Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-12-27 21:24:09 följande:
    Superfina saker!

Var har du köpt pyjamasen? Ser rymlig och bra ut, mina pyjamaströjor börjar bli lite väl korta nu så det skulle vara skönt med något som faktiskt är anpassat för en gravidmage
    Köpte på HM :)
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2014-12-27 21:24:09 följande:
    Superfina saker!

Var har du köpt pyjamasen? Ser rymlig och bra ut, mina pyjamaströjor börjar bli lite väl korta nu så det skulle vara skönt med något som faktiskt är anpassat för en gravidmage
    Köpte på HM :)
  • sommarstad

Sorry för trippel-posten. Vet inte riktigt vad datorn håller på med.

• sommarstad
    pink76 skrev 2014-12-28 10:19:56 följande:

Hur känner ni av den lilla så här sent i graviditeten. Jag börjar bli lite orolig då han inte sparkar o bökar som han brukar.

I natt har jag nästan inte kunnat sova alls för jag inte kände något av honom under kvällen o natten.

När jag väl sov så hade jag hemska mardrömmar om den lille.

Ring till förlossningen och be att få komma in för ett UL. Säkert ingen fara men bättre att kolla att allt är lugnt än att du ska gå och oroa dig. 
  • sommarstad
    pink76 skrev 2014-12-28 11:49:28 följande:

Jag försöker nog få igång honom idag o om det inte fungerar så ringer jag in i eftermiddag.

Det tycker jag att du ska göra. Som sagt att säker är det ingen fara. Han har säkert lagt sig på ett sätt så du inte känner sparkarna/rörelserna. Men ingen mår bra av att gå och oroa sig.
  • sommarstad
    Kpax skrev 2014-12-28 09:30:17 följande:

Jag hade bestämt mig för att satsa på täcke, filtar och overall i vagnen, det kommer ju inte vara kallt så länge, och lager på lager känns lättare att anpassa. Plus att det absolut får plats i liggdelen.

Men... Jag vill verkligen ha Elodie Details åkpåse Cargo, och det verkar smidigare att ha åkpåse och lite mindre kläder. Tänker absolut köpa åkpåse till hösten, så jag får väl lugna mig lite.

I Cargo -serien finns en skitsnygg skötväska också, skönt med en som inte ser ut som en handväska med tanke på att bebisens pappa också ska gå runt med den.

Är det någon av er som har erfarenheter av Elodie Details?

Vilken snygg grön färg! Har själv ingen erfarenhet men färgen är underbar.

Ang sköterskor tycker jag att väldigt många ser ut som handväskor. Tråkigt tanke på att även män ska bära runt på dem. Vi fick iaf en väska i julklapp som både jag och min man känner oss nöjda med. Den har många fack och funktioner som jag tycker verkar smarta :)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2014-12-28 17:13:29 följande:
    Ja, alla kommentarer om magens storlek är onödiga.

Jag får ofta höra att jag är jättestor, men det tycker jag inte att jag är. Låg ju till och med strax under normalkurvan på Sf-måttet nu vid första mätningen :)
    Jag har också fått höra att har en jättestor mage. Fått frågan om jag inte väntar tvillingar. Nån annan har inte trott på mig när jag berättat att barnet är beräknad i början av mars just för de tyckt jag är så stor.
    Men i nästa veva står en annan person och inte alls tycker jag är så stor, så det är verkligen olika vad folk tycker. 

Vid första mätningen låg jag på högt på kurvan så det är ju kanske inte så konstigt att folk kommenterat att den är stor. Vid mätning nr 2 var tillväxten inte så stor så då hamnade jag bara en liten bit på mitten strecket. Ska bli intressant hur det ser ut på tisdag då det är dags för tredje mätningen.
  • sommarstad
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Jag har inte heller vägs en enda gång. Inte heller har de frågat om vikt förutom vid inskrivningen.
  • sommarstad

Gick in i v 32 (31+0) idag och hade dessutom ett nytt besök hos barnmorskan. Denna gång var maken med. Tror han tycker det är skönt att få vara med och höra att allt är bra. Vi lyssnade på hjärtat, det låg på 145. Magen mätes och den hade växt som beräknas och blodtrycket var bra.
    Vi pratade lite om mina besvär som börjat komma och hon trodde att det var som mig att det var foglossning jag känner av. 
    Från och med nu kommer jag gå varannan vecka till barnmorskan. Ska bli skönt att bli uppdaterad oftare om hur det går med lillen i magen. 

Maken berättade förresten att lillen varit väldigt vild i natt. Medan jag låg och sov i godan ro, låg maken vaken och höll om mig som han brukar göra innan han somnar och han hade känt hur den lille grabben levde runt rejält Förstår inte när den lille sover, han har hållit på hela dagen också. :)

• sommarstad
    aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:

En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)

Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)

Vi tog reda på det och om det stämmer är det en liten gosse. :) Vi var faktiskt inte överens först om hur vi skulle göra. Jag ville inte veta medan maken ville. Men jag var hela tiden så övertygad att det var en pojk (drömde om en son bara nån natt innan jag visste jag var gravid) så tillslut kände jag att det var lika bra att ta reda på det för om det skulle varit en flicka så skulle jag ha tid att ställa om mig.

Vår omgivning vet dock inte att vi vet. Till dem har vi sagt att vi inte tagit reda på könet. Detta eftersom vi vill ha det som vår hemlis och sen är ju inget 100 % säkert fören barnet är fött.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?