• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

pink76 skrev 2015-03-22 11:29:45 följande:

Nu har jag missat ca 1000 inlägg märker jag.

Jag undrar om det finns någon tråd för oss som nu har fått sina guldklimpar? 

Har letat men inte hittat någon.

Nej, vi körde vidare i den här tråden bara, annars blir det så jäkla trist både för de första och de sista som får barn :)

I BF -tråden har vi börjat skriva födelsedatum och namn inom parentes efter vårat BF -datum, men det är nog bara typ tre stycken som gjort det än.
  • Kpax
    Murrmys skrev 2015-03-22 13:54:33 följande:

Ja då så...inskriven på förlossningen nu, för igångsättning. Ville ju helst slippa kemikalier men pga mkt vatten så guppar bebisens huvud runt lite för mkt för att de ska våga ta hål på hinnorna direkt. Jag var mjuk och typ 4-5 cm kunde hon strecha ut det till och hon sa att det var goda förutsättningar för att det skulle gå gescvinnt ???? va bara tvungen att äta lite först ????

Återkommer med rapport senare ????

Lycka till nu, kommer säkert gå kanon! :)
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-03-22 15:27:21 följande:

Jag har upptäckt att allas favoritfråga nu när bebisen är här är; "Sover han på nätterna?". Börjar bli lite tröttsamt att svara på faktiskt... Nej han vaknar fortfarande på nätterna för att äta eftersom han är så liten och inte jan skilja på natt och dag än. Svärmor kläckte nyss "ja men det beror ju på när han äter sista målet på kvällen..." och jag fick förklara att nej det gör det inte för han vaknar ändå ungefär var tredje timme och är hungrig. *åskmoln*

Tss, då skulle "kvällsamningen" vara klockan 3-4 då?

Mamma berättade för mig att jag minsann sov hela första natten, och hade det inte varit för att bvc propsat på att jag skulle väckas och äta var tredje timme så hade jag minsann fortsatt göra det för alltid. Jag upplyste om att de flesta barn sover jävligt bra just första natten av ren utmattning, och att det inte alls betyder att de skulle fortsätta sova så, och nämnde även att magsäcken är pytteliten och ämnesomsättningen hög.

Att hon ska vara en sån jävla expert efter ETT barn för 30 år sedan, irriterande.
  • Kpax

Gud vilken kass dag vi hade igår. Josefin var ledsen och sov väldigt korta stunder innan hon ville okynnessnutta (fan att hon inte vill ha napp...). Det var bättre i natt, hon sov, om än lite oroligt. Matade 22, 3 och 5.30.

Idag ska vi till BVC, första bilutflykten och första dagen sambon jobbar. Ska bli intressant, hehe :)

Dagens problem: vad har man på sig efter en graviditet, innan man kommer i sina vanliga kläder? Jag har gått ner 12 kg på två veckor, och har alltså lika mycket kvar (minst). Ska man verkligen behöva lägga pengar på kläder man inte kommer kunna ha om ett par månader?

• Kpax
    Lilj3 skrev 2015-03-23 09:11:53 följande:

Tråkigt med såna dagar! Hade också en ganska kass dag igår. Kanske berodde på att vi hade besök under dagen och då brukar han ha svårt att komma till ro. Han vill inte heller ha napp tyvärr, till mina bröstvårtors stora besvikelse. Dessutom var han orolig i natt som grädde på moset och tjorvade mellan 1-4. 

Jag köpte ett par byxor veckan efter graviditeten eftersom alla byxor jag hade var för stora eller för små. Men nu börjar de redan kännas för stora så vet inte om det var värt det.

Ja, när jag berättade om vår gårdag för BVC-sköterskan var hennes första fråga om vi haft besök, men det hade vi inte...

Vet inte om man borde kämpa vidare med nappen vi har nu, eller köpa på sig några andra kanske. Jag tror vi har en vi fått i en babybox också, den skulle jag ju kunna testa.
  • Kpax

Vanliga byxor med hårsnodd går tyvärr inte, de går inte över lår och rumpa, hehe. Jag kan faktiskt inte ens ha mina minsta gravidbyxor! Men jag ska inte gnälla, det här valde jag själv när jag stoppade i mig allt jag var sugen på :)

Jag kanske också skulle köpa ett par riktigt billiga byxor om en vecka, att ha bland folk. Hemma kör jag också på mjukisar och amningslinnen :)

• Kpax
    Skumbollen skrev 2015-03-23 13:33:38 följande:

Då var vår lilla Siri här :)

Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.

Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.

Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.

22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.

23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)

23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...

Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det

01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!

Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.

Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)

Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)

Grattis!! Åh vad kul att läsa!

Hann du inte få eda alltså? Jag känner att jag vill prova utan den nästa gång, så jag känner vad kroppen vill och ska göra :)
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-03-23 12:34:11 följande:

Jahaja.. Idag är sista dagen sambon är "hemma" (han är å kör sin thaiboxning nu) så imorgon är Elton 2 veckor, sambon börjar jobba & jag ska sköta vardag ensam med mina 3 ungar ;) jag är ganska nervös för hur jag ska lyckas med frukost, kläder, tandborstning, fixa flaskor & komma iväg till dagis i tid med en bebis! Tur dottern går själv till skolan.

Imorgon tänkte jag även försöka mig på att ta mig till gymmet å köra mitt första styrke pass (kvällstid) har lagt upp det så att jag har ett underkropps pass & ett överkropps pass i veckan. Dock utan mage! Den ska jag va rädd om så den får vila ett tag till efter snittet!

Jag hejar på er mammor som mår skit och bara vill ha era små bebisar i famnen istället! Hoppas verkligen att ni får igång allt snart så ni slipper må som ni hör och ha ont!!!

Neeej, ska du börja gymma redan?! Fan, då får jag prestationsångest. Jag som bara kör knipövningar och halvtimmespromenader med vagnen :S
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-23 13:15:49 följande:

Ja, det där med kläder är en spännande grej efter förlossning. Det är ju inte direkt så att man tappar alla sina kilon medan man är på BB :)

Jag kör på vanliga leggings alternativt jeans av mammamodell och linne plus kofta. Men mitt stora problem är jackan. Gravidjackan är alldeles för stor plus att den är så varm att jag dör av en kortare vagnpromenad, men mina vanliga jackor är för små över höfterna så dom funkar inte.

Jag har inte vågat prova leggings, deppen om inte ens de passar...

Jacka är ett problem ja, jag svettas också ihjäl i gravidjackan, och idag var det svinkallt när jag fick ha en vanlig jacka uppknäppt. Brrr...
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-23 18:50:52 följande:

De onda sammandragningarna/förvärkarna/magvärkarna (jag vet inte riktigt vad det är men det gör ont i hela magen) gav sig efter en h, men nu fick jag en lång sån igen. Måtte det vara ett tecken på att det är på g - tänk om baletten kan sätta igång inatt! Jag vågar inte tro det, det vore väl alldeles för smidigt...

Jag håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?