BF Januari 2015
Någon mer som fått massa bristningar? Suger verkligen att jag fått på magen nu bröst, lår, höfter mm va okej då jag redan hade där sen innan men på magen känns inte okej, hoppas dom bleknar fort sen bara!!
Någon mer som fått massa bristningar? Suger verkligen att jag fått på magen nu bröst, lår, höfter mm va okej då jag redan hade där sen innan men på magen känns inte okej, hoppas dom bleknar fort sen bara!!
Jag ser fram emot tillväxtultrjatljudet i v 32, men även till bm-besöket nästa vecka. Tycker inte att min mage har växt så mycket de snenaste veckorna och alla kommenterar hur liten mage jag har, så det ska bli skönt att höra om sf-måttet håller sig på normalkurvan eller ej... Men bebis verkar må bra i alla fall och har hittat en favoritplats med fötterna mot vänster revben. Aj aj, haha.
Åh snälla ni, hjälp mig... De flesta kläder sitter lite obekvämt just nu... Men de som sitter mest obekvämt är mina trosor..( som just nu är string från Lindex) . Någon som har tips på några bekväma trosor som inte är "mormors trosor"?! Alltså dom ska inte vara stora som hus ;) åh sen ska dom heller inte vara sånna som åker in i röven varje steg man tar... Plus att man ska ju gärna känna sig lite snygg i dom också!
Någon mer som börjar få ont i knät ?! Har gått upp kanske 15kg... Var normal i vikten innan graviditeten å hade ett bra BMI... Funderar på om dessa 15 kg ändå kan ge mig problem med knäna??
Ska till läkare i morgon, hade jätteont i magen i söndags och var spänd hela dagen igår. Tror iofs att det inte är någon fara men Bm tyckte jag skulle gå till läkaren i vilket fall..
Hej alla fina! Hoppas dom flesta sover sött just nu :)
Själv har jag lite svårt att sova.... Skulle ha de lite mys med sambon innan de var sovtajm... Blir ju inte allt för ofta längre ;)... De gick helt okej, tills vi var klara... Då fick jag äckligt ont... I magen, det "kommer och går". De e som att ngn tar tag i inre organen å vrider om en stund för att sen släppa å efter ett tag börja om igen... Vad kan de vara? Vissa ggr gör det riktigt jäkla ont alltså :(. har de med bebisen att göra? Någon som varit med om liknande ?? Ska man bara avvakta å se om de släpper helt eller måste jag ringa MVC ? Går in i v31 på tisdag!
Min låg med neråt med huvudet sist jag var hos bm. Åh de e tre veckor sen. Ska dit på fredag igen :)
Usch! Har så otroligt ont i underlivet nu ikväll/natt... Inte konstant utan de kommer och går... Vet inte vad det beror på, antagligen bebisen som ligger å trycker. Typ ilar, bränner, hugger å sticker till! :( iof så var livmodertappen förkortad sist vid läkarbesöket, hade minskat från 5cm till 3 cm... Kanske minskar de ännu mer nu? Kan man känna de? Eller hur märks sånt? Märks det bara när man gör en undersökning ?