• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Grattis!!

Berätta gärna mer när du har tid och lust! :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-23 21:01:36 följande:

Huuuu... Ställer in mig på en låååång natt! Natten till idag var ju inte bra alls då lillen bara ville sova halvtimmes pass... Och idag har han varit lugn och sovit mycket, dock i vagn eller på mig mest så det har inte funkat att sova för mig... Så nu när jag är dödstrött verkar han pigg! Snark!

Hur blev natten?

Våran var helt okej. Hon åt var tredje timme ungefär, och sov i sin säng ganska länge. Jag gruvar mig mer för idag, jag har två besök inbokade, så det är tveksamt om jag hinner sova middag.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-24 07:35:51 följande:

Är då avundsjuk! Fattar inte vad grabben håller på med? Han sover nästan 3 timmar i streck första passet men sedan vaknar han VARJE timme?? Som mest blir det 1,5 timmar men oftast en. Suck! Han sover i sitt babynest halva natten i alla fall.sovit bättre än igår! Alltid något!

Ni som liggammar, hur gör ni med rapningen? Folke somnar ju oftast mitt i en amning och det känns fel att väcka honom då... Men å andra sidan får han ont i magen och kräks då istället.. Så kluven.

Jag är också kluven angående rapning, vi liggammar oftast, det är i princip bara då hon kan somna och fortsätta sova. Om hon sväljer mycket luft brukar jag avbryta eller väcka henne om hon hunnit somna, rapa henne, och sedan ge henne bröstet igen. Då äter hon oftast vääääldigt lite till innan hon somnar om.

Men är det mitt i natten och hon inte sväljer så himla mycket luft struntar jag i det. Det kanske är dumt, för mellan varven har hon ju ont i magen (oftast på kvällen), men ska jag rapa och börja om får vi ju så lite sömn...
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-03-24 07:46:46 följande:

Skrikfesten låter mindre kul men nätterna desto bättre

Det här med två bebisar på en och samma gång är inte det lättaste kan jag säga. Första natten hemma delade vi upp mellan mig och maken men det blev verkligen inte bra. De båda ville äta hela tiden och kom inte till ro däremellan så inatt sov vi tillsammans allihop och jag tog ena tjejen och maken tog andra och så gjorde vi som så att när en vaknade så väckte vi den andra också och gav båda mat samtidigt vilket fungerade kanon! De åt bara tre gånger med 3-4 timmars mellanrum. Dock kan maken sova igenom så mycket mer av deras ljud än vad jag kan så inatt får det bli öronproppar för mig så får maken väcka mig när det är dags för mat om jag inte vaknat själv redan (vilket jag säkert har, jäkla hormoner )

Nej, sen Josefin kom har jag bara varit tacksam över att det bara var en bebis, jag som var så avundsjuk på dig! :)

Skönt att ni verkar ha hittat ett bra sätt att lösa nätterna!
  • Kpax

Grattis Septemberbarn och LillLouise!

Och beklagar skiten, KarinIngrid, så jävla värdelöst att få sitta där och bli klämd timme in och ut!

Jag har skummat igenom det ni skrivit sedan lunchtid igår, men kan säkert ha missat något.

Igår skrek Josefin från 15.30 till midnatt med korta sovpauser på 10 minuter. Det var hemskt, och nu är jag livrädd att det var den första av 90 kolikkvällar. Fy fan, jag ville bara stoppa in henne i livmodern igen och få allt ogjort. Stressen och ångesten när man inte kan trösta sitt barn...

Idag är hon gnällig, men så trött att hon sover nästan hela tiden. Hon vaknar och vill äta, och somnar bara under amning och sover bara vidare om jag låter henne ligga kvar och inte rör mig.

• Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-25 14:11:45 följande:

Idag är jag världens sämsta mamma! Folke bara gnäller eller skriker idag, så fort han inte äter... Och sover gör han bara i vagnen så jag inte kan sova när han gör det. Så han skriker, jag gråter och det känns som att han verkligen inte tycker om mig! Jag VET att det är övergående men man blir så ledsen och frustrerad. Vill inte vara ensam med honom mer för är rädd att jag inte ska orka! Skönt att mamma kommer idag och stannar till söndag! Och skönt att Joel jobbar 4 dagar/vecka nu istället för 5!. Någon mer som känner igen sig?

Ja man blir verkligen ledsen och frustrerad! Skönt ändå att man inte är ensam om de här känslorna :(
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 16:12:48 följande:

Förresten. Tack för all pepp. Det värmer!

Tycker gott de kan börja behöva din navel redan nu...

Lycka till, och hoppas du är en av de som får en superbra upplevelse av igångsättning, det vet jag flera som har!
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-03-26 08:17:23 följande:

Napptips om det finns fler med snuttiga och nappkräsna bebisar; Pigeon!

Lillkillen har ratat alla andra nappar jag försökt med men dessa stannar i munnen ganska länge utan protester. Sugdelen är utformad så att de ska använda samma sugteknik som på bröstet. Kanske finns fler liknande nappar, men mina bröstvårtor tackar för att jag har hittat en sort som fungerar iaf.

Tack! Jag ska prova dem. Finns de i någon fysisk butik eller beställer man?
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-26 07:01:42 följande:

Inne på fl nu. Öppen 4 cm med "mkt kraftiga värkar". Det blir bäbis idag. Lustgasen är värdelös tycker jag.

Guuud vad spännande!

Förlossningen var sjukt häftig tycker jag! Lycka till :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-26 08:43:50 följande:

Amningen slutade göra vidrigt ont efter en vecka tyckte jag. Använde amningsnapp en dag för att avlasta de blodiga vårtorna :)

På så bra humör plötsligt, fått sova!

Gött!

Jag är också på bättre humör. Josefin var lite missnöjd mest hela dagen igår, men hon var så trött att hon sov i alla fall. Hon blev inte skrikig förrän vid 20-21, och från midnatt har hon sovit I SIN SÄNG till 6, med bara en matning klockan 3. Helt fantastiskt!

Nu ska jag bara ta ner brandlarmet som batteri-tjutit i flera timmar, sen kan det nog bli en bra dag!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?