• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • lucylight
    Moolie skrev 2014-08-05 15:45:39 följande:

Väntar på telefontiden imorgon. Vi ska göra vårt andra försök, en FET, under aug eller sept. Den här avslappningen vi fått under sommaren behövde vi. Acceptera och gå vidare. Gråter inte över förlusten längre....

Håller tummarna! :) 
  • lucylight

Som det ser ut nu, om allt flyter på så kommer vi få börja med sprutorna v.38. 
    Känns som en evighet dit, men ändå sååå nära! :)

Är det fler av er som vet när ni kommer få starta? 

• MiaMorot

Hej alla!

Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag känner tt jag vill haka på här! :)
    Jag och min sambo kan inte få barn på egen hand på grund av manlig infertilitet.
    Vi gjorde ICSI våren 2012 (på RMC LInköping) och fick en underbar liten skapelse i present på hösten samma år.

Nu är vi laddade för ett syskonförsök och det verkar som att vi drar igång redan i nästa menscykel som börjar nästa vecka. Vi kör korta protokollet då det långa ledde till överstimulering tidigare.

Det är tydligen en jäkla skillnad på väntetid när man ska finansiera det hela själv. Typ ingen väntetid alls. Ganska sjukt  egentligen, om ni frågar mig.

Men nåväl, hoppas denna tråd kan ge pepp och lärdomar, och massa små fina presenter till alla kämpar framöver :D

• sesanka
    Jag hatar vår IVF klinik mer och mer! Dom börjar med äggåterföringarna den 11/8 men eftersom min ägglossning infaller den 14/8 och ägget måste sättas in den fjärde dagen, dvs 17/8 så blir det ingen bebis den här månaden heller. Dom har nämligen stängt på lördagar och söndagar! Det enda rådet jag fick var att invänta en ägglossning som infaller så att FET kan utföras mån-fre. Ni får gärna rätta mig om ni tycker att jag är helt galen, men jag tycker att det är oacceptabelt att dom inte har öppet på helgerna och att dom bara avfärdar en sådär. Tänk om min ägglossning inte matchar in deras dagar på flera månader? Tiden tickar och jag blir inte yngre, jag har inte råd att slösa bort en enda månad i onödan :(
  • sesanka

Glömde tillägga för er nya att jag gör i naturlig cykel utan hormoner eftersom vi har ett ägg kvar i frysen från vårt sista äggplock... Är så arg så jag kan börja grina!

• calabalic

Hej, jag hakar också gärna på här. Under senaste året har jag gjort två IVF (ET) som misslyckades. Det första i höstas blev sådär, vi fick ut 7 ägg varav 4 befruktades varav bara 1 var tillräckligt bra att använda. Blev en kemisk graviditet, dvs svagt utslag på teststickan och några dagar försenad mens, men sen inget mer. Åkte på flera veckors förkylning med hög feber efteråt.

Andra IVF:en fick mycket bättre resultat embryomässigt, fick ut 17 ägg varav 10 blev befruktade och 6 st blev av toppkvalitet, så 1 sattes tillbaka och 5 till frysen. Blev inget av det som sattes in, däremot åkte jag på en månads lunginflammation och ägglossningen uteblev i flera månader efteråt och jag har fortfarande störningar.

Därför har jag fått vänta med FET tills nu i höst. Men i början av september kommer vi förhoppningsvis kunna göra FET iaf, om ägglossningen kommer som den ska. Ska bli skönt att försöka i naturlig cykel nu och slippa alla hormoner, det verkar inte som min kropp tål dem så bra. Det är dock inte särskilt vanligt att man får såna problem som jag haft med hormonerna, så ni behöver inte vara oroliga. :)

• Emmli

Vad roligt att läsa att flera av oss, så gottsom kommit igång samt attnågra påbörjat försök... Själv vet vi inget än om tider till RMC Linköping men förhoppningen är att få en tid i augusti/september. Detta då läkaren meddelat att det inte är någon nämnvärd kö. Jag följer med stor entusiasm allas försök och håller mina tummar! Efter en sommar med fantastiskt väder ser jag faktiskt med spänning fram emot hösten!!!

• sama12

Igår stativ och kollade på en film om ivf som man skulle titta på innan besöket som är på onsdag. Bara en vecka kvar. Tror att det blir långa protokollet för oss och hoppas att vi kan köra igång snart. Min mens är inte att lita på, men hoppas att den kommer inom de närmsta veckorna.
    Jag har använt både enantonspruror (som är som nässpray men långtidsverkande), nässpray för nedreglering och gonal f sprutor innan då vi gjort två inseminationer så vet hur jag reagerar på allt.
    Var i klimakteriet hela förra sommaren. Det var svettigt med alla vallningar ;)

Så spännande med allt nu att det pirrar i magen!

• Moolie

Fy så tråkigt sesanka!!! Hade med varit rasande!!

Den 11 ska jag få mens och ska på ultraljud 10 dagar efter. :) Så nu är bollen i rullning!

Svar på tråden IVF hösten 2014