• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:50:33 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 

3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Grattis! Vad fort det gick när det väl kom igång!
  • Kpax

Efter en timmes relativt intensiv skrikfest somnade hon vid bröstet någon gång efter tolv (jag somnade också), och hon har inte vaknat förrän nu. Sex timmar!! Måste vara världsrekord. Hon har somnat vid bröstet igen, får se om hon sover vidare efter rapning. :D

• Kpax
    sommarstad skrev 2015-04-12 09:47:41 följande:

Såna har jag. Väldigt bekväma är de men efter tvätt så har inläggen flyttat på sig och är svåra att få på rätt plats igen.

Jag irriterar mig redan nu på inläggen, tycker de hamnar fel bara man viker ner kupan vid amning. Men de var ju uttagbara, så jag ska testa utan också.
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-04-12 10:28:07 följande:

För mig blev det inte problem förren efter första tvätten. Funderar på att testa att lägga i andra inlägg. De är ju bra att ha som skydd för brösten men man vill ju inte hålla på att krångla med dem.

Jag har såna där engångspads mot mjölkläckage i BHn, så det blir lite tjockt... Men helt klart snyggare form med inläggen i BHn!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-04-12 10:48:31 följande:

Så skönt för dig! Jag sov 5 timmar, sedan 2 så är ändå nöjd! Men hade honom hos oss i sängen hela natten.. Kanske därför han sov så bra?

Ja säkert! Jag försöker inte ens lägga Josefin någon annanstans just nu, hon vaknar efter ett par minuter, och det blir en ond cirkel med övertrötthet hos henne och frustration hos oss.

Jag vet inte om jag sabbar för oss i framtiden genom att hon blir så van vid att inte behöva sova själv, eller om det är rätt att helt enkelt tillgodose hennes behov av närhet utan att ifrågasätta.

Menar såklart inte att du ifrågasätter ditt barn, men min mosiga hjärna kommer inte på någon vettig formulering!

Jag sover till vänster, det blir lite trångt. Fattar inte hur hon kan åla sig så långt och snabbt! Utgångspunkten är alltså mitt på handduken, men på nolltid ligger vi mage mot mage.

• Kpax

Sambons syster är här med sin 6-åring, och håller i Josefin. De har varit här 1,5h nu, och det bara kryper i mig! Josefin sover, så det är verkligen skitlöjligt, men jag vill ha tillbaka min bebis. Haha, aldrig är man nöjd...

• Kpax
    Mimipig skrev 2015-04-12 18:42:21 följande:

Hurra! Jag måste bara få berätta: jag gick en promenad idag! Min foglossning är ÄNTLIGEN bättre! Jag gick 5 km! Ingen rask rakt, och med många stopp, men ändå. Veckorna före fl kunde jag inte korsa en gata på grön gubbe, den hann skifta till rött. Gick jag mer än 50 m började smärtan skära. Imorgon börjar det nya livet med promenader och nyttig mat. Men idag är faktiskt lakritsens dag, så det nyttiga livet for börja imorgon. Har 12-14 kg att promenera bort. Det finns att ta av...

Härligt! En bra grej med graviditetskrämpor är att man blir tacksam för så små saker efteråt!

Jag ska väga mig imorgon, spännande att se hur mycket jag har att promenera bort nu :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-04-13 06:53:09 följande:

Ibland förstår jag mig inte på min kropp. Jag har kört 2-timmars pass och vaknat pigg. 3-timmars pass igår och vaknade hyfsat pigg. Inatt ammade jag från 21 till 22 (tog tid för H att somna) och sen vaknade han för ett amningspass vid 02 med blöjbyte och är nu vaken igen och jag är supertrött! Borde vara pigg med tanke på att jag sovit nästan fyra timmar i stöten men det är jag inte. Istället känner jag mig helt slut. Ska försöka sova en omgång till så fort H ammat klart och somnat så jag klarar av hela dagen på egen hand. Mannen åker till jobbet nu för att gå på utbildning i tre dagar. Han kommer iaf hem på nätterna men inte mycket mer än så eftersom de har kvällsgrejer också. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu när jag är helt själv. Men jag kommer bli tvungen att låta H sova på egen hand mycket mer än under förra veckan då han i princip sovit hos mig eller mannen dagtid. Annars kommer jag nog varken få mat eller gå på toaletten. Nåja någon timmes sömn till sen känns nog livet lite lättare.

Sådär känner jag också! Idag har jag sovit ungefär tre timmar, och är rätt pigg. Igår sov jag sex timmar i sträck, plus ett par till, och då var jag jättetrött.

Men visst, hade jag inte tid hos barnmorskan 8.30 hade jag nog slumrat nu :P
  • Kpax

Många med jobbiga nätter ser jag, usch.

Vi har haft två tuffa nu, med panikskrik i omgångar (dock inte alls som tidigare, så jag tror fortfarande att mjölkprotein är en del av problemet), men framförallt är det ett starkt missnöje som bara kan stävjas genom att bära och hålla sig i rörelse. Mellan ett och tre i natt gick jag runt med henne i bärsele, gick - studsade på pilatesbollen - gick - studsade på pilatesbollen. Zzz...

Hon fortsätter vara vaken längre och längre. Nu är vi uppe i fyra. Men idag har jag ingen inplanerat, så efter varje amning har jag somnat om fram till elva!

Måste bara försöka få till bättre rutiner så sambon (som inte kan sova när hon skriker) tar en middagslur på eftermiddagen.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?