Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Inga bristningar eller liknade hör ännu.

Däremot fick jag igår uppleva en ny smärta igår. Vänstra höften värkte nåt enormt igår. Vi var på två julfiranden igår. När jag reste mig efter ett tag på första kände jag att höften inte var med mig riktigt. Tänkte att jag har nog suttit för länge sen och när vi på väg till nästa julfirande stannade till vid ica passade jag på att följa med in och röra på mig. Väl på nästa julfirande gjorde det så ont att maken fick hjälpa stötta mig vägen in. Ryggen började även värka också men det var ingen "ny" värk, den kände jag igen sen tidigare.

Väl hemma på kvällen så skulle jag byta om till pyjamas men det gick inte för det gjorde så ont i höften. Det gör ont när jag sitter, ligger och står men det är värre i rörelser. Tog evigheter att somna tanke på att en liten tryckte på urinblåsan och det var ett projekt att försöka resa sig ur sängen och ta sig till badrummet. När jag väl fick sova blev bättre men jag har fortfarande rejält ont. Ryggen värker inte alls efter natten men istället har högra sidan höften börjat gjort ont. Antar att det är foglossning jag känner då jag även har känningar runt resten av bäckenområdet. På tisdag har jag en tid hos barnmorskan så får se vad hon säger.

Bebisen är iaf pigg och har sparkat hela morgonen så alltid nåt. :)

• sommarstad
    snö 81 skrev 2014-12-27 10:10:38 följande:

Var inne på förlossningen sent igår kväll/natt. Fick ont i magen strax under revbenen igår kväll och efter några timmar hade det bara blivit värre. Vet ju att sådan magsmärta kan vara symptom på havandeskapsförgiftning och med min medicinering för blodtrycket kändes det som bäst att kolla upp.

Bebisen mådde jättebra, men mitt blodtryck var högre igen. I övrigt såg allt bra ut, men dom ville lägga in mig för observation men det ville inte jag. Har fått lova att höra av mig om det börjar kännas mer och i så fall komma in igen.

Har fortfarande ont, men vet inte varför. Dom kunde inte se att det var tecken på havandeskapsförgiftning, men samtidigt kunde han inte säga att det inte var det...

Oj! Hoppas du blir bättre. Låter inte alls kul :(
  • sommarstad

Tänkte bildbomba lite. Får se hur det går föe bilderna kommer direkt från mobilen.

Magen på julaftons morgon (då 30+1) i julklappen till mig själv. En ny pyjamas :)

Julklappen från svågern och hans sambo.

Babynestet jag sydde ihop innan jul

Och så måste jag även bjuda på en bild på en julklapp jag gjorde till kompisens barn. Han har dock inte fått den ännu så jag vet inte om han kommer gilla den. Mönster enligt Heidi Bears. Gör just nu en egen till vår bebis.

• sommarstad

Gick ju nästan bra. Såg dock att bilden med julklappen inte kom med så försöker igen. För den är ju så söt :)

• sommarstad
    Kpax skrev 2014-12-27 15:58:29 följande:

Fin mage, och FANTASTISK flodhäst! Gud vad fin den är, hur lång tid tog det?

Tack så mycket. Är väldigt nöjd ajälv med flodhästen. Det var min första gosedjur av denna modell men det var enklare att göra än vad jag trodde. Egentligen tog det inte så lång tid men jag la den lite åt sidan för lite andra projekt också så allt som allt nån månad. Men aktiv tid skulle jag säga mindre än än en vecka. Håller på med nr 2 just nu så får se hur lång tid den tar. Gör en ruta lite då och då. Jag har även mönster till lite andra djur bland annat en häst och en elefant som jag ska testa göra sen :)
  • sommarstad
    Madelia skrev 2014-12-27 17:15:49 följande:

Men åh, vilken jättesuperfin flodhäst, den måste ju alla bara gilla:) vad duktig du är! Önskar jag var lite mer pysslig och hade lite mer tid och tålamod.

Tack! Jag virkar av den anledningen att jag är rastlös av mig. Omöjligt för mig att vara sitta och titta på tv utan att göra något mer samtidigt. Så antingen virkar jag eller så sitter jag med dator/mobil framför mig och spelar spel eller bara surfar runt.

Vi får väl se om flodhästen blir omtyckt. Den är till en 2,5 åring kille som älskar leksaker med hjul. Vill man bli poppis ska man helst ge nåt med bägaren från bilar ;) men jag vill ändå försöka att ge honom en mjuk julklapp. Men skulle det vara så att han inte gillar den så kanske den går hem hos lillasyster som är 1år.
  • sommarstad
    niobit skrev 2014-12-27 18:02:58 följande:

Jag skulle nog också vilja göra en sån. Kan man googla på mönster? Vad har du använt för garn och hur mycket har det gått åt? Den var så fin ????

Det är ett köpmönster av Heidi Bears. Tror länken ska fungera annars testa att googla

www.ravelry.com/designers/heidi-bears

Jag har kört på akrylgarn eftersom pojken som ska ha det ändå börjar bli stor. Till nyfödda ska man väl annars undvika just akryl. Använde 4 olika färger och 100g nystan. Gick inte ens åt ett halft nystan av det svarta och det grå. Av de andra två färgerna, lila och blå, behövde jag köpa till ett nystan av varje men det gick inte så mycket av nystan nr 2. Garnet heter Tanja ( köpt på coop forum) och virkad med virknål 3.

Jätteroligt mönster så kan verkligen rekommendera att köpa det. Det är på engelska men jag kollade i stort sett bara på bilderna så man behöver inte vara så bra på engelska för att klara av mönstret :)
  • sommarstad
    Lejonhierta skrev 2014-12-27 19:09:31 följande:

Min mage idag v29+2. Undrar hur jag ser ut om två månader, har ju ändå höga bäckenbältet på mig som både stöttar upp och håller in magen...

Fin mage! Jag förstår dock att du undrar hur det blir om två månader :)
  • sommarstad
    Pojkmamma01 skrev 2014-12-27 19:21:19 följande:

Bild tagen för någon vecka sedan. Sön 28/12 går jag in i v 30. Shit! Snart ska lill*n ut!

Nu är jag ledig en vecka och efter nyår så har jag en jobbvecka kvar.. Sen är jag "ledig"!

Också en fin mage. Skönt att snart få gå hem. Jag har varit väldigt inställd att jobba så länge som det går men jag känner just nu att det skulle vara skönt att snart få gå hem.
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-12-27 21:24:09 följande:
    Superfina saker!

Var har du köpt pyjamasen? Ser rymlig och bra ut, mina pyjamaströjor börjar bli lite väl korta nu så det skulle vara skönt med något som faktiskt är anpassat för en gravidmage
    Köpte på HM :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?