Mimipig skrev 2015-08-06 17:05:51 följande:
Hur gamla ska de vara eller andra kriterier (längd, vikt, färdigheter) för att få byta liggdel till sittdelen i vagnen? Vi har bugaboo, ergonomisk sittdel. W verkar väldigt intresserad av att se sig omkring.
En annan fråga - när börjar ni med välling och mat? När tänker ni som ammar sluta med det? Trappa ner? Hur funkar det egentligen?
Tror jag har hört sex månader på sittdelen, men beror väl på hur stadiga de är, hur bra de kan sitta. Och ergonomisk sittdel ska ju vara bättre för små bebisar. Vi har vanlig sittdel, och vi byter väl när hon inte vill ligga ner längre. Än så länge trivs hon bra i liggdelen i alla fall! :)
Jag helammar, men första veckan i november börjar jag jobba, så då behöver det funka med mat i alla fall de timmar jag är borta. Jag har ingen direkt plan, hon smakar på det mesta, och äter väl ett par teskedar gröt (svårt att säga hur mycket som hamnar i magen).
Eftersom vi inte testat mjölkprotein än är vi ganska begränsade när det kommer till ersättning, och välling har jag inte tänkt så mycket på (men tror gröt och välling finns mjölkfritt på affären)... En del är väldigt negativa och andra ser det som en självklarhet. BVC har inte nämnt det.
Jag tänker mig att vi ökar på maten successivt, och att amningen då trappas ner automatiskt. Men det kanske inte är så enkelt och självklart som jag tror, haha!