Lavish skrev 2015-04-02 16:22:47 följande:
Hade jag vetat säkert att det berodde på något jag äter hade jag övervägt det, men nu har jag ju låtit bli ägg i nästan en månad utan att hon blivit ett dugg bättre, så det känns ju som att risken är stor att jag då skulle offra amningen till ingen nytta alls. Dessutom finns ju risken att det är mjölkproteinallergi och då lär det ju inte vara det bästa att övergå till att mata henne med komjölk...
Nä min plan är nog även om det känns jobbigt att inte vara ett dugg medgörlig med BVC den här gången utan tvinga mig själv att vara en sån där riktigt jobbig mamma som kräver saker. Som ett allergitest direkt istället för att vänta ett jävla halvår av en massa kvacksalvarmedel som magdroppar och minifom (som såvitt jag förstår inte har någon vetenskapligt bevisad effekt utan antagligen är placebo för föräldrar). Har tid för henne 8 april så har det inte blivit bättre tills dess får ni peppa mig att vara en jobbig jävel.
Jag kör på både magdroppar och Minifom, hehe :)
Min plan är att utesluta mjölkprotein, funkar inte det så utesluter jag ägg. Funkar inte det vet jag inte vad jag gör... Börjar leta annat att plocka bort kanske?
Äter skonsam mat i övrigt också (men behöver vara mer strukturerad. Att inte äta ett skit hjälper varken mig eller henne), och har plockat bort de oljebaserade D-dropparna eftersom det inte verkar helt ovanligt att barn reagerar på dem.
Jag ska också tillbaka den åttonde, vi får väl jämföra råd efteråt :)
Kan man göra allergitest så här tidigt? Jag har läst att de inte är så tillförlitliga på så små bebisar. Kan visa negativt fast barnet visst är allergiskt tror jag det var. Men jag har inga säkra källor på det.