Inlägg från: 1StoltMamma |Visa alla inlägg
  • 1StoltMamma

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-11-07 09:01:55 följande:

Så jobbigt när det inte kommer igång av sig självt, att behöva vänta på det när man vet vad som är på gång.

Som tur är (trots allt) så har jag börjat blöda nu, väldigt sparsamt dock, känns desto mer.

Massor av kramar till dig
  • 1StoltMamma
    cme86 skrev 2014-11-07 10:36:15 följande:

Hej! Ny här.Vi planerar ett syskon till vår 2012. Tog ut kopparspiralen i Juni. Började försöka mer ordentligt o hålla koll på ÄL mm från augusti. Blev gravid men fick akutoperera bort utomkvedshavandeskap 4 oktober.

Nu sliter jag mitt hår i otålighet för att mensen ska komma igång, och så även ägglossningen så vi kan försöka igen. Ville verkligen ha barnen tätt samtidigt som vår situation i livet är så rätt just nu. Precis flyttat till hus på landet. vi båda har fått fast jobb och ja, vill få ett syskon till henne som hon verkligen kan leka med. Tror hon skulle älska det samtidigt som jag längtar så efter en liten till...

Usch vad tråkigt, hoppas de tar sig för er snart.

Själv går jag fortfarande och väntar på äl om jag nu får de denna månaden .. de är så jobbigt att vara omedveten och bara gå runt att vänta
  • 1StoltMamma

Blev visst äl denna månaden och nästan 1 vecka förtidigt. Får se om det tar sig nu då, men har faktiskt inte höga förväntningar denna månaden.

• 1StoltMamma
    AnnC skrev 2014-11-12 07:46:23 följande:

Visst hade du också tidigt mf nu? O äl kommer tidigare? Bra o veta, hoppas det blir samma här

Lycka till, har hört att man kan bli lättare gravid efter mf då kroppen redan är inställd på graviditet. Vet inte hur väl det stämmer men man kan ju hoppas

Ja jag hann inte mer än få ett plus innan jag började blöda .. jag har också hört att man blir lättare gravid men vågar knappt hoppas denna månaden. Men äl kändes/känns verkligen av denna månaden. Men hoppas vi får plus nu, att vi är en av dem som får plus direkt efter mf
  • 1StoltMamma
    Tallbarr12 skrev 2014-11-12 10:35:12 följande:

Hej, får hoppa in här igen... Hade blödningar av och till i helgen och gyn konstaterade idag att jag fått missfall...

Nä va tråkigt, beklagar. Massa styrkekramar
  • 1StoltMamma

Nu är min äl över. Väntan har Bim nu då, denna gången tänker jag inte testa innan bim. Har som sagt inte höga förhoppningar denna månaden men ett plus hade varit fint :D

• 1StoltMamma
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-14 12:01:11 följande:

När har du bim?

Äl kom tidigare så vet inte exakt men runt den 25-26 skulle jag tro. Men är inte mensen kommer den 25 så testar jag nog
  • 1StoltMamma
    elinarnared skrev 2014-11-15 16:54:41 följande:

Nu har jag och min man pratat och beslutat att jag ska ta ut min p-stav, så nu ska jag ringa och boka en tid för det :)

Va roligt, hoppas du får tid snart
  • 1StoltMamma

Idag har jag en obehaglig och jobbig molvärk som ilar ner i ljumskarna.. känner inte alls min kropp längre

• 1StoltMamma
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-16 18:48:06 följande:

Liknar det den "smärtan", som när bebis fixerar sig?

Jag har haft sånt konstigt värk i ljumsken i ett par månader, påminde mest om den känslan man hade när dotter fixerade sig, fast inte lika kraftig...

Nä inte lik de, men molvärken påminner om de jag hade när jag var gravid, sitter mer i ryggen.. Har haft så från och till hela dagen
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)