BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)
Berätta gärna mer när du har tid och lust! :)
Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)
Huuuu... Ställer in mig på en låååång natt! Natten till idag var ju inte bra alls då lillen bara ville sova halvtimmes pass... Och idag har han varit lugn och sovit mycket, dock i vagn eller på mig mest så det har inte funkat att sova för mig... Så nu när jag är dödstrött verkar han pigg! Snark!
Är då avundsjuk! Fattar inte vad grabben håller på med? Han sover nästan 3 timmar i streck första passet men sedan vaknar han VARJE timme?? Som mest blir det 1,5 timmar men oftast en. Suck! Han sover i sitt babynest halva natten i alla fall.sovit bättre än igår! Alltid något!
Ni som liggammar, hur gör ni med rapningen? Folke somnar ju oftast mitt i en amning och det känns fel att väcka honom då... Men å andra sidan får han ont i magen och kräks då istället.. Så kluven.
Skrikfesten låter mindre kul men nätterna desto bättre
Det här med två bebisar på en och samma gång är inte det lättaste kan jag säga. Första natten hemma delade vi upp mellan mig och maken men det blev verkligen inte bra. De båda ville äta hela tiden och kom inte till ro däremellan så inatt sov vi tillsammans allihop och jag tog ena tjejen och maken tog andra och så gjorde vi som så att när en vaknade så väckte vi den andra också och gav båda mat samtidigt vilket fungerade kanon! De åt bara tre gånger med 3-4 timmars mellanrum. Dock kan maken sova igenom så mycket mer av deras ljud än vad jag kan så inatt får det bli öronproppar för mig så får maken väcka mig när det är dags för mat om jag inte vaknat själv redan (vilket jag säkert har, jäkla hormoner )
Grattis Septemberbarn och LillLouise!
Och beklagar skiten, KarinIngrid, så jävla värdelöst att få sitta där och bli klämd timme in och ut!
Jag har skummat igenom det ni skrivit sedan lunchtid igår, men kan säkert ha missat något.
Igår skrek Josefin från 15.30 till midnatt med korta sovpauser på 10 minuter. Det var hemskt, och nu är jag livrädd att det var den första av 90 kolikkvällar. Fy fan, jag ville bara stoppa in henne i livmodern igen och få allt ogjort. Stressen och ångesten när man inte kan trösta sitt barn...
Idag är hon gnällig, men så trött att hon sover nästan hela tiden. Hon vaknar och vill äta, och somnar bara under amning och sover bara vidare om jag låter henne ligga kvar och inte rör mig.
Idag är jag världens sämsta mamma! Folke bara gnäller eller skriker idag, så fort han inte äter... Och sover gör han bara i vagnen så jag inte kan sova när han gör det. Så han skriker, jag gråter och det känns som att han verkligen inte tycker om mig! Jag VET att det är övergående men man blir så ledsen och frustrerad. Vill inte vara ensam med honom mer för är rädd att jag inte ska orka! Skönt att mamma kommer idag och stannar till söndag! Och skönt att Joel jobbar 4 dagar/vecka nu istället för 5!. Någon mer som känner igen sig?
Förresten. Tack för all pepp. Det värmer!
Napptips om det finns fler med snuttiga och nappkräsna bebisar; Pigeon!
Lillkillen har ratat alla andra nappar jag försökt med men dessa stannar i munnen ganska länge utan protester. Sugdelen är utformad så att de ska använda samma sugteknik som på bröstet. Kanske finns fler liknande nappar, men mina bröstvårtor tackar för att jag har hittat en sort som fungerar iaf.
Inne på fl nu. Öppen 4 cm med "mkt kraftiga värkar". Det blir bäbis idag. Lustgasen är värdelös tycker jag.
Amningen slutade göra vidrigt ont efter en vecka tyckte jag. Använde amningsnapp en dag för att avlasta de blodiga vårtorna :)
På så bra humör plötsligt, fått sova!