Inlägg från: Trolla |Visa alla inlägg
  • Trolla

dags för syskon!

Nu ser man det tydligare Tror ändå inte riktigt på det, tänker att det ändå är förra månadens mf som lurar mig...
  • Trolla

Tack så mycket sajood och apelsin! Känner mig ändå osäker så jag har inte för berättat för mannen, vill inte ge falska förhoppningar. Tänkte vänta ett par dagar till och se om mensen dyker upp. När ska i testa?

• Trolla

Ja jag ska erkänna att jag faktiskt njuter lite av att ha en hemlighet som bara är min i några dagar, samtidigt som jag har lite skuldkänslor för att jag känner att karl har lika stor rätt att veta som jag. Men samtidigt är jag också lite rädd, för i juni när jag blev gravid (det som slutade i mf) gjorde jag en stor grej av det och var överlycklig, men när jag berättade för mannen reagerade han inte alls som jag hade trott och hoppats, vilket gjorde mig jätteledsen. Han första reaktion då var besvikelse över att jag inte kommer kunna dricka på vår bröllop i oktober (skiter väl jag i!!), och sen sa han tveksamt "den är ju inte oönskad...." Gud så fina ord. Jag blev jätteledsen och därför är jag lite rädd att berätta nu. Min karl har alltid väldigt "milda" reaktioner, både när det kommer till glädje, ilska, sorg med mera, men ett litet "åh va kul älskling, det kommer bli jättebra" hade jag väl hoppats på i alla fall där i juni. Men icke. Suck. Karlar.

• Trolla

Jag vågar mig på att kasta in den här igen

BIM-lista

29/7  Nika10- dotter född -11 

27/8 - Ereeka - dotter född maj -12

< 3 BF-lista <3  

20/1 - Limpa - Dotter född juni -12 

23/1 - Mandis - Har en son född 2012

?/1 - Karinkanin - Son född -13

5/2 - 3oyo

15/2 - Erli - son född september- 13

28/2 - Angeni - Två barn april-09 och juli-10

3/3 - MirandaMay - Har tre barn 08, 09, 13

5/3 - magd0704 - son född oktober

9/3 - Nallebjörnis - dotter född 09

1/4 - JhjärtaK - dotter mars -12

22/4 - Trolla - dotter född hösten -12

• Trolla

Välkommen 1stoltmamma! Hur gammal är du och var håller ni hus? Kul med fler i tråden!

• Trolla
    MirandaMay skrev 2014-08-14 14:17:38 följande:

Hej allihop!

Vad glad jag är att tråden lever! Jag har legat utslagen hela sommaren i det värsta graviditetsillamåendet jag nånsin haft! (Detta är ju mitt fjärde) så har inte orkat vara aktiv här men ser fram emot att komma tillbaka.

Om några timmar ska jag på inskrivning på mvc, så kul! Är i v 12 nu.

Välkomna alla nya och Trolla det där ser ju verkligen lovande ut!! Hoppas hoppas så för dig!!

Fy din stackare! Dom säger ju att det ska tyda på att bebisen är frisk förstås, fast det kanske bara ska vara någon slags tröst för att man mår som man mår. Fast det har stämt för mig. Mådde skräp med dottern och hade inga symtom med mina mf. Inga symtom än heller så lite nojig är jag... :-/ Va skönt för dig att de första 12 veckorna snart är över.
  • Trolla
    Erli skrev 2014-08-14 17:43:15 följande:

Har ju glömt uppdatera! Var på kub i tisdags och allt såg fint ut. Ska bara invänta svaret på blodprovet också! 13+5 idag!

Underbart!!
  • Trolla
    Nika10 skrev 2014-08-14 22:33:37 följande:

Välkomna alla nya! Roligt!!

Trolla !! Grattis !!! Va roligt!

Tack! Men jag känner mig ändå väldigt osäker på att det verkligen är något, det kan ju faktiskt vara förra månadens mf som spelar mig ett spratt. Fast ingen mens ännu och bim var i tisdags så det verkar ju bra i alla fall. Tänkte jag skulle be om ett ul i v 9 eller så, så man säkert vet. Om det är något så är jag i v 4+1 idag, så det är ju löjligt tidigt än så länge.
  • Trolla
    OKV3 skrev 2014-08-15 07:53:38 följande:

Kanske ska presentera mig, jag är 37, har en flicka som är 15 månader. Min sambo jobbar på sjön

Välkommen! Jag är 30, har en flicka på 21 månader och längtar alldeles förfärligt mycket efter en till!
  • Trolla

Grattis va kul! När blir bf?

OKV3 skrev 2014-08-16 08:16:35 följande:

Plussade starkare idag ????

• Trolla
    OKV3 skrev 2014-08-16 10:24:52 följande:

Bf blir samma somed dottern, 29 april

Nej va kul! Tänk om de föds samma dag

Jag har precis skickat ner karln till Ica för att köpa ett digitalt test. Om det visar mer än 2-3 v så har hög stegrat sedan mf och då vågar jag nog tro! Hade inte tänk säga något riktigt än men karln misstänkte idag när jag fick akut sug på räkor. Jag avskyr räkor egentligen....vet inte vad det är med mig!
  • Trolla

Hihi Nej har har ju som sagt väldigt "svala" reaktioner i alla känslolägen, men nu ville han räkna ut när den skulle komma och verkade mindre chockad än förra månaden. Och han lyckades med konststycket att inte säga några klumpigheter den här gången så jag är nöjd, man får inte ha för höga krav

• Trolla
    Sajood skrev 2014-08-17 17:39:20 följande:

Wohooo!

Hihihi! Åh hoppas det går vägen för er med!
  • Trolla
    OKV3 skrev 2014-08-17 18:03:13 följande:

Ååååhhh stort grattis!!! Då är du lite före mig kanske. Va roligt. Kram

Jag tror det, med några dagar enligt min egen beräkning borde bf bli 22 april Jag är SÅ glad! Hoppas hoppas hoppas den mår bra och vill bo kvar i magen.
  • Trolla

Tack Angeni! Har bestämt att jag ska ringa bm om 2 veckor och be om ett vul, eftersom jag inte har några symtom alls och det därmed kanske är ett falskt positivt.

Ereeka: När är bim? Håller tummarna stenhårt för dig!

1stoltmamma: tråkigt! Man hoppas ju så mkt varje månad. Och alla dessa tester... Jag vet inte hur det är med dig, men jag vill hinna ta ett test innan mensen kommer eftersom det är så spännande! Om mensen kommer innan jag hunnit testa känner jag mig nästan dubbelt blåst. Ingen bebis och ingen spänning.

• Trolla
    Nika10 skrev 2014-08-23 17:51:21 följande:

Jag är trög... Så nu är min bim på torsdag? Inte tisdag? :)

Du är inte trög! Det är faktiskt lite komplicerat ja din bim är på torsdag i så fall, 16 dagar efter din äl. Jag har en lutealfas på 11 dagar så min bim är alltid en vecka och 4 dagar efter äl.
  • Trolla
    Nika10 skrev 2014-08-23 21:52:56 följande:

Jaha ja! Tack för hjälpen! :) hehe. Då är jag lättad för jag tjuvtestade på jobbet idag! ( jättedumt/jobbigt att vi har gravtest där) och fick neg.. Då finns det hopp! Tjoho! :)

När man plussar har inget att göra med när man har bim. Jag plussade jätte-jättesvagt på min bim (11 dagar efter äl). De allra flesta som är gravida plussar i alla fall 14 dagar efter äl, oavsett när de har bim. Men om det idag bara är 11 dagar sedan din äl (får jag det till, om det gått 14 dagar på tisdag? Hänger jag med?) så är det ju verkligen inte alls säkert att det syns något än! Testa på tisdag igen (om du kan hålla dig ) så borde du plussa i så fall!
  • Trolla
    Nika10 skrev 2014-08-26 08:44:04 följande:

Neg test imorse.. :( bara att invänta mensen på torsdag! Bläää

Nej va tråkigt Jag hoppas verkligen det är er tur snart!!
  • Trolla

ÅÅi ereeka va jag känner med dig när jag läser dina inlägg! tror du gör rätt i att försöka se det som spökstreck, för mig hade det känts bättre än mf. Om man nu ändå inte kan veta menar jag....stora kramar till dig!

Svar på tråden dags för syskon!