Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Igår var vi & vägde lillan, hon hade gått upp 230 gram på en vecka. Då vägde hon exakt samma som födselvikten 4430, 53 lång. Hon blir 2 veckor imorgon :) så här använder vi redan strl 56!
Våran tjejs navel blöder lite fortfarande, på bvc sa dom att det såg fint ut. Vi fick hem sånt där sterilt "vatten" att tvätta med vid varje blöjbyte.
Fick en gosse 2/6 alltså 5,5 vecka idag.. Jag är lite orolig för kommunikationen oss emellan då han inte söker någon ögonkontakt alls, har lyckats vid något tillfälle att få mycket kort kontakt. Han vänder inte på huvudet efter ljud eller om vi ropar på honom. Han följer med blicken efter leksaker och vrider då på huvudet från sida till sida. Han ler inte än men det ska man kanske inte begära iofs. Vad tror ni, hur är era bebisar? (Jag är ointresserad av övernaturliga bebisar) Tack på förhand!
Fick en gosse 2/6 alltså 5,5 vecka idag.. Jag är lite orolig för kommunikationen oss emellan då han inte söker någon ögonkontakt alls, har lyckats vid något tillfälle att få mycket kort kontakt. Han vänder inte på huvudet efter ljud eller om vi ropar på honom. Han följer med blicken efter leksaker och vrider då på huvudet från sida till sida. Han ler inte än men det ska man kanske inte begära iofs. Vad tror ni, hur är era bebisar? (Jag är ointresserad av övernaturliga bebisar) Tack på förhand!
Varför ska man åka in om de blöder från navlen? Eller de är om de blöder mycket? Min tös tappade strängen även hon när hon var 7 dagar. De har varit lite geggigt och lite blod men inget jag känt oro över eller mib bvc sköterska sagt något om. Dock så ska man hålla de torrt sa hon.
Vågar ni andra ha era bebisar sovandes på mage? Min lilla tös sover 100 gånger bättre på mage men jag blir dö-nervös o vågar knappt sova själv...
Vågar ni andra ha era bebisar sovandes på mage? Min lilla tös sover 100 gånger bättre på mage men jag blir dö-nervös o vågar knappt sova själv...
Vill bara dela med mig av ett litet tips om det är någon mer än jag som glömmer bort att kniiiipa om dagarna. Tycker att det är svårt att komma ihåg då man har 48 andra saker att tänka på ;)
Varje gång man går på toaletten så kan man knipa av strålen 3-4 ggr och hålla några sekunder varje gång. Jag dricker ganska stora mängder kaffe för att hålla mig vaken i sömnbristen så det blir ganska många toabesök per dag ;)