BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hur sover era små bebisar på nätterna?
Min lille prins, som är 3 veckor, vaknar konstant på nätterna. Varje timme, och ibland även oftare än så. Jag hinner inte somna till innan han vaknar till efter amning. Oftast är det amning som får honom att somna till, men ibland fungerar det med att bära o vagga.
På natten sover han i sin säng jämte min säng. Han har ett babynest så att sängen inte ska kännas så stor.
På dagen så har han långa sovpass på ibland 4 timmar. När han vaknar upp så äter han för att sen somna om o sova lika mycket till. Då sover han oftast i hårdliften i vardagsrummet.
Jag provade i natt att låta honom sova i hårdliften i sovrummet för att se om det hjälper, vilket det inte gjorde.
Kan det vara att han känner att jag ligger nära honom som gör att han vaknar så ofta?
Jag är riktigt desperat och jag hoppas ni kan komma med några tips o råd.
Men jag vet att jag hört att om bebisen behöver öka på mammans mjölkmängd suger de väldigt ofta nattetid ett par nätter. Om det här är något nytt kanske det kan vara det? Annars kanske han behöver mer närhet för att vara helt nöjd just nu?
Josefin sover väldigt mycket bättre bredvid mig, så jag bryr mig inte om att försöka lägga henne i babynestet om vi har en tuff kväll, då är det bättre att vi båda får sova så mycket som möjligt.