BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Var har du köpt pyjamasen? Ser rymlig och bra ut, mina pyjamaströjor börjar bli lite väl korta nu så det skulle vara skönt med något som faktiskt är anpassat för en gravidmage
Sorry för trippel-posten. Vet inte riktigt vad datorn håller på med.
Hur känner ni av den lilla så här sent i graviditeten. Jag börjar bli lite orolig då han inte sparkar o bökar som han brukar.
I natt har jag nästan inte kunnat sova alls för jag inte kände något av honom under kvällen o natten.
När jag väl sov så hade jag hemska mardrömmar om den lille.
Jag försöker nog få igång honom idag o om det inte fungerar så ringer jag in i eftermiddag.
Jag hade bestämt mig för att satsa på täcke, filtar och overall i vagnen, det kommer ju inte vara kallt så länge, och lager på lager känns lättare att anpassa. Plus att det absolut får plats i liggdelen.
Men... Jag vill verkligen ha Elodie Details åkpåse Cargo, och det verkar smidigare att ha åkpåse och lite mindre kläder. Tänker absolut köpa åkpåse till hösten, så jag får väl lugna mig lite.
I Cargo -serien finns en skitsnygg skötväska också, skönt med en som inte ser ut som en handväska med tanke på att bebisens pappa också ska gå runt med den.
Är det någon av er som har erfarenheter av Elodie Details?
En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?
Gick in i v 32 (31+0) idag och hade dessutom ett nytt besök hos barnmorskan. Denna gång var maken med. Tror han tycker det är skönt att få vara med och höra att allt är bra. Vi lyssnade på hjärtat, det låg på 145. Magen mätes och den hade växt som beräknas och blodtrycket var bra.
Vi pratade lite om mina besvär som börjat komma och hon trodde att det var som mig att det var foglossning jag känner av.
Från och med nu kommer jag gå varannan vecka till barnmorskan. Ska bli skönt att bli uppdaterad oftare om hur det går med lillen i magen.
Maken berättade förresten att lillen varit väldigt vild i natt. Medan jag låg och sov i godan ro, låg maken vaken och höll om mig som han brukar göra innan han somnar och han hade känt hur den lille grabben levde runt rejält Förstår inte när den lille sover, han har hållit på hela dagen också. :)
En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)
Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)