Inlägg från: escapee |Visa alla inlägg
  • escapee

BF Januari 2015

Lolita1 skrev 2014-08-18 12:26:31 följande:

Hur gick det escapee?

Det gick kanon! Fick reda på att det är

En liten pojke som bor i min mage, vilket känns väldigt bra eftersom då kan inte vårt barn få

Endometrios! :) allt såg jätte bra ut.
  • escapee

Under dagen har förkylning och halsont hoppat på mig! De sa bara pang,.. Hmm hur ska man lindra detta utan att bebisen blir påverkad? Blir han påverkad av att man e sjuk??? Tänkte köpa en jäkla massa glass å hoppas de bedövar!

• escapee
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 08:18:13 följande:
    Jag blev genomförkyld med ilsken hosta förra veckan efter utlandssemestern. Hade Bisolvon hemma och där stod att man skulle rådgöra med vården innan användning under graviditet så jag ringde min BM. Hon sa att det var helt ok att ta men inte överdosera.
    Okej! Jag kan knappt svälja så irriterad halsen är :( åh hosta har jag också fått. Mamma skulle komma förbi med lite mollipect senare idag :)
  • escapee

Jag tror att jag börjar få foglossning... Svårigheter att lyfta ens benet för då känns de som hela skiten ska gå av... Känns på vänster sida av svanken å strålar neråt. Någon som vet vad man kan göra åt de förutom sånt där bälte? För ja förstår mig inte på hur man sätter dit de :(

• escapee

Hmm... Jag har kört fast lite vad de gäller att köpa grejjer till vår lilla kille....

Vi har varit å beställt vagn, blev en Emmaljunga Viking å vi har även beställt babyskydd! Vad behöver man till vagnen mer?! Som man kan köpa i förväg såhär? Hört ngt om bädd set för vagn? Vart hittar man de osv?

Vi har spjälsäng, madrass å påslakan , saknar dock lakan!

Kläder har vi också köpt en del... Filtar å babycape har vi med.! Babygym också.... Så

Vad behövs mer??

• escapee

Hur ofta har ni varit hos barnmorskan??

Jag hade tid i juni å nästa e inte förrän 22 september... Känns som de e lite långt. Eller. ?? Ska ringa imorgon iaf, har en hel del sammandragningar, samt att det kliar satan på magen å fått massa prickar där med... + att de känns som att de e ngt som "läcker " till å från. Om ja exempelvis ska sätta mig upp från liggande ställning så kan de bli lite blött i trosorna.... Ngn mer som varit med om de??

• escapee

Jag kommer vara i v25 nästa gång. Väntar nu på att barnmorskemottagningen ska ringa upp :)

• escapee
    Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Gud så hemskt :( massa styrkekramar
  • escapee

Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22

• escapee
    längtan94 skrev 2014-09-06 17:01:56 följande:

Nu tänkte jag gnälla lite men känner mig så extremt ledsen och nere utav detta (idag) jag är jätte glad och diskuterar mer än gärna graviditeten osv med min pojkvän men han verkar inte alls vilja känna sig delaktig de svar jag oftast får är "vi hinner....." och att bebis rör sig bra mycket inne i magen är inte heller något som intresserar honom, men vill heller inte be honom "skapa" ett större intresse för mig och klumpen, de känns som att jag måste tvinga honom till ett visat intresse för sitt FÖRSTA barn, skulle ju vara kul att få lite uppmärksamhet ifrån honom på de viset :/ någon som vet vaf jag kan göra elle säga till honom utan att verka vara en "preggobitch" eller ska jag invänta ett intresse? :/

Precis sådär är min pojkvän med :/ tyvärr. Jag ger honom tiden som han behöver, åh tar tag i saker å ting själv när han säger att vi hinner eller att de e inte så

Bråttom osv..
Svar på tråden BF Januari 2015