• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-06-22 08:05:49 följande:

Nu har jag fått en telefontid med en sköterska igen, hoppas få komma ner och träffa en ny läkare för Selinas näsa. Nu har hon varit täppt i över 8 veckor och jag orkar seriöst inte mer. Det är nån natt här och där som hon kanske sover lite bättre men annars är det 10minuterslurar från 2-tiden varje natt för att hon är så täppt. Vi använder saltspray varje kväll och suger ur och (ursäkta informationen) men det kommer MÄNGDER med grönt slem! Då sover hon hyfsat under början av natten men efter 2 är det kört. Och då får jag dessutom lov att ligga HELT stilla eftersom hon inte somnar så hårt.. vilket resulterar i att jag har ont överallt:(

Förlåt för gnäll, men tröttheten är inte rolig nu! Mest är jag arg på att hon ska behöva ha det såhär varje natt:(

Det låter ju helt vansinnigt med bara små lurar efter två! Och otäckt med så mycket grönt snor. Hur gick det med telefontiden, får du träffa någon?
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-23 09:40:34 följande:

Men ec funkar på kiss också! Och bajsar man sällan borde det vara ännu enklare att bli blöjfri tidigt! Folke bajsar 4-5 ggr/dag :) Men självklart är det så att ec inte passar alla!

Kör du tygblöjor nu? Funkar det bra? Folke kanske aldrig bajsar i blöja?
  • Kpax

Jag jinxade våra nätter.

I natt har hon sovit någorlunda när hon haft bröstet i munnen eller precis vid ansiktet, men så fort jag rört mig har hon vaknat och börjat gnälla.

Dagtid är hon gnällig och väldigt svårammad. Hon brukar äta varannan timme, men nu blev hon bara arg och ledsen när jag försökte flera gånger från strax före 16. Först nu äter hon, efter att sambon fått henne att sova i bärselen en halvtimme.

Usch, hoppas hon blir glad och nöjd snart!

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-06-23 19:47:43 följande:

Men fy, jag som tänkte göra bort sprutorna imorgon men nu fick du mig att tveka!

Hoppas han lugnar sig snart och kan sova gott inatt

Josefin var lite ledsnare än vanligt, och hade lite lite feber samma kväll. Hon verkade lite tröttare två dagar, men det kan ju varit en tillfällighet också.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-06-23 20:30:48 följande:

Alltså, springmask - hur fantastiskt är inte det?! Dottern på 5,5 år har panikkli i rumpan för andra kvällen i rad. Fy fan!!

Usch, avskyr djur i och på kroppen :S
  • Kpax
    SMA87 skrev 2015-06-23 23:03:38 följande:

Sedan var det de här med spiral... Frågan är koppar eller hormon. Låter ju lockande om mensen blir mycket mindre med hormonspiralen. Inte lika lockande med rikligare blödningar med koppar... Hormon kostade ju ca 1000 kr och koppar var gratis...

Vad rekommenderar ni? Funderar på att testa koppar och om inte det fungerar byta till hormonspiral?

Jag valde koppar mest för att jag gillar tanken på att skippa hormoner helt. Inte för att jag är jättekänslig egentligen, men efter minipillren tog det väldigt lång tid innan mensen blev någorlunda regelbunden, och sedan ytterligare sju månader innan jag blev gravid. Jag tror ju inte samma sak skulle hända med en hormonspiral, de är ju så svaga, och jag kommer byta till en sån om mensen blir för jobbig (ska väl prova 2-3 blödningar i alla fall), om det inte är dags att börja jobba på tvåan då :).
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-06-24 00:13:49 följande:

Alltså, det här med vikten. Hur ligger ni till jämförde med startvikt? Jag har fortfarande en bra bit kvar och kan inte ha mina gamla kläder. Vägde ca 67 innan och var slank till mina 177 cm, nu väger jag 75 och har jättetuttar. Jag ser inte tjock ut, men det är inte jag, inget passar och jag känner mig som i undantagstillstånd. Jag fattar också att det inte gått jättelång tid och att man säger "nio månader upp, nio månader ner" men jag hoppades mer på " kilona rinner av en när man ammar". Jag vill reklamera. Jag vill ha tillbaka mig!

Ja just det, är viktutmaningen slut nu? Jag kommer nog fortsätta skriva om mina vägningar. :)

Nu väger jag 61,3kg. Det är nog 1-2kg mer än vid inskrivningen, men då hade jag redan gått upp ett par kilo. Det låter ju som att jag är sjukt smal normalt, men jag är en lätt person. Tunnt byggd liksom, rak och pojkaktig. Ofta lättare än tjejer som ser betydligt mindre ut. Märkligt. För lite muskler antagligen.

Jag skulle tippa på att jag hade legat runt 66kg om jag haft skapligt med muskler OCH det här lösa, för jag har verkligen tappat alla former nu. Trist! Men bara att ta tag i det antar jag :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-24 07:39:00 följande:

Ja, vi kör med tygblöjor, men inte när vi är borta en längre stund.. Då blir det engångs... Och du har rätt, bajsblöjor blir det extremt sällan med ec, någon gång i veckan kanske? Men blöta fisar ser jag en del av :)

Viktutmaningen tog slut i midsomras, jag ligger också på runt +1,5 sedan inskrivningen... Men har en helt annan figur! Sluttande mage och mer deg! Tvärtom mot dig har jag alltid varit tung utan att vara tjock och väger nu ca 75kg till mina 1,74.

Tänker skriva om vikt och "fusk" tills jag når mitt mål också... Men viktmålet kommer inte innebära att jag ser ut som innan! Hur dom helst smällde jag i mig en påse godis igår efter att ha hittat en klänning till båda bröllopen i sommar! Kände mig superfin i en långklänning från indiska med skärningen på precis rätt ställe! Såg varken nyförlöst eller tjock ut :) yey!

Härligt att hitta kläder man känner sig fin i! Jag ska försöka hitta en tunika som kan funka att ha över bikini, till shorts och till leggings. Och så måste jag väl ha en bikini... Usch, jag avskyr att handla sånt även utan postpreggomage! Men nu har vi bokat stuga på västkusten med ett annat par, och även om det är för kallt för bikini då (vilket jag nästan hoppas på :S) så blir det babysim om ett par månader.

En långklänning kanske jag också skulle försöka hitta...
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-06-24 11:31:20 följande:

Tja i fredags vägde jag 72, i lördags 74,4. (Gissar extra mjölk igen i brösten) Min inskrivningsvikt var 69 och jag vill gärna ner till 65. Så det är en bit kvar. Kroppen börjar komma tillbaka till ursprung förutom att jag har 75H i bh nu ist för 70F som jag hade före graviditeten. Jag är van vid att inget passar eftersom brösten är för stora till vanliga kläder annars också så jag måste alltid ha stretch eller för stora överdelar men det känns trist att många klänningar inte funkar längre för att jag fått ännu större bröst. Jag har ett par jeans som var lite för stora innan graviditeten som har gått från att vara för små till perfekta till nu för stora igen så något händer. Men jag märker att jag har mycket deg kvar på mage och rygg så det är inte amningsbrösten som är hela problemet.

Men jag fortsätter köra magappen och har nu gått mina fyra gånger yoga (som jag tror gav mig mycket mer än vad appen gör men jag har lite teknik att ta med mig när jag jobbar med appen). Barnvagnspromenaderna har det varit sämre med nu på en vecka så där får jag skärpa mig men det är svårare nu när jag inte har BVC-tider och mammagruppstider som gjort att jag varit tvungen att gå utanför dörren. Och regnet har inte precis gjort mig mer motiverad...

Så jag kämpar på och hoppas när amningen slutat att jag kanske kan landa på en mindre bh-storlek än före graviditeten. Är inte så kräsen men D-kupa hade gjort mitt klädliv så mycket lättare och bh-arna så mycket billigare

Det där med bh-priserna är ju vansinnigt! Jag har normalt 75B, så för mig funkar HMs BHar bra, tack och lov.

Jag har inte rört magappen på länge, tyckte den var så jäkla trist. Men gör jag något mer utmanande istället? Nej, verkligen inte. Ska försöka skärpa mig.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-06-24 12:02:14 följande:

Jag kämpar på med magappen men håller med om att övningarna är så tråkiga! Men är bara på nivå tre så hoppas de blir bättre framöver!

Tänkte på vad du skrev om bikini osv. Visst är det vansinnigt att vi bryr oss så? Är ju för tusan inte ens fyra månader sedan vi var höggravida! Och egentligen vet jag ju att det bara är man själv som bryr sig... Inte tänker man på andra som kanske har degiga magar eller överskottskilon?

Ja, det är helt klart vansinnigt! Verkligen ingenting jag vill överföra till mitt barn, så det är väl läge att skärpa till sig och sträcka på ryggen. Kroppen är till för att användas, och hittills i livet har min gjort ett strålande jobb. Den klarar till och med att tillverka en ny människa, och förtjänar applåder istället för kritik.

Måste jobba på det här.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?