Lolita1 skrev 2014-08-10 19:46:15 följande:
Jag var på gekås för typ två veckor sen och köpte nästan allt som behövs den första tiden. Allt är ju så mycket billigare där nere.
Jag köpte:
tvättlappar, oljor, nässug, nagelkit, skötbädd, skötbäddsöverdrag, plastad frotté, sängmobil, filtar, speldosor, handduk, nappar, nappflaskor, bitringar, skötväska, kopphållare till vagnen, spjälskydd, dra-på-lakan till sängen, kudde, badbalja, bomullspinnar till öronen, flaskborste, flaskställ, amningskudde, ilägg till bh:n, babysitter, babygym och en hel del kläder :)
Handlade för ca 3500 kr till bebis. Innan hade jag kollat upp vad saker kostade på andra ställen så jag visste att det var billigare på gekås.
Det finns en Ullaredstråd här på FL där folk lägger upp bilder och priser på saker de köpt. Ligger under kategorin Inhandla/preparera
Åh va kul att du var där nyligen :) tycker dock att de e lite svårt när man inte vet könet... Vilka färger passar båda könen ? ;) usch,., detta e första barnet å ja känner mig så vilsen !
Hade iaf tänkt kolla på detta;
Amningskudde
Flaskor
Madrass till skötbord
Filtar, handdukar
Matta till bebis rummet
Sängkläder. Täcke å kudde med
Men efter din lilla lista så får ja nog mer mig lite mer hem också ;)
Har dock inte tänkt att köpa ngn babysitter. I klädväg
Tänkte ja nog bara köpa typ lite body å sånt i neutrala färger :) resten köper ja nog i stan.. Åh storlekar , vad ska man ta????