• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag vet att jag är bortskämd man fan vad jobbigt det är att inte få sova sina timmar man är van... Bosse har ju alltid sovit bra. Första månaden åt han 2ggr/natt o har sen dess ätit max 1 gång. Förutom sista 3 nätterna, då har han åter börjat äta 2ggr/natt... O inatt vaknade han 4:30 och vägrar somna om. Jag brukar bara kunna amma han o sen lägga ner han, men icket inatt. Är dock 10e dygnet med lite feber, kanske har o göra med det. Men förkylningen är tack o lov på väg bort, har sen han fick feber förra tisdagen inte kunnat lägga ner han dagtid. Mina armar/axlar o rygg värker.

• ebe91
    Kpax skrev 2015-06-05 23:02:18 följande:

Är det någon i den här tråden som vill försöka bli gravid igen asap?

Hehe förhoppningsvis blir vi inte gravida men vi är rätt slarviga med skydd... Dumt nog. Är så jobbigt nu innan man har regelbunden mens, om jag nu någonsin haft det (har ingen aning då jag ätit p-piller sedan jag var 14 o bara han ha en mens efter pillerstopp...) kör ju natural cycles men har bara tempat typ 2-3 veckor, hade ju (vad jag tror) min första mens för 3v sedan...
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-06-07 23:37:29 följande:

Jag trodde kopparspiral skulle vara bra tills jag pratade med min bm om det. Men jag räknade som extra fertil då jag har regelbunden mens var tredje vecka, då behövdes det tydligen hormonspiral. Neutral cycles känns inte som något för mig. Nu funderar jag på att ta minipiller till att börja med. Det har jag ätit mellan barnen så det borde funka nu med, fast då är risken att glömma dem istället då. Jag känner mig helt ut och in i frågan och jag är helt spyfärdig och deppig. Kan inte sova för jag mår så illa.

Skulle p-spruta kunna vara ett alternativ? Eller p-plåster?
  • ebe91
    LillLouise84 skrev 2015-06-08 10:00:24 följande:

Strax ska jag iväg till bm på koll. Jag är nervös för vad som har hänt. Jag hoppas att hon kan komma med några bra råd

Hur har det gått idag?
  • ebe91

Gubben är borta i veckan på bortajobb, egentligen var det planerat att han skulle vara stationerad i närområdet fram till semestern men han fick en förfrågan för ngn vecka sen om att jobba på annan ort sista tre veckorna innan semestern vilken vi ändå tyckte var okej. Just nu väntar jag på att lilleman ska sova så jag får hoppa i duschen.

Sen har mina helvetes-hemorrojder återkommit. Bara o köpa en till förpackning xyloproctsuppar antar jag... Och även andra omgången av mensen är här så nu är det väl bara o konstatera att skiten är igång igen...

• ebe91

Idag var det dags för 3-månaders vaccineringen, nödvändigt ont helt enkelt... Håller tummarna att han inte blir jättegrinig o får massa feber. Nu sover han iallafall, kanske jag också borde göra efter natten som varit - han har ätit varannan timme?! Har han aldrig gjort förr, men är väl i en tillväxtperiod. 6270g o 58,5 cm vägde/mätte han in på idag, o kommentaren från sköterskan var en lagomt rund bebis! (Så svägerskan kan ju gå o gräva mer sig någonstans...).

Sen då, ja jag misstänker att han reagerar på mjölkprotien... Har fått eksem lite varstans o jag tålde inte mjölk när jag var spädis. Så blir att köra mjölkproteinfritt nu i några veckor, det om något lär väl hjälpa mig att fortsätta gå ner i vikt... Sen idag är 15 dagen med lite temp (drygt 38 grader). Sköterskan trodde han bara hade högre kroppstemp då han annars är frisk och pigg.

Jag tror dock febern hänger samman med mp-allergin... Kroppens sätt att säga ifrån.

• ebe91
    Lavish skrev 2015-06-10 13:53:44 följande:

Idag gick jag förbi barn och föräldrar på väg till sommaravslutning på min morgonpromenad. Glada, finklädda föräldrar och mor och farföräldrar. Sura tonåringar i T-shirt och shorts. 

Det kommer vara vi och våra små innan vi vet ordet av.

Måste säga att tråden "85:a och mormor" inte gör underverk för min åldersnoja (är 85a)

Haha, o jag anses ofta vara en rätt ung mamma o jag är född 91! Min mamma var dock 17 när hon fick första barnet, tack o lov följde jag inte hennes fotspår...
  • ebe91

Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)

• ebe91
    Mimipig skrev 2015-06-12 00:50:36 följande:

W kan fortfarande ha kläderna i stl 56, trots att han är 63 cm redan (långt över kurvan) men han väger bara 5,3 kg, så han är rätt smal, vilket jag fick "stå till svars" för hos BVC-kvinnan. Hon är rätt bitsk i tonen och jag känner mig jämt granskad när vi är där. Hon läser mig inte alls rätt utan drar en massa slutsatser. Tex att jag skulle vars hysteriskt orolig av mig. Jag tycker jag är ty cool och lugn, men tycker att det är bra att passa på att ställa frågor på besöken, det är väl vad BVC är till för liksom. Härom sistens vände hon sig till min man och sa "Tycker du att det är jobbigt när din fru är så här orolig hela tiden?" (?!?) Han svarade (på skämt) "Jag tycker hon är jobbig av en massa andra anledningar, men inte av den här."

Det är det som är så roligt med klädstorlekarna, för Bosse är bara 58,5 cm (6,3kg) och stl 56 är alldeles för litet, då han har 62 eller 68 på alla kläder. Han har inte kunnat ha 56 på iaf 3 veckor...

Jag tkr inte heller om våran BVC-sköterska, men jag känner mig så trygg i min mammaroll att jag inte orkar byta. Snart behöver man ju inte ens träffa henne så ofta så härdar ut.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?