn dag sen att han tyckte det var rätt skönt att få åka o jobba så han vet hur mycket det kan vara på dagarna). Åh. Varför kan han inte bara erbjuda sig o hjälpa till? Är första gången nu ikväll jag får sätta mig ner i lugn o ro, medan han suttit i princip sen han kom hem...
Igår kväll var V på riktigt dåligt humör. han har krånglat med amningen tidigare men igår var han riktigt arg när han inte fick till det. Testade till slut att lägga en filt över huvudet på honom och det fungerade! Han åt utan att tappa greppet och tills han var nöjd och nästan somnade. Samma sak nu på morgonen. Han bökade runt så jag la filten igen över huvudet och han blev lugn och åt till han somnade på nytt. På natten när vi har det mörkt medan han äter har han aldrig bökat runt så gissar att det blir för mycket intryck för honom under dagarna medan han äter. Varför har jag inte testat detta tidigare fast maken berättade att så hade hans styvmor gjort så med alla hans småsyskon?
Jag vet att det har varit mycket fokus på vikt, även jag har gjort det, men idag provade jag mäta mig istället. Hade ett dokument sparat på datorn med mina mått från ungefär 6 månader innan jag blev gravid. Var väl ingen uppmuntrande syn direkt, men då vet jag vad jag har o jobba på!
Midjan: +5,5cm
Höft: +7,5cm
Rumpa: +6cm
Lår: +3,5cm
Vikt: +6kg (5 om man räknar när jag blev gravid).
Känner dock att mitt "problemområde" är höften, har rediga lovehandles men sen tror jag degmagen förstärker slappheten över höften. Rumpan kan jag behålla då den varit lite liten innan ;)
Invägning idag, +-0. Och ändå gick jag över milen både onsdag och torsdag... Menmen! Nya tag till veckan :) Funderar hur ofta man ska kolla måtten, varje vecka kanske är för ofta? Varannan? Får fundera på det... Väga mig fortsätter jag iaf med varje söndag :)
Gjorde förövrigt steg 1 i mammamage-appen precis, har haft appen rätt länge men inte orkat/kommit mig för...
Idag blir Bosse 8 veckor! Har 2-månaderskontrollen på fredag (då han dessutom blir exakt 2 månader) och min efterkontroll nu på onsdag. Hoppas man får godkänt trots avsaknaden av knipövningar...