Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

Gudasänd skrev 2014-12-11 20:25:56 följande:
    .
    Varför svarar inte ni på min fråga kring hur det kommer sig att just Kalifornien är så extremt mycket chemtrailat? :evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
    Frågan är felställd.
    Visa första att det är Chemtrails.
    Visa sedan att Kalifornien är extremt chemtrailat.

När dessa är visade kan jag göra ett försök att svara, då jag har några premisser att utgå från.

Du har premisserna du själv ställt upp att utgå från.
    Det är ditt påstående om denna procentsats.
    Det är ditt påstående att varje fysikbok förklarar detta.

Återigen, varför kan du inte svara?
    Är det så att du inte vill diskutera utan bara agitera?

Jag kollar och du har fel i att det krävs 60% (eller 20%) luftfuktighet krävs för att det skall skapas kondens. Du tror alltså inte som fysikböckerna. Hur, menar du att luftfuktigheten kopplas till vattens övergångsfasdiagram? (Det finns en koppling men jag tror inte att du förstår den.)

Därför undrar jag:
    Hur tror du att kondens uppstår?
    Använda gärna bilden, jag länkade in tidigare, i din förklaring.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-11 20:43:45 följande:
    1. Även om du i din okunnighet tolkar det som något annat, så är det extremt mycket kvardröjande strimmor efter flygplanen.
    .
    2. Inte bara det extremt stora antalet videoklipp av chemtrailande plan från just Kalifornien, utan även labbtester tagna, bekräftar att Kalifornien är extremt besprutat!
    .

VARFÖR CHEMTRAILAS DET SÅ MYCKET I KALIFORNIEN ???
    Jag är inte med på premisserna på din fråga, därför kan jag inte svara.
    1. Jag har ingen aning om vad som är normalt gällande kvarvarande strimmor efter flygplan och kan därför inte avgöra om det är extremt eller inte.
    2. Här blandar du in chemtrails igen, utan att på något sätt visa på att det stämmer.

Du har själv ställt upp premisserna för min fråga. Varför vägrar du svara?
    Det är ditt påstående om denna procentsats.
    Det är ditt påstående att varje fysikbok förklarar detta.

Återigen, varför kan du inte svara?
    Är det så att du inte vill diskutera utan bara agitera?

Jag kollar och du har fel i att det krävs 60% (eller 20%) luftfuktighet krävs för att det skall skapas kondens. Du tror alltså inte som fysikböckerna. Hur, menar du att luftfuktigheten kopplas till vattens övergångsfasdiagram? (Det finns en koppling men jag tror inte att du förstår den.)

Därför undrar jag:
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-11 20:49:51 följande:

.
    Om inte desinformatörerna svarar på frågan varför Kalifornien chemtrailas så mycket, så kan de glömma att jag svarar på nåt från dem...

Även jag ställde min fråga långt före din dessutom är jag inte med på premisserna och KAN därmed inte svara.
    Du KAN svara då du själv ställt premisserna.

Du är bara ute efter att agitera och struntar fullständigt i diskussionen.

Därför undrar jag:
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-11 21:16:53 följande:

.
    Jag upprepar, jag kommer INTE svara på en endaste fråga från desinformatörerna, vilket inkluderar larven, tills jag fått ett svar på hur det kommer sig att Kalifornien chemtrailas så mycket !!! :boxing::boxing::boxing:

Jag upprepar...

Även jag ställde min fråga långt före din dessutom är jag inte med på premisserna och KAN därmed inte svara.
    Du KAN svara då du själv ställt premisserna.

Du är bara ute efter att agitera och struntar fullständigt i diskussionen.

Därför undrar jag:
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-12 09:07:37 följande:
    .
    Jag lovar att svara på ALLA era frågor, om ni först ger oss en trovärdig flörklaring till varför Kalifornien är så extremt chemtrailat!
    .

Chemtrails togs de facto fram av USA:s försvarsdepartement 1990. Faktaspäckad exposé kring Chemtrails:
    .

.

:boxing::boxing::boxing::boxing::boxing:
    Så innan du svarar på något måste vi tro på att, inte enbart att, chemtrails finns utan också att Kalifornien är extremt utsatt!
    På de premisserna KAN jag INTE svara på frågan.

Jag skulle kunna gissa, men du "flyttar målstolpen" hela tiden. Du kommer bara säga att "det är inte trovärdigt" och fortsätta ignorera frågor.

Då lär vi inte komma speciellt långt i diskussionenen.

Du vill bara agitera, inte diskutera.

Däremot kan du svara på frågan:
    Hur tror du kondens uppstår, nu pratar jag inte om dessa spår i himmelen utan allmänt; Hur tror du kondens uppstår?
    Vad du tror kan bara du, ingen annan, svara på.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-12 09:11:27 följande:
    .
    Argumentum ad hominem, när de sakliga argumenten tar slut...
    Det där är faktiskt inte "argumentum ad hominem"

Ett "argumentum ad hominem" skulle vara du har fel för att du är psykiskt sjuk.

Att skriva du har fel för att det går mot vetenskap och är psykiskt sjuk är INTE "argumentum ad hominem".
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-13 09:55:41 följande:
    .
    Peer-review, garanti för korrekthet - frågan är bara, är det vetenskaplig eller politisk korrekthet?
    .
    www.gluefox.com/trov/peer.shtm
    web.comhem.se/~u18208324/min/Tipler_PeerReview_070103.pdf
    .
    Slutsats?
    .
    Just precis, om det inte är "politiskt korrekt", så publicerar man det inte!
    .
    Peer-review processen har många baksidor. Den tenderar att framtvinga politisk korrekthet, i meningen att endast ortodoxa (renläriga) artiklar släpps fram. Problemet är att nya och banbrytande teorier definitionsmässigt är oortodoxa, och därför riskerar att refuseras vid peer-review processen.

Metoden har dessutom seriösa brister. En granskare kan medvetet eller omedvetet låta hänsyn till sin egen karriär påverka bedömningen av konkurrerande forskares artiklar och ansökningar. De som granskar artiklarna håller sig gärna till sådant som redan är vetenskapligt vedertaget, vilket ibland får till följd att artiklar som är omvälvande inom något område avvisas.

Granskaren behärskar inte alltid artikelns ämne, och väljer i vissa fall att bedöma artikelns språk och form snarare än själva resultatet. Svårbegripliga artiklar stoppas inte alltid, om granskaren inte vill erkänna sin okunskap. Tvärtom kan formellt akademiskt språk och onödigt många matematiska formler ibland underlätta acceptansen av en artikel med tveksamt nyhetsvärde. Det finns exempel på författare som på skämt avsiktligt har skrivit artiklar fyllda med nonsenstext och innehållslösa formler, som har accepterats av granskare.

Richard Horton, redaktör för den brittiska medicinska tidskriften "The Lancet", har sagt:

sv.wikipedia.org/wiki/Peer_review

?Ett misstag är naturligtvis att tro att peer review skulle vara något mer än ett grovt sätt att avgöra acceptansen för - inte giltigheten av - en ny upptäckt. Redaktörer såväl som forskare vidhåller referee-granskningens centrala betydelse. Vi presenterar peer review för allmänheten som vore det en närmast helig process som bidrar till att göra vetenskapen till vår mest objektiva metod att söka sanningen. Men vi vet att referee-granskningen är partisk, orättvis, oansvarig, ofullständig, enkel att bemöta och manipulera, ofta kränkande, oftast okunnig, ibland dum, och inte sällan felaktig."

Vetenskapen är idag låst i paradigmer. Alla håll och kanter blockeras av felaktiga trosföreställningar, och om man försöker få något publicerat i en tidskrift idag, stöter man på ett paradigm, och redaktörerna avvisar en.?

- Fred Hoyle
    Jag har aldrig påstått att det är en garanti för korrekthet.
    Däremot så rensar det, oftast, upp de dummaste avarterna av konspirationsterorier

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2014-12-14 15:42:55 följande:
    .
    1. Att svara på frågor som rabiata förnekare ställer, är lika fruklöst som att piska en död häst...

2. Jag tittar på varenda länk innan postande, dvs en ren lögn från din sida!

3. Sedan när är troll-citat viktiga?
    Är du det minsta intresserad av sanningen, måste du börja svara på frågar.
    Annars agiterar du bara.

Hur tror du kondens uppstår?
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!