Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Axo- gick du över tiden med din andra bebis också? Jag har gått över med alla men min lilla dam var mest envis och fick vräkas med lite hjälp:-P
Smalljey- känns mest som de kan vara humöret p.g.a. värme, dålig sömn kanske osäkerhet och stress. Tycker nog de låter mer som de kan vara så.
Idag var vi på 6v koll av bebis. Min lilla michelinbebis är nu uppe i 5,2 kg och 59 cm, hon föddes för 6,5 v sedan på 3,4 kg och 49 cm. Inget fel på aptiten med andra ord :) hon helammas. Dags att börja använda stl 62.
Idag var vi på 6v koll av bebis. Min lilla michelinbebis är nu uppe i 5,2 kg och 59 cm, hon föddes för 6,5 v sedan på 3,4 kg och 49 cm. Inget fel på aptiten med andra ord :) hon helammas. Dags att börja använda stl 62.
Tror nog de bara är lättmjölk i mina tuttar:-P, min lilla loppa hade bara gått upp 80g och 1/2cm på en vecka. Idag blir hon 2 veckor tidwn går sjukt snabbt hon är 51 1/2cm och väger 3490g.
Några fler som har 3barn? Vad för typ av bil har ni?
Hej allihop! Nu har jag också hittat hit från gamla tråden. Kul att följa era äventyr med nya bebisar.
Min tös föddes den 27 juni, 2 veckor efter BF. Vi hade tid för igångsättning på morgonen den 27, natten innan började det så smått av sig själv, men vi fick ändå hjälp med dropp framåt lunchtid och sen vart det cirkus och det hela avslutades med katastrofsnitt. Tösens värden gick ner snabbt, men det visade sig att hon i slutänden mådde bra, men hon "varnade" då jag inte var ok. Det visade sig att ja hade en blödning bakom moderkakan vilket är en mycket ovanlig komplikation. Allt gick bra och jag förlorade inte alls mycket blod eftersom allt gick så snabbt.
Nu tar vi dagen som den kommer och jag njuter i fulla drag av vår sötnos. Amningen går bra och hon sover bra på nätterna, 5 timmar i sträck i natt. Jag har också problem med att hålla lagom temperatur för henne. Nu är det närmre 30 grader ute och det räcker gott med blöja och underbyxor annars blir det för varmt.
Hej! Grattis alla juni-mammor! Tittar in från julitråden ( Bf imorgon 11.7) för att tjuvkika lite på livet efter förlossningen. För mig känns det så overkligt att jag ska få ett barn så det känns underbart att ta del av era berättelser även om allt inte verkar så enkelt precis. Ville bara lägga in en kommentar så jag hittar tillbaka till tråden igen.
Idag hade vi hembesök från bvc och våran lilla plutt har gått upp 290 gram sedan förra vägningen i fredags och väger nu 3930 gram. Han är 10 dagar nu min lilla älskling :)
Hej!
Måste bara fråga en sak. Finns det någon chans att man skulle orka/ klara av att gå på ett bröllop mindre än en vecka efter sin förlossning? Om man utgår ifrån att förlossningen går bra och barnet är friskt. Det är en nära släkting som gifter sig så vi har inte behövt meddela om vi kommer eller inte. Men det skulle vara så roligt....