• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica
    LängtaBaby2013 skrev 2014-07-11 11:06:48 följande:

Hej!

Måste bara fråga en sak. Finns det någon chans att man skulle orka/ klara av att gå på ett bröllop mindre än en vecka efter sin förlossning? Om man utgår ifrån att förlossningen går bra och barnet är friskt. Det är en nära släkting som gifter sig så vi har inte behövt meddela om vi kommer eller inte. Men det skulle vara så roligt....

De är ju svårt att svara på..men de är inget säkert att bebisen kommit då heller. Min lilla dam kom inteförrän 17dagar efter bf. Men man är rätt mör efter en förlossning och sen ska man anpassa sig efter att lära sig att ta hand om de nya livet och vardag. Fysiskt hade jag klarat av att gå på bröllop efter en vecka efter min lilla flicka föddes.

Men eftersom de ä nära släkt kanske de kan hålla din plats öppen?
  • ellami

Hej!

Måste bara fråga en sak. Finns det någon chans att man skulle orka/ klara av att gå på ett bröllop mindre än en vecka efter sin förlossning? Om man utgår ifrån att förlossningen går bra och barnet är friskt. Det är en nära släkting som gifter sig så vi har inte behövt meddela om vi kommer eller inte. Men det skulle vara så roligt....

Jag personligen hade nog inte orkat. Jag var öm i underlivet och kunde varken gå eller sitta utan att få ont, jag var fylld av alla möjliga känslor och led av sömnbrist. Hade noll rutiner, visste inte vad det var för väder ute eller hur mycket klockan var den första veckan :) vågade knappt ta mig ut för en mindre promenad i rädsla av att bebis skulle gallskrika och jag inte skulle veta vad jag skulle ta mig till, haha. Ville bara ligga bänkad i soffan med min bebis och ha ro omkring mig. Så att gå på bröllop efter några dagar hade jag verkligen inte gjort.. Men ja, rent fysiskt som skrivet där uppe skulle man nog klara av det (fast man har nog rätt ont om man blivit sydd och då är det väl inte jättekul). Lycka till med kommande fl, du har mycket häftigt att se fram emot :)
  • Skattkistan

Jag skulle på min kompis bröllop en vecka efter förlossningen, jag mådde jättebra i kroppen o hade definitivt kunnat gå pga det, men mjölken sprutade åt alla håll och lilla damen hade varit vaken hela natten så jag kände mig som ett vandrande kaos så jag avstod pga de orsakerna... Sen kändes det lite knepigt att vara i en lokal med 100 andra som ska känna o klämma så jag blev lite bacillrädd också...

• LängtaBaby2013

Tack för era svar! Jo, har ju nog hela tiden tänkt att det inte blir något bröllop för mig, men plötsligt blev jag så himla festsugen så jag började fantisera om att det ändå på nåt sätt skulle vara möjligt. Den senaste veckan har jag längtat efter att dricka champagne, åka på södernresa och gå på bröllop. Lite märkligt. Antar att det är lättare att föreställa sig sådana trevligheter ( som man varit med om förr) än hur det kommer att bli att få barn. Det har jag längtat efter i tre år och nu när det snart händer, längtar jag mer till ett underbart Couples only-hotell på Kreta. Jag får väl vänta 18 år tills vi kan åka dit igen. :)

• Towandaa

Hej!

Jag var faktiskt på en släktträff när tösen var 8 dagar (blev snittad) och jag var helt slut efteråt. Då var vi ändå bara med under några timmar. Det är dock lite annat med ett bröllop och mycket mer folk.

Om du trots allt väljer att gå om din bebis kommit så gör som jag gjorde för att hindra folk: på med myggnätet över vagnen och placera en stor flaska med handsprit väl synlig. Alla förstod vinken och det respekterades att inte röra vid henne.

Har varit på första vägningen på BVC och hon har gått upp 320 gram på en vecka. Känns skönt att få bekräftat att hon får i sig det hon ska.
  • soffipropp1987

Min Ludwig tappade sin navel när han va 7 dagar, idag är han 21 dagar och i onsdags började det blöda litegrann från hans annars då fina navel. Har blött lite då och då sen i onsdags, det är ingen rodnad runt och Bvc verkade inte vilja ta emot oss idag (min sambo som pratade med dom). Däremot sa dom att om det uppstod rodnad så skulle vi åka in akut om det hände i helgen. Hur har det varit med era bebisars navlar? Man blir ju så orolig när det står på 1177 att man ska åka till Bvc om det blöder.

• soffipropp1987
    soffipropp1987 skrev 2014-07-11 17:53:24 följande:

Min Ludwig tappade sin navel när han va 7 dagar, idag är han 21 dagar och i onsdags började det blöda litegrann från hans annars då fina navel. Har blött lite då och då sen i onsdags, det är ingen rodnad runt och Bvc verkade inte vilja ta emot oss idag (min sambo som pratade med dom). Däremot sa dom att om det uppstod rodnad så skulle vi åka in akut om det hände i helgen. Hur har det varit med era bebisars navlar? Man blir ju så orolig när det står på 1177 att man ska åka till Bvc om det blöder.

Kan tillägga att våran Bvc-sköterska kollade på den i måndags och att den då såg väldigt fin och bra ut.
  • rosii

Igår var vi & vägde lillan, hon hade gått upp 230 gram på en vecka. Då vägde hon exakt samma som födselvikten 4430, 53 lång. Hon blir 2 veckor imorgon :) så här använder vi redan strl 56!

Våran tjejs navel blöder lite fortfarande, på bvc sa dom att det såg fint ut. Vi fick hem sånt där sterilt "vatten" att tvätta med vid varje blöjbyte.

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-07-11 17:54:31 följande:
    Kan tillägga att våran Bvc-sköterska kollade på den i måndags och att den då såg väldigt fin och bra ut.
    Alice navel trillade också när hon var 7 dagar och sen var den torr ett tag för att sedan börja blöda igen. Jag tvättade med vanligt vatten på en tops i några dagar och nu är den helt läkt (var hos BVC idag). Det var ingen rodnad runt hennes heller och BVC sa att så länge den inte luktar illa och var röd så skulle jag inte oroa mig. Det låter som att det är samma som händer din bebis nu så håll koll bara så ska det nog lösa sig. Har du tid igen nästa vecka hos BVC?
  • Pmamma

Fick en gosse 2/6 alltså 5,5 vecka idag.. Jag är lite orolig för kommunikationen oss emellan då han inte söker någon ögonkontakt alls, har lyckats vid något tillfälle att få mycket kort kontakt. Han vänder inte på huvudet efter ljud eller om vi ropar på honom. Han följer med blicken efter leksaker och vrider då på huvudet från sida till sida. Han ler inte än men det ska man kanske inte begära iofs. Vad tror ni, hur är era bebisar? (Jag är ointresserad av övernaturliga bebisar) Tack på förhand!

Svar på tråden Junibebisar 2014