Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag gick jag in i 8:e månaden. Bara 8 veckor kvar till bf. Spännande att se om man kommer gå över tiden eller om lillen har lust att titta ut tidigare.

Vi håller på just nu att tvätta och sortera alla kläder, sängkläder och filtar. Vi köpte till lite inredning till garderoben på ikea när vi var där i söndags så nu har vi tillräckligt med plats att sortera kläderna efter storlek. :)

• sommarstad
    tovemaja skrev 2015-01-06 17:15:30 följande:

har inte semestertjänst utan ferietjänst så det går inte tyvärr.. men klarar mig absolut! Bara jag som är fånig och inte ta ut dagar "i onödan" :)

.

Jaha då blir det svårt. Men jag förstår dig. Jag vill inte heller ta ut dagar "i onödan". Man vill ju ha alla till bebisen :) så du är inte ensam om att vara fånig ;)
  • sommarstad
    Lejonhierta skrev 2015-01-07 17:19:31 följande:

Oj vi har bm.besök var tredjevecka från v 30 typ. Var ju i måndags och var då i v.31 nästa besök blir 28 januari då är jag 34+5 sen tror jag de börjar med varannan vecka fram till v40 och därefter varje vecka. Ska ju dock på ultraljud på onsdag nästa vecka men det är utanför rutin, samt att det nog ska bokas in ett läkarbesök till också.

Besöken varierar väl beroende på om man är förstaföderska eller omföderska? Förstföderskor börjar varannan vecka tidigare än omföderskor. Om jag inte minns fel har väl du nåt barn sen innan? Eller blandar jag ihop det? Kan säker variera beroende på landsting också :)
  • sommarstad

Hur går det med era namnfunderingar? Har ju varit uppe i diskussion tråden tidigare men det blir ju bara mer och mer aktuellt :D

Flicknamn har vi bestämt för evigheter sen; Saga eller Emilia, men enligt rul är det en liten pojk vi väntar. Nu äntligen har vi även kommit på två pojknamn vi båda gillar; Mattias och Vilgot. Lutar mer åt Vilgot för tillfället. Hoppas bara att nåt av namnen passar honom :)

• sommarstad

Roligt att se namnförslag :)

Idag har jag 50 dagar kvar till bf.

• sommarstad
    tovemaja skrev 2015-01-11 21:55:50 följande:

Sne bild på mig och Plutt i v. 33! Nu börjar de fyra sista veckorna på jobbet... Peeeeeeepp!

Fin mage :)

Jag har ju också fyra veckor kvar på jobbet insåg precis. Det har jag inte ens tänkt på.

Vilket stort och härligt badrum ni ser ut att ha förresten :)
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-01-11 10:47:16 följande:

Jag är En dag efter, 70 kvar idag. Har sagt till chefen att jag jobbar till 20/3 - har bf 22/3, en söndag. Jag börjar inse att det nog var lite naivt...

Jag har fått höra att jag är optimistisk som planerar att gå hem två veckor innan bf. Det är av mina chefer jag fått höra det dessutom. De räknar med att jag får gå hem tidigare så jag behöver inte få dåligt samvete om jag måste göra det. Men jag tror jag fixar de veckorna som är kvar.
  • sommarstad
    tovemaja skrev 2015-01-12 06:15:42 följande:
    Det är så härligt att tänka på att det är så få arbetsdagar kvar! Snacka om split focus nu liksom! Min vikarie har dessutom börjat och ska ta över mer och mer. Kommer du också "bli ersatt" av någon?

Badrummet är stort ja, och skötbordet står redo med massa kläder i :) vi flyttade till hus i juli och det känns löjligt bra inför Plutts ankomst.
    Min vikarie började i onsdags och den som ska ersätta min kollega som slutade i november började idag. Så jag har just nu två under upplärning men riktigt skönt att de båda har börjat nu så de kan allt eftersom ta över uppgifter allt eftersom. 

Vi har vårat badrum i källaren vilket och på entrévåningen har vi en gästtoalett men där är det omöjligt att få plats med ett skötbord. Så vi har fått ställt skötbordet i ett annat rum, känns som det hade varit det smidigare att ha det ett badrum men fungerar verkligen inte i vårat hus. Så lite avundsjuk blir jag på ett sånt stort och fint badrum som ni har ;)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-01-12 20:48:46 följande:

Efter 4 veckors sjukskrivning är det verkligen ingen dröm att komma tillbaka till jobbet. Det har varit 4 fruktansvärt stressiga dagar hittills och jag ligger nu i soffan med huvudvärk och total orkeslöshet. Jag är alltså helt slut, efter 4 dagar!!!

Ska tack och lov till barnmorskan imorgon och kolla blodtrycket så det inte skenar iväg i stressen som är nu.

Men jag ser i alla fall fram mot lördag då vi ska åka till IKEA och köpa bebisgrejer plus att vi ska beställa kök. Ska bli så kul! Och att åka redan nu, medan jag fortfarande orkar släpa mig runt hela affären, känns så bra!

Låter inte alls bra att du utsätts för sån stress på jobbet. Men skönt iaf att du har nåt roligt att se fram emot :)
  • sommarstad

På torsdag så ska jag och maken på visning på förlossningen. Känns superbra att man får komma dit innan och titta. Jag som tillhör Örebro län får välja mellan Karlskoga och Örebro. Nu så bor vi i Karlskoga och därmed bestämt oss för just Karlskoga för det ä bara 10 min dit istället för 30-40 min till Örebro. Har pratat med några som ganska nyligen fött i Karlskoga och de har bara lovord att säga. Det ska vara mycket mer familjärt än vad Örebro är. Det finns även en annan möjlighet att stanna längre i bb i Karlskoga än i Örebro. Så jag är lite taggad faktiskt.Glad

Sedan har jag även bokat in tid för amningskurs men den kursen som skulle vara nu i januari blev inställd så istället får vi gå den 19/2. Så om bebisen har bråttom ut så hinner vi kanske inte gå kursen Tungan ute Jag hört att man får stor hjälp med amningen på BB i Karlskoga så egentligen kanske kursen är onödig men känns bar att få gå den tillsammans med maken eftersom han missade föräldrakursen Glad

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?