ebe91 skrev 2015-06-11 11:01:53 följande:
Idag åkte första plagget i stl 68 på, och jag vill bara gråta... Vart tog min lillplutt vägen? Har dock insett att h&ms kläder är minimaliska, lindex små, name it är nog rätt normal och kappahl skitstorta (på lilleman iaf)! Men föredrar nog name its kläder ändå, så strechiga och sköna. Finns både mer stilrena och lite mer lekfulla kläder. Beställde 6 bodys från deras hemsida igår då märket annars bara finns i grannstaden :) skulle dock behöva heva mig upp på stan för att köpa lite fler byxor, har väldigt många jeans till han men tycker mer om mjukisar, och hittills har jag älskat lindex byxor :)
Jag får ingen kläm på storlekarna, så det blir trial and error här. Många kläder (bodys och overaller) är korta i kroppen men har långa och stora ärmar och ben. Det verkar vansinnigt obekvämt när plaggen är för korta så blöjan trycks mot stjärten, eller det stramar på axlarna, så istället får hon ha kläder som ser jättestora ut. Så tråkigt :(
Om jag hade tid, energi och kunskap skulle jag gärna sy bodys själv, men det är nog mycket värre än att sy tröjor, klänningar, och byxor. Drygt med en massa tryckknappar också.