• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-07-07 09:52:34 följande:

Jag har bara rivit av naglarna tidigare men nu har de blivit så mjuka att det inte går längre så igår var första gången jag klippte. Då använde jag samma nagelsax som jag haft till de andra två barnen (den är rund och inte spetsig). Det är dock 7år sedan jag köpte den och har för mig att den inte går få tag på längre. Den är bra iaf, har hittills inte klippt illa nån av ungarna:)

Jag använde nagelsax till mina egna naglar förut, men nu har jag haft knips så många år att sax känns väldigt avigt och svårt. Det är en liten knips, men kanske finns ännu mindre, jag får leta lite...

Haha, ja då bor du på ett ännu mindre ställe :D Rätt skönt ändå att bo så här med småbarn tycker jag, trots att jag inte är jätteförtjust i staden, men jag hinner väl ändra uppfattning både fram och tillbaka många gånger :)
  • Kpax

Åååh vad avundsjuk jag blir på er som bor på Västkusten, men jag skulle säkert bli jätteirriterad på alla turister som förstörde mitt lugn under sommaren. Nu är jag en av de irriterande turisterna istället, vi ska till Bokenäs några dagar i sommar :D

Josefins nagelklippsskada läkte på nolltid, tack och lov. Nu syns det inte alls. Tack för trösten! :)

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-07-11 18:04:08 följande:

Här rullas det hejvilt! För en månad sedan rullade han ett par gånger från mage till rygg... Sedan stod det still ett tag. Han är frisk från din jobbiga förkylning och dessvärre har utvecklingssprångs-molnet varit tydligt ett tag... Men nu har han i två dagar varit sitt glada jag och rullat massor från både mage till rygg och rygg till mage. Dessutom ålat runt i en cirkel. Min store lille prins!

Dock sover vi illa illa sedan ett tag tillbaka. Max 2 timmar i streck numer :( zzzz

Josefin har fortfarande inte rullat mer än de där enstaka gångerna för flera veckor sedan, när armen råkade hamna i optimalt läge.

Men vi har också jättejobbiga nätter nu för tiden. Hon vaknar varannan timme och/eller när jag rör mig (spjälsängen är alltså utesluten, det går inte), och har svårt att somna om. Hon sover sämre på dagarna också, i princip bara i famnen på pilatesbollen, i vagnen under rörelse eller om hon somnar under amning och jag ligger kvar.

Hoppas det ger sig snart, jag börjar bli rätt trött. Tack och lov har sambon semester från och med måndag, så jag får lite avlastning.
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-07-12 12:38:44 följande:

Måste tipsa er om en app, Runbit. Det är en app för löpning egentligen. Den har tre lägen. Det första är att samla stjärnor, då hämtar den via gps karta över området och lägger ut stjärnor på kartan. Sen är det bara att springa (eller mitt fall promenera med barnvagnen ) dit en stjärna finns och sedan vidare till nästa. Perfekt för mig som hade börjat tröttna på att gå på gatorna här omkring. Det blir både nya turer och jag blir motiverad att gå lite extra bara för att få en stjärna till.

Sen finns det två till lägen som jag tror passar till löpning. I ena ska man fånga djur ( antar att de rör sig till skillad från stjärnorna). Sen är det ett läge där man blir jagad av monster (lite som pacman tror jag). De två lägena kostar 9-10kr/ st medan stjärnläget var gratis.

Jag har Android men tror det iaf fanns till iPhone också. Ville bara tipsa er eftersom det gör mina promenader både längre och roligare :D

Åh, bra tips! Den ska jag ladda ner på en gång :)
  • Kpax
    Kpax skrev 2015-07-12 13:41:20 följande:

Åh, bra tips! Den ska jag ladda ner på en gång :)

Jag tog tio stjärnor, det blev en promenad på drygt 2km, sen började det regna. Jag ska testa de andra funktionerna också, man kunde prova fyra minuter utan att behöva köpa. Undrar om monster-funktionen gör att man springer som att man vore jagad av en geting, skulle se rätt roligt ut.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-07-12 19:52:08 följande:

Hur tätt är stjärnorna? Tyckte 10 st på 2 km lät mycket. För att peppa till ännu längre promenad skulle jag nog vilja ha dom med lite avstånd mellan.

Jag fick äntligen till en promenad idag - 4,7 km i (nästan)soligt väder :) Så jäkla skönt!!!

Som Sommarstad sa går det att ställa in, har har på S nu, då ser det ut så här:

Det blev mycket kringelikrokar snarare än långa avstånd, jag ska testa L sen och se hur det blir :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-07-13 09:04:52 följande:

Vi hade äntligen en bra natt! Bara två uppvak! Yeeeay!

Denna vecka är kul, idag firar vi tvåårig bröllopsdag och på lördag är det Folke-fest! Ska bli kul men lite pirrigt eftersom jag ska både läsa dikt och sjunga... Och någon sångfågel är jag verkligen inte i vanliga fall!

Skönt! Våran var också bättre, ett uppvak bara, men hon behövde ligga i vår säng :)

Grattis på bröllopsdagen!
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-07-13 09:26:54 följande:

Blä vilken skitnatt, lilleman har haft 40-graders feber hela natten... Velat äta/snutta hela natten och däremellan varit gnällig o velat vara mest i famnen... Mammas lilla hjärta.

Åh, snutten :( Hoppas han repar sig snabbt. Ger du Alvedon?
  • Kpax

Vi använder Pampers New Baby 3 nu, men snart är det dags att byta. Har någon av er koll på om det finns några andra (märke spelar ingen roll) som suger upp löst bajs lika bra som de vi har nu? Jag har provat aktive fit (Pampers), men tyckte det blev jäkligt smetigt. Är comfort fit bättre? Eller någon av Liberos modeller?

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-07-14 19:10:33 följande:

Jag har som sagt använt pampers i storlek 1 och 2 men from storlek 3 har vi bytt till libero åt de andra barnen. Till Selina har jag gjort likadant men nu när jag skulle köpa storlek 3 hade de inte libero inne på affären så jag köpte storlek 3 av pampers istället.. funkar inte alls, nästan varenda bajsblöja läcker och vi får MÄNGDER med tvätt. Hoppas de har libero inne snart och att det funkar lika bra som det gjorde åt de andra barnen. Okey att NÅN blöja läcker, om man tex satt den lite snett, men inte VARJE.

Bytte ni till Liberos newborn (eller vad heter de, de som finns från 1?) eller vilken modell?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?