Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

Gudasänd skrev 2015-01-01 23:48:31 följande:
    .
    Jaså, videon föll inte i din smak, för att den kom med en massa belägg för chemtrailandet? Skrattande
    Den föll mig i smaken lika lite som jag tittar på paneldiskussioner, där alla är överens, inom andra ämnen.

Ska det bli intressant måste det finnas opponenter och proponenter annars blir det ett gäng personer som sitter och klappar sig själva på ryggen och tycker dom är jäkligt smarta.
  • Iarwain
    Joce82 skrev 2015-01-02 09:06:57 följande:
    Vetenskap är produktion av tidigare okänd kunskap med systematiska metoder. Vetenskapliga metoderinnefattar en kombination av

empiri (prövande av hypoteser, teorier, modeller och lagar genom experiment, observation, mätning, datainsamling och konfirmativ dataanalys) och

deduktion (formulering av nya hypoteser genom logisk slutledning, matematisk härledning av samband, teoretiskt modellbygge, explorativ dataanalys och upptäckt av nya samband).

Vetenskap är sådan forskning som har publicerats i vetenskapliga publikationer. Vanliga publikationskriterier innefattar att arbetet granskats av oberoende referenter och/eller av en opponent vid annan institution. Granskaren skall kontrollera bedömningskriterier som att argumentationen är saklig, att resultat och slutsatser har ett nyhetsvärde, att publikationen refererar och bygger vidare på annan forskning inom området, samt att systematiska metoder har använts och redovisats på ett sätt så att andra kan reproducera resultaten och bedöma slutsatsernas tillämplighet och tillförlitlighet.

Bra sammanfattning.
    Skulle bara vilja tillägga:

Den är skapad genom historiska lärdomar (empiri) och den vetenskapliga metod fortsätter att utvecklas för att bli bättre och bättre på vad den är skapad att göra.

• Iarwain

Nya bevis på hur chemtrails blir till:

Eller så kanske Gudasänd kan lära sig lite om perspektiv och att allt kanske inte är som det ser ut att vara.

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-16 02:08:37 följande:
    .
    Sverige är ett PK-samhälle där folk ogärna sticker ut, vilket innebär att alla de tusentals som håller med mig, sitter bakom sina datorer i sina kammare och nickar medhållande... :yes::yes::yes:
    Så kan det också vara så att det finns vissa som vet vad dom pratar om och en som inte kan något om ämnet och tror på konspirationsteorier.
  • Iarwain

Återigen:

I analogi, med ditt inlägg om hur kondens uppstår, vad händer när du har varm luft ca 1100C , under högt tryck ca 195 PSI möter kall luft i atmosfäriskt tryck.
    (Tänk inte jetmotor och flyghöjd utan enbart ovanstående data)

• Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-23 13:14:55 följande:
    Kan du prata svenska?

Tittade i både Norstedts Svenska ordbok och Svenska Akademiens Ordbok, ditt ord "bot" står inte förklarat... Foten i munnen
    Av en händelse hittar jag inte Chemtrail där heller...
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-26 02:19:51 följande:
    .
    Hur vore det om du tog mer hänsyn till dina barn och barnbarns framtid framför pengarna för ditt desinformerande...?
    Tror du verkligen att ulfsas får betalt för att sprida desinformation?
    I sådana fall är det värre än jag trodde och kommer dra mig ur denna diskussion, av hänsyn till dig.
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-31 22:11:41 följande:
    .
    "Ipse Dixit"

Du påstår alltså att följande två chemtrailplan flyger i planflykt, dvs flyger plant?

www.facebook.com/photo.php

Allvarligt? :lol:  :whoco5:  :lol:
    Därmed är ditt förtroende TOTALT FÖRBRUKAT !!!
    Man ser att antingen flyger de på olika höjd eller så håller de väldigt olika hastighet. Det senare är inte så troligt.

Men återigen är det en skakig handkamera, så det blir lite svårt att göra exakta beräkningar.
    Varför kan inte konspirationsteoretiker filma ordentligt?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-01-31 22:36:47 följande:
    .
    Pausa videon vid 2:45 så ser du att landskapet är helt parallellt med kamerabilden, från vilket vi kan dra slutsatsen att chemtrailplanet stiger så pass brant som ca 60 grader! :w000t::w000t::w000t:
    Titta istället på den relativa rörelsen mellan planen.
    Du kan lätt räkna på det själv.

Jag förstår inte ens vad du menar att en panorering till horisonten skulle betyda. Hur skulle det se ut om man hade ett plan i planflykt med samma typ av spår efter menar du?
  • Iarwain
    Gudasänd skrev 2015-02-02 10:44:46 följande:
    JAG HAR JUST I OCH MED KLIPPET ÖVERBEVISAT ER FÖRNEKARHATTAR!
    Vad är det klippet visar, enligt dig?
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!