Inlägg från: Trolla |Visa alla inlägg
  • Trolla

dags för syskon!

Nika10 skrev 2014-05-21 21:53:56 följande:
    Är den engång ?

Själva stickorna är engångs, man sticker in dem i en liten digital hållare som inte är engångs. Jag tror det är sju stickor och en hållare i varje paket, minns inte vad det kostar men cb är ju i regel lite dyrare än budget-alternativen (som också funkar bra förstås!). Men jag gillar den glada gubben, man slipper tolka testen så mkt
  • Trolla
    isis bianco skrev 2014-05-21 19:07:01 följande:
    Trolla, ett äl-test kan reagera på hcg då det är snarlikt lh. Däremot kan inte ett gravtest reagera på ägglossning. Håller tummarna!

Ja jag googlade på det men det verkar som att ett äl-test måste vara jättestarkt positivt för att det ska tyda på graviditet. Mitt streck var jättesvagt så det verkar ju inte som om det skulle vara ett gravid-tecken. Men men, då slipper jag köpa nu brudklänning iaf!
  • Trolla

BIM-lista: MirandaMay - Bim 20/5, första försöket. Har tre barn 08, 09, 13. 7/7 Trolla, 25 maj angeni - första försök efter MF. Två barn april-09 och juli-10. 25 maj Busigasyrran 24-26 maj lindgrenmaria91 - första försöket, andra barnet, dottern är född april-13. 1 juni Nika10 - dotter född september -11. juni Lantligadrömmar - Son-09, son-13. 8 juni Erli - oskyddat 7 mån. En son född september-13. 13 juni Isis Bianco - Son född dec 2012. IVF-behandling "BIM" 25 juni. Evig kärlek - börjar försöka aktivt juni/juli. Har en son född december-13. Videotapes - son född i oktober 2010. Vet ej BIM - BF-lista:  Limpa - BF 20 januari. Dotter född juni 2012, MF februari. Mandis - BF 23 januari. Har en son född 2012. Karinkanin - BF januari. Son född -13.

• Trolla

Nej va fult det blev! Kan nån som sitter vid datorn snygga till listan? Skulle bara ändra mig till 7/7, för här fick jag minus på stickan igår och idag dundrade mensen in med buller och bång. Känns ok ändå, hade inte räknat med att det skulle ta sig på första försöket (även om man hoppades såklart)

• Trolla

Limpa: det är ju inte alls ovanligt att man blöder tidigt i en graviditet utan att nåt är fel, finns massor med anledningar till det. Men självklart blir man orolig ;-( jag hoppas hoppas hoppas att allt är väl, vet hur ledsen man blir annars. Finns det ingen annan klinik du kan ta dig till som har en tidigare tid?

• Trolla
    Erli skrev 2014-05-26 16:19:56 följande:
    Äntligen kom den glada gubben, dag 19! Men testet från testlagret är ju egentligen inte positivt? Kan jag lita på cb-testet ändå?

Cb sägs ju vara känsligare än andra och identifiera fler dagar med stor chans till graviditet :)
  • Trolla
    limpa skrev 2014-05-26 21:00:42 följande:
    Jag hade kanske kunnat få en privat tid, men det är nog bättre att vänta en vecka. Om det är missfall på gång borde det väl hända kommande veckan.... Så man inte kollar o allt ser bra ut och sen skiter det sig ändå menar jag.

Nej det har du rätt i förstås. Man känner så mycket för alla här i tråden när det blir minus eller blödningar så man vill ju göra nåt.... Men klart det är bäst att vänta.jag hoppas verkligen att allt är ok med ditt lilla liv!
  • Trolla
    Erli skrev 2014-05-26 18:32:46 följande:
    Okej så det kan visa positivt fler dagar än stickorna då? Tack för ditt svar :) blir så nojig bara..

Det är nog olika från person till person men jag brukar få 3-4 dagar med glada gubbar innan äl. Har bara testat äl-stickor två gånger för jag tyckte det var så jobbigt att tolka dem (man stirrar ju sig blind på dem ju!) men med dem fick jag bara ett eller två positiva test innan äl.
  • Trolla

LIMPA: ååh va härligt att se att allt var bra med grodden! Har tänkt på dej! Och välkomna alla nya, så kul att tråden får nya medlemmar! Glöm inte uppdatera bim-listan, jag föreslår att vi lägger upp den med bim-datum först, lättare att följa vem som är näst på tur då

• Trolla

Grattis Erli!! Så himla kul med en riktigt plussartråd. Och välkomna alla nya!

Svar på tråden dags för syskon!