Inlägg från: escapee |Visa alla inlägg
  • escapee

BF Januari 2015

Malin81a skrev 2014-06-18 12:58:50 följande:

Lioz och escapee ni får meddela hur det har gått idag. Jag hoppas och tror att allt går bra!

Jag ligger nu inlagd för smärtlindring! Allt såg jätte bra ut med bebisen å han/hon hade växt massor! Men låg å sov så den var still. Men hjärtat slog
  • escapee

Mitt illamående har minskat väldigt väldigt mycket. Vilket gör mig aningen orolig... Hmm när var de spökveckan började??

Gick idag in i v12, (11+0)!

• escapee
    marsmamma87 skrev 2014-06-23 09:56:54 följande:
    Äter lergigan comp och tycker det har hjälpt mig ganska bra fram tills nu, är som att det bara slagit till med dubbel kraft den sista veckan..

Kanske skulle jag behöva ta medicinen oftare? Hur ofta tar ni den ni andra som äter lergigan comp??

Försöker tänka att det blir sämre innan det blir bättre och att det här är det sista illamåendet nu.. Men vet inte riktigt om jah går på det :)
    Både läkare o min bm har sagt åt mig att jag ska ta dom var 8e timme i ett par veckor. För att sedan trappa ut dom å ta var 12e timme och sedan var 24e timme. Så tre ggr per dygn till att börja med. På tabletterna stående tre ggr /dag vid behov. Så ja trodde ju att ja bara skulle ta när ja mådde illa. Men när ja istället lyssnade på läkare å bm å tog dom exakt var 8e timme så hann nästan aldrig illamående komma :)
  • escapee

Jag börjar bli lite orolig nu...

Förra veckan hade jag riktigt ont i magen. Var till å med in till gyn akuten då... Men allt såg bra ut då...

Nu den här veckan har jag inte haft ont alls. Illamåendet har minskar väldigt mycket också. Så ja känner inte alls mycket... Kissar inte lika många ggr på nätterna heller. Så de gör mig lite orolig :(

Igår när jag jobbade så hände ngt också... Ja höll på å svimma... Blev svart för ögonen å var tvungen att sätta mig ner för att inte svimma :( hmm vad ska man göra??

• escapee
    MillaPo skrev 2014-06-30 18:27:07 följande:

Shit tjejer vad ja e nervös inför kub ul i morgon...inte för att få dåliga siffror utan för att den lilla inte ska leva längre...fy va nervös ja e!!

Är också nervös :( har mitt kl 13! Lycka till på ditt. Kram
  • escapee
    mariaheterjag skrev 2014-07-21 14:54:55 följande:

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över smile1.gif

Åhhhh! Jag vill med veta vad vi väntar för ngt :)
  • escapee

Usch! Blivit beroende av otrivin mentol..... Inte första gången heller. Så nu ska ja försöka vänja mig av vid det... Köpte mig lite renässans mentol plus istället. Koksalt sägs vara bättre. Hoppas bara jag står ut med täppt näsa ett tag nu ;)

• escapee
    snerkan skrev 2014-07-22 13:20:56 följande:
    Usch vad jobbigt! Jag var det båda mina tidigare graviditeter. Fruktansvärt att försöka bli av med beroendet! Ett tips är kortison nässpray(vet dock inte om man kan ta det som gravid??) Det räddade mig medans jag slutade med vanliga nässprayen. Det med kortison är inte beroendeframkallande:)

Lycka till!
    Kortison är inte bra när

Man är gravid. Min pollen spray innehåller de å ja fick inte ta den :/
  • escapee

Är det någon

Här som har erfarenhet av folksams gravid försäkring? Hur vet man vad en sådan försäkring kostar? Samt att ja vill veta både för å nackdelar med Folksam... Jag har en sjuk och olycksfalls försäkring via Folksam. Jag har även en sjukdom som heter endometrios, den är ärftlig och det är

Därför viktigt för mig att mitt barn har ett försäkringsbolag där endometrios ingår i försäkringen och jag vet att långt ifrån alla försäkringsbolag anser att endometrios är en sjukdom som ska ge ersättning. Men Folksam har alltid varit bra på de sätter och jag har fått ersättning för Endometriosen via dom!

• escapee

Är det någon mer än jag som har fått jätte knottriga bröst/vårtgårdar som dessutom kliar??? Isf vad kan man göra åt det?? Gick in i v17 idag!

Svar på tråden BF Januari 2015