Inlägg från: escapee |Visa alla inlägg
  • escapee

BF Januari 2015

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-09 11:09:40 följande:

Sagolina: jag håller med. Kan därför fråga om fler ofta vaknar av att man är så kissnödig att det gör ont? Jag kan liksom ha kissat innan läggdags, ändå vaknar jag under natten och är akut kissnödig, och sen ändå på morgonen ocks, det känns som att jag druckit flera liter.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Jag kan vakna å ha extremt ont så kissnödig jag är. Å då kanske ja kissade 2-3 timmar innan. Tror de beror på hur bebisen ligger å trycker!
  • escapee

Behöver lite hjälp nu :)

Imorgon ska jag till ullared. Är i v 17+6 imoron. Vad kan man köpa såhär "tidigt" till bebisen ?

• escapee
    Lolita1 skrev 2014-08-10 19:46:15 följande:

Jag var på gekås för typ två veckor sen och köpte nästan allt som behövs den första tiden. Allt är ju så mycket billigare där nere.
    Jag köpte:
    tvättlappar, oljor, nässug, nagelkit, skötbädd, skötbäddsöverdrag, plastad frotté, sängmobil, filtar, speldosor, handduk, nappar, nappflaskor, bitringar, skötväska, kopphållare till vagnen, spjälskydd, dra-på-lakan till sängen, kudde, badbalja, bomullspinnar till öronen, flaskborste, flaskställ, amningskudde, ilägg till bh:n, babysitter, babygym och en hel del kläder :)

Handlade för ca 3500 kr till bebis. Innan hade jag kollat upp vad saker kostade på andra ställen så jag visste att det var billigare på gekås.
    Det finns en Ullaredstråd här på FL där folk lägger upp bilder och priser på saker de köpt. Ligger under kategorin Inhandla/preparera

Åh va kul att du var där nyligen :) tycker dock att de e lite svårt när man inte vet könet... Vilka färger passar båda könen ? ;) usch,., detta e första barnet å ja känner mig så vilsen !

Hade iaf tänkt kolla på detta;

Amningskudde

Flaskor

Madrass till skötbord

Filtar, handdukar

Matta till bebis rummet

Sängkläder. Täcke å kudde med

Men efter din lilla lista så får ja nog mer mig lite mer hem också ;)

Har dock inte tänkt att köpa ngn babysitter. I klädväg

Tänkte ja nog bara köpa typ lite body å sånt i neutrala färger :) resten köper ja nog i stan.. Åh storlekar , vad ska man ta????
  • escapee
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-11 22:36:33 följande:

Jag har börjat köpa på mig en del kläder och märker att det blir mycket bodies, och många kortärmade. Mitt första barn kommer ju i januari precis som era, men ni som har barn sen förut: behöver jag köpa till koftor och små jackor och byxor eller kan de ha bara body på sig inomhus? Alltså behöver jag komplettera med lika många byxor+koftor/tröjor som jag har kortärmade bodies?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Undrar samma :)
  • escapee

Ikväll sa min sambo ngt som gjorde mig riktigt ledsen :(

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

• escapee
    Malin81a skrev 2014-08-13 22:20:33 följande:
    Men fy. Så ska väl ingen behöva höra från den som ska stå en nära. Hoppas han bara var väldigt ur balans idag. Sexvägrat hade jag gjort en halv evighet. Kramar till dig
    Självklart tänker jag sex vägra... En bra tid framöver. Jag har dessutom inte sagt ett ord till honom sen han sa sådär. Har total ignorerat så ledsen jag blev :(

Angående ditt bekymmer med kräkningarna... Om du kräks mycket så kan de komma blod för de. Men sen beror de på hur mycket blod med. Som de andra skriver. Rådfråga 1177
  • escapee
    mariaheterjag skrev 2014-08-16 17:32:06 följande:

På måndag ska jag på RUL! Har ju sett lillen två gånger redan men det ska ändå bli kul och skönt med ett bevis på att allt är bra smile1.gif

Känner mig lite oroad då jag knappt känner av pyret alls (sparkar eller buffar) trots att jag snart går in i veckan 20. Är ju andra barnet för mig och då "ska" man ju känna tidigare... Magen växer och så dock.

Jag känner ingenting heller :/ mer än smärta.. Som jag haft hela tiden pga endometrios. Har också RUL på måndag , kl 10,30!

Första barnet! Är i v 18+4 idag!!!

Sen vill jag meddela alla att min sambo bad om ursäkt för de han sa! Han var klumpig å tänkte sig inte för å menade givetvis inte de han sa
  • escapee
    Lolita1 skrev 2014-08-16 20:41:26 följande:

Jag har också endometrios!
    Tror det är vanligare än man tror tyvärr..

Jag kände första lilla buffen i vecka 19 (det här är mitt första barn) och sen dröjde det några dagar till innan jag kände det igen. Nu (i vecka 21) känner jag bebisen varje dag. mestadels när jag halvligger i soffan på kvällarna :)

Hur har din graviditet varit? Har du blivit bättre eller sämre i Endometriosen?
  • escapee
    Hedgehog skrev 2014-08-16 21:57:41 följande:

escapee: Jag har också endometrios. Har inte haft några som helst problem eller smärtor sen jag blev gravid! Graviditeten har haft en mycket positiv påverkan på min endo. Däremot fick jag lite problem/smärta av vanliga cystor som satte sig på äggstockarna och växte till i början på graviditeten. Men de försvann sen =) Härligt! 

Va jobbigt för dig att ha smärta under graviditeten! Jag förstod det som att det är mest vanligt att besvären blir lindrigare/försvinner under graviditeten eftersom man inte har mensblödningar under lång tid. Har du väldigt svår endo?

Jag har testar nästan alla behandlingar som finns. De ända som ja inte testat är visanne. Resten har jag testat å har inte blivit blödningsfri på ngt. Innan graviditeten så åt jag dubbel dos av ppiller. De fungerade väl lite sådär. Så ja en aning svår endo har jag nog . Har haft ont sen dag 1 å har de fortfarande. Har varit sjukskriven mesta tiden. :/ vilken tur du har som blivit bättre. Hoppas de håller i sig så! Är du med i endometrios grupperna på Facebook ?? :)
  • escapee

Usch. Nervös nu. Har RUL om 30 min !!! Skapligt nervöst :( hoppas innerligt att allt är okej med lilla korven där inne <3 lycka till ni alla andra som har rul idag också

Svar på tråden BF Januari 2015