• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-06-10 22:29:38 följande:

Riktigt hemskt att förlora ett barn. Jag såg också på Kalla Fakta. Jag är glad att mina förlossningar gått bra, och väldigt glad att jag inte var gravid och såg programmet. Stackars pappan vilken fruktansvärd upplevelse. Jag missade lite av programmet så jag hörde inte hur det gått för flickan. Hon levde såg jag och att det var något med handen.

Jag missade slutet pga bebiskris, så jag såg inget alls om flickan, jag trodde hon var död eftersom de inte nämnt henne! Bodde hon med pappan ?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-06-11 07:54:54 följande:

Jag såg hela, men tyckte slutet var märkligt. Det framgick inte om flickan var förlamad i armen eller om det "bara" var något med att axlarna hade fastnat, nåt som liksom skulle gå till sig?!?

Fruktansvärd historia iaf och det hade såklart kunnat hända var som helst, men att föda barn på ett ställe utan intensivvård/akutvård känns inte lika säkert i min värld. Framgick det förresten om dom kunde utföra kejsarsnitt på plats eller sätter dom kvinnor i ambulans om ett kejsarsnitt behövs??

Ah okej, skönt att hon överlevde i alla fall, men det är väl förbannat märkligt att de inte hade koll på om mamman andas eller inte, och att EN i personalen uppfattar att mannen signalerar att något är fel, men ingen gör något.

Jag hörde inget om kejsarsnitt, och det är väl inte SÅ ovanligt att det blir ett akut-/urakut snitt? Nej fy fan, jag hoppas alla som väljer BB tänker på att kolla hur det är med akutresurser. Som de sa igår så handlar det inte bara om hur lång tid det tar att ta sig till akutvård, det handlar även om att personalen inte har en chans att få den vana och träning som krävs för att kunna hantera akutsituationer på rätt sätt.
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-06-11 09:36:37 följande:

Hej på er. Har inte orkat vara så aktiv i tråden den senaste tiden pga jobbig period med V. Han sover nästan inget på dagarna och ligger och smågnäller hela tiden, är liksom inte nöjd med något. Vill inte ligga själv, blir arg när man plockar upp honom, bråkar vid bröstet osv. Gnället håller på att gnaga hål i huvudet på mig känns det som. Till råga på det har nätterna följt samma mönster. Tidigare kunde jag iaf trösta mig med att han sov bra på nätterna men så är inte fallet längre. Jag hoppas att det bara är nån fas han går igenom för det börjar verkligen kännas hopplöst.

Dessutom är jag less på att behöva vara den som fattar alla beslut och tar reda på saker här hemma, att alltid vara sur och hungrig, att alltid ha dåligt samvete för massa saker, att känna mig ensam... Ja listan kan göras hur lång som helst. Ursäkta för trist och gnälligt inlägg men jag behövde få ventilera hjärnan lite.

Gnäll på!

Ammar du? Kan det vara något han inte riktigt tål? Menar inte att göra en höna av en fjäder, det är bara att jag själv har det i bakhuvudet hela tiden.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-06-11 11:01:53 följande:

Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)

Jag får ingen kläm på storlekarna, så det blir trial and error här. Många kläder (bodys och overaller) är korta i kroppen men har långa och stora ärmar och ben. Det verkar vansinnigt obekvämt när plaggen är för korta så blöjan trycks mot stjärten, eller det stramar på axlarna, så istället får hon ha kläder som ser jättestora ut. Så tråkigt :(

Om jag hade tid, energi och kunskap skulle jag gärna sy bodys själv, men det är nog mycket värre än att sy tröjor, klänningar, och byxor. Drygt med en massa tryckknappar också.
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-06-11 11:18:11 följande:

Ja jag ammar och har tänkt den tanken många gånger. Men tänker samtidigt att det är nåt jag borde märkt av tidigare, eller kan sånt dyka upp efter några månader? Tror som sagt på utvecklingssprång då han inte verkar ha ont utan snarare verkar frustrerad och vill mer än han klarar av.

Ingen aning faktiskt, tänkte mest om det var något du börjat äta nu. Att utesluta mjölk är steg ett, och det är ett jäkla meck, så jag hoppas också att det bara är en fas.

Josefin är också lite gnälligare nu tycker jag, hon verkar trött liksom. Men hon var helt annorlunda när hon hade ont i magen, så det är nog inte det.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-06-11 11:59:56 följande:

På slutet intervjuade dom en man som var psykolog och föreläste mycket om kognitiv fixering - att man fastnar i det första stora "problemet" som inträffar och missar annat som händer runtomkring. Alltså var alla helt inställda på att hjälpa barnet så även om pappan sa att något var fel och någon även såg det så fastnade dom rent kognitivt i att få ut barnet.

Jag såg lite av det, visst var det i det sammanhanget de pratade om vikten av att fördela ansvaret innan något sånt här händer? Ja, fruktansvärt olyckligt var det, och jag är glad att jag inte såg programmet när jag var gravid.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-06-12 00:50:36 följande:

W kan fortfarande ha kläderna i stl 56, trots att han är 63 cm redan (långt över kurvan) men han väger bara 5,3 kg, så han är rätt smal, vilket jag fick "stå till svars" för hos BVC-kvinnan. Hon är rätt bitsk i tonen och jag känner mig jämt granskad när vi är där. Hon läser mig inte alls rätt utan drar en massa slutsatser. Tex att jag skulle vars hysteriskt orolig av mig. Jag tycker jag är ty cool och lugn, men tycker att det är bra att passa på att ställa frågor på besöken, det är väl vad BVC är till för liksom. Härom sistens vände hon sig till min man och sa "Tycker du att det är jobbigt när din fru är så här orolig hela tiden?" (?!?) Han svarade (på skämt) "Jag tycker hon är jobbig av en massa andra anledningar, men inte av den här."

Men va?! Jag ställer också en massa frågor (och sen jämför jag svaren med information jag samlat på annat håll), det är som sagt det man SKA göra, känna att man FÅR göra iaf. Fy vad irriterade och dumt av henne.
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-06-12 07:36:07 följande:

Hej alla!

Skulle varit så roligt att se en sammanfattning hur allt går för er men det är ju inte riktigt så lätt. Men jag har knappt rört datorn sen Vilja var några veckor så hamnat lite efter er andra i gruppen :)

Vid två månaders ålder tyckte jag att det vände från att vara ganska jobbigt till att kännas som jag börjar ha koll på läget fullt ut igen(Äntligen!)

Nån som vet ungefär hur bra skydd delammning är mot ny graviditet? :)

Underbart de är med bebis alltså! En morgonglad bebis är ju helt ljuvligt :D

Hej! Vad kul att se dig igen!

Skönt att höra att du tycker att det känns bättre nu, jag hade det ju jättetufft och mådde rätt dåligt i början, men nu känns det kanon här också!

Funkar det bra med pappan nu?
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-06-12 15:07:01 följande:

Hej! Det är kul å va tillbaka också :D skönt å se att vi tar oss nånstans allihopa i bebiskaoset!

Ja men va härligt, jag försökte hela tiden då det var jobbigast att tänka att de är nog fler som känner som mig. Men hade helt glömt internet och familjeliv, kunde nog varit skönt å hört av er då. Hela min existens gick åt till vardagen och hålla både familjen och psyket i fungerande skick. Och nog kom man ut på andra sidan om det jobbiga med livet i behåll haha!

Jag vill inte riktigt ropa hej innan jag tagit mig över bäcken med honom. Men vi lever ju ihop och vill i grund och botten ha våran familj hel och tycker ju om varandra och så. Men vi tar det väldigt försiktigt framåt :) men känns bra gör det! :D är hemma i hans hus den här veckan :)

Vi är alla mycket mindre aktiva nu, det märks att vi har annat att tänka på. Men ja, jag tycker det är skönt att ha den här gruppen att bolla funderingar med och gnälla av sig i. :)

Okej, vad kul! Hoppas det löser sig på ett bra sätt för er, det är tufft nog att vara småbarnsförälder, även utan relationsproblem!
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-06-13 09:32:27 följande:

Och det var -1,4 kg sedan förra veckan

Jäklar! Vad skönt :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?