• Lilla Fjun

Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?

Apropå att singlar nu får insemineras. Helt fel tycker jag!!

• Svar på tråden Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?
  • Aniiee
    Den vita staden skrev 2014-05-17 18:56:37 följande:
    Barn har rätt till t v å  biologiska föräldrar och att veta vilka de ä r! // Adopterad
    Barn har rätt till föräldrar som älskar och skyddar de, vare sig föräldrarna är biologiska eller inte //icke-adopterad....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • MadHatter

Jag har lite tveksamheter kring ägg- och spermiedonation just för att jag anser att barnet har rätt till båda sina biologiska föräldrar.

Om mottagaren av donationen är singel, gift eller sambo spelar dock ingen som helst roll för mig.

• MadHatter

Tillägg - jag gör alltså ingen skilnad på donation till par eller till singlar.

• Keiko35

Maria del Carmen Bousada de Lara ,inseminerades och fick barn vid 66 år. Sen dog hon 69 år gammal. Var det egoistiskt av henne att skaffa ban så sent eller det var fin gjort, rent av? Tvillingarna repar väl sig och mår lika bra med eller utan sin mor, eller?

• Arbetsvegan
    Keiko35 skrev 2014-05-17 20:14:39 följande:
    Maria del Carmen Bousada de Lara ,inseminerades och fick barn vid 66 år. Sen dog hon 69 år gammal. Var det egoistiskt av henne att skaffa ban så sent eller det var fin gjort, rent av? Tvillingarna repar väl sig och mår lika bra med eller utan sin mor, eller?
    Hon dog tydligen av cancer, var tvungen att googla på det.
    Vem som helst kan dö i cancer så din frågeställning blir jäkligt skev. Du kan lika gärna ställa samma fråga om den som dött i cancer i betydligt yngre år.
    Min vän dog i bröstcancer 39 år gammal, henes yngsta var 4 år. Var det rätt eller fel av henne att skaffa barn?
  • Keiko35
    Arbetsvegan skrev 2014-05-17 20:50:31 följande:
    Hon dog tydligen av cancer, var tvungen att googla på det.
    Vem som helst kan dö i cancer så din frågeställning blir jäkligt skev. Du kan lika gärna ställa samma fråga om den som dött i cancer i betydligt yngre år.
    Min vän dog i bröstcancer 39 år gammal, henes yngsta var 4 år. Var det rätt eller fel av henne att skaffa barn?
    Så du menar att åldern är helt irrelevant vad gäller att skaffa barn? Men folk dör ju av ålderdom titt som tätt. Genomsnittsåldern för kvinnor är runt 82 i Sverige.  Visst, man kan dö av allt möjligt när man är 25, men är det en ursäkt för att skaffa barn vid 66 när risken då är väldigt stor att man inte får uppleva sitt barns 20-årsdag.

Så det blir inte ett dugg skevt, tycker jag. 
  • Arbetsvegan
    Keiko35 skrev 2014-05-18 00:27:39 följande:
    Så du menar att åldern är helt irrelevant vad gäller att skaffa barn? Men folk dör ju av ålderdom titt som tätt. Genomsnittsåldern för kvinnor är runt 82 i Sverige.  Visst, man kan dö av allt möjligt när man är 25, men är det en ursäkt för att skaffa barn vid 66 när risken då är väldigt stor att man inte får uppleva sitt barns 20-årsdag.

Så det blir inte ett dugg skevt, tycker jag. 
    Din frågeställning är extremt skev, speciellt med tanke på att hon sa till kliniken att hon var 55.

Din fråga angående ålder och lämplighet att bli förälder får du ta i en egen tråd. Den här handlar om singlars rätt till insemination.
  • Den vita staden
    Litet My skrev 2014-05-17 19:35:32 följande:
    Instämmer med "Den vita staden"
    Hjärta
    Aniiee skrev 2014-05-17 19:42:40 följande:
    Barn har rätt till föräldrar som älskar och skyddar de, vare sig föräldrarna är biologiska eller inte //icke-adopterad....
    Lätt att säga när man inte varit där jag varit - Du skulle bara v e t a  skillnaden på känsla vad det gäller släkt på papperet(även om jag älskar min a-pappa) och riktig släkt som min biomoster som jag träffade IRL för första gången i påskas..

ADHD = Alla Duktiga Har Det
  • sofiesan
    Drottningen70 skrev 2014-05-16 22:09:17 följande:
    Trams. Barn har rätt till en trygg och kärleksfull uppväxt. Om den tillhandahålls av en mamma, en pappa eller två tre mammor och pappor är irrelevant. En god barndom garanteras ingalunda bara för att det finns just en mamma och pappa och ingen annan konstellation med i bilden. Get real eller rösta på SD...

Tycker resten av inläggen är överflödiga då detta är det enda svaret som behövs :D

Hur många hetro "kärnfamiljer" tror du inte de finns som def inte är "rätt"?!?

Kärlek och trygghet är allt som behövs!
Svar på tråden Är kvinnans rätt att skaffa barn större än barns rätt till två föräldrar?