tovemaja skrev 2015-06-20 12:47:50 följande:
På tåget på väg västerut! Längtat "hem" ett tag nu och passar på att hänga hos päronen när J drar till Beach camp på Öland en vecka. Behöver verkligen avlastningen nu när vänstra sidan av min rygg tycks ha pajat... Gör fasligt ont! Landar i Halmstad hos min mormor i kväll och stannar ett dygn... Åker sedan norrut till Strömstad och stannar en vecka. Ska bli underbart!
så skönt att nätterna är bättre för oss igen! Han vaknar två gånger för mat mellan kl 22 och 06 och kan efter toabesök somna om korta stunder mellan 06 och 10 också (med mat varje timme). Han sover normalt i sin vagga till 04 någon gång och sedan i sängen hos oss. Blir ju störningar i rutinerna nu en vecka dock... Hoppas det inte påverkar så mycket!
Jobbigt med Josefin då Kpax... Rätt beslut att stanna hemma då! Är väl det långa mörka "molnet" på g nu? Folke är mer klängig och vill inte ligga vagnen... Som tur är sover han där nu! Resan är lång!
Jag blir sjukt imponerad av dig som är ute och far så mycket! Jag har inte nerver och ork till det. Idag har vi varit hos mamma några timmar, och det var mycket gråt, skrik och matvägran. Det räcker så, pust.
Blir så irriterad på att min mamma alltid ska hitta på orsaker. "Hon är hungrig", "Hon har ont i magen", "Hon är uttråkad". Varför inte bara acceptera att hon helt enkelt har det lite tufft just nu?! Och jag borde väl veta bättre om J är hungrig, det är ju jag som vet när hon åt...
Ja, det är väl ett fem veckor långt moln nu, härligt ;) Även när J inte skriker är hon väldigt annorlunda. Hon är dämpad och inte så social som hon brukar, lilla skrutt. Hoppas det är jobbigast nu i början av perioden.
Jobbigt med ryggen, hoppas det ger sig snabbt trots statiska amningsställningar och bebisbärande.