Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

Gudasänd skrev 2014-12-14 16:36:22 följande:
    .
    I alla fall inte från moderna flygmotorer...
    Varför inte?
    Hur tror du att kondens uppstår?
    Jag söker en ren enkel förklaring, helt oberoende av motorer, luftfuktighet eller andra parametrar.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-12 21:24:48 följande:
    .
    Vad skulle du godta som bevis för chems? :evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 17:57:04 följande:
    .
    Du tror på observation?

OK, vad observerar du här?
    .

.

:evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
    Det vet jag inte då det inte är en observation under former jag har någon som helst kännedom om.
    Min gissning är dock att det är någon form av vattenånga som kristalliserats.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 19:19:12 följande:
    Vattenånga som kristalliserats?

Varifrån dök den upp?
    Det är just det jag frågat dig om gång på gång.

Hur tror du kondens uppstår?
    När tänker du svara på det?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 21:21:24 följande:
    Du skulle svara på varifrån vattenångan dök upp så där huxflux i videon!

För att svara på detta och komma vidare diskussionen måste vi hitta någon gemensam utgångspunkt vi är överens om.

Därför frågar jag gång på gång;

Du kräver att alla andra ska svara på dina frågor, men själv svarar du aldrig på någonting.

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-15 00:31:08 följande:
    .
    Hur uppstod din förmenta vattenånga i videon?
    .

.
    :boxing::boxing::boxing::boxing::boxing::boxing::boxing:
    Som jag skrivit måste vi hitta något gemensamt att utgå från.
    Om vi inte kan utgå från det sätt kondens uppstår, för att i slutänden, eventuellt kunna skilja på vattenånga och annat, måste vi hitta något annat.

Har du något du tror vi kan enas om?
    Om inte, hur tror du kondens bildas?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 17:57:04 följande:
    .
    Du tror på observation?

OK, vad observerar du här?
    .

.

:evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
    Lite mer djupgående analys:

Jag ser ett plan som flyger på ett okänt avstånd.
    Jag hör ett ljud från ett okänt avstånd.
    Jag ser någonting vitt av okänt ursprung.
    Jag ser att kameran zoomar, panorerar enligt okänt mönster.
    Jag misstänker att filmen repeterar sekvenser.
    Jag hör en kommentatorröst dra slutsatser utan vetenskaplig grund.

För att denna typ av film ska kunna tas på allvar behövs avtåndsbestämning till flygplan för att därav kunna dra en slutsats om ljudet möjligen kan komma från planet eller ett eventuell objekt som skjuts ut/släpps från planet.

Vill filmaren att han ska påverka världens uppfattning om chemtrails måste han t.ex. filma planet bredvid en handhållen linjal.
    På det sättet kan man beräkna avstånd till planet. Därefter kan man mäta tidsföskjutningen till "smällen".
    Om man då kommer fram till att de möjligen är kopplade till varandra, kan man börja analysera vad det vita möjligen kan uppstå från.
    Tidsangivelser är också bra, då kan man börja mäta hastighet på planet.
    Använda gärna stativ till kameran så vi kan säkerställa att kamerarörelser inte påverkar beräkningarna.

Det vi har nu är en skakig film från en okänd källa. Det visar ingenting.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 21:21:24 följande:
    Du skulle svara på varifrån vattenångan dök upp så där huxflux i videon!
    Jag har skrivit att jag misstänker att det kan vara kristalliserad vattenånga.
    Först när jag får bekräftat vad det är, kan jag lägga fram en hypotes om hur det uppstod.
    Utan det blir det lösa spekulationer, något jag inte vill hålla på med. Det är något du får ägna dig åt på egen hand.

Du skulle svara på hur du tror kondens uppstår.
    Eller har du något annat vi kan enas om och sedan använda som grund i ett resonemang?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-15 16:58:02 följande:
    .
    Du missar att lägga till att detta vita (chembomben, som du utan minsta bevis förvrider till vattenånga) utgick ett par gånger från chemtrailplanet, varav han bara fångade den andra chembomben med sin kamera! :boxing:
    Det ser jag inte alls, det är för mycket panoreringar och zoomningar för att kunna se att det verkligen är så.
    Dessutom så saknas information han skulle kunna haft om han varit lite vetenskaplig i sitt tillvägagångssätt.

Återigen, har vi någon gemensam punkt vi kan basera våra diskussioner på?
    Vi kan inte bara börja resonera "mitt i".
    Denna fråga för att se om vi kan utesluta kondens, av olika orsaker, genom vetenskapligt resonemang.
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!