BF Januari 2015
Fler än jag som får molvärk i magen och ner i låren? Jag vaknar varje natt av att jag är kissnödig samt har molande värk/kramp. Kan förvärkar vara så diffusa?
Fler än jag som får molvärk i magen och ner i låren? Jag vaknar varje natt av att jag är kissnödig samt har molande värk/kramp. Kan förvärkar vara så diffusa?
Ursäkta denna "äckliga" fråga..., jag har hört att man kan bli väldigt dålig i magen innan förlossningen startar, är det någon här inne som varit med om det eller vet ifall det stämmer ?!
Från ingenstans så behövde jag nu inatt spinga på toaletten.... Utan förvarning eller ngt, så var det "löst" å massa gaser typ., ( ursäkta beskrivningen )!!! I lördags natt kunde jag inte sova ngt för jag hade "menssmärtor" typ,,, sen i söndags var de lugnare å även igår... Men inatt kom dessa mens liknande smärtor tillbaka å efter det blev jag taskig i magen,,, jag vet ju att det är vinterkräksjukans tider nu.,, men skulle man bli magsjuk så känns ju de? Detta "känns" ju inte.... Så blir bara lite förvånad å fundersam.
Jag åkte in för en koll i tisdags, då hade tappen kortats ner ännu mer, ner till 28mm... Så dom visste inte om det var ett tecken på att det är nära nu eller inte... Men jag har för mig att jag har hört att tappen inte behöver vara utplånad för att man ska öppna sig? Eller har jag fel?
Men vad är det för koller ni är på då de ser att tappen förkortats? Finns det någon spec anledning att ni går på dessa?
Hos min barnmorska är det bara järnvärde och blodtryck som gäller. Med första barnet kollade det inget mer förrän förlossningen var igång.
Var i alla fall hos bm idag och mitt blodtryck har sjunkit till 130/90 så på väg ned Har varit sjukskriven helt sen i fredags så förhoppningsvis kommer det fortsätta sjunka nu. Magen växer däremot inte så bra men jag var på tillväxtultraljud för bara 2 veckor sedan och då såg allt bra ut så tror inte det är någon fara...
Idag har jag börjar känna ett "tryck"
Nedåt när jag står eller går... Eftersom det e första gången som jag e gravid så vet jag ju inte om det innebär ngt ? Men jag hoppas verkligen att det innebär att det är nära nu.. För nu börjar jag bli trött på att vara gravid som många andra haha ;) även fast de e lite små mysigt att vara gravid så e jag trött på alla smärtor som jag haft under tiden, tröttnat på att bara vara stilla, inte kunna ta promenader osv....
Nu har jag haft 6 st sammandragningar /förvärkar sen 22,30... Inga regelbundna. Utan de e olika länge mellan dom. En del har gjort riktigt ont å en del känns knappt...har skrivit upp tider bara för skojj skull :) hoppas att det snart e dags för den lille... Går in i v 37 idag :) så nu e de okej för honom att komma! ;)
Den här känslan som jag haft inatt är satan inge skön... Känns som det ska "trilla" ur ngt mellan benen sånt tryck det e ibland....
gjorde ett misstag och sprang till bussen idag så nu är min foglossning tusen gånger värre än vanligt! usch vad jag vill ha bebis nu! 23 dagar kvar men de får gärna bli i natt, tycker de enda jag gör om dagarna nu är att känna efter och hoppas vid minsta känning att nu är de på gång.
Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm
Har nu haft mitt läkarbesök... Hon tyckte att en hinnsvepning skulle göras den 2/1... Någon som lan förklara vad det e och hur det går till? Gör de ont ?! Vad e de "bra" för?
Enligt min BM finns det inga bevis för att hinnsvepning verkligen hjälper till att starta en förlossning. Hon menade att det brukar oftast leda till pinvärkar som inte gör någon nytta eftersom kroppen hormonellt inte är redo för förlossning.
Sedan är det ju vissa som upplever att förlossningen startar men det kanske den ändå skulle ha gjort trots hinnsvepningen.
Ni som fått era små. Hur delar ni nätterna? Eller gör ni inte det? Jag har kört allt själv men börjar redan krokna...
Hej. Skriver i Båda bf grupperna nu! Då de e olika många aktiva i båda!
Imorgon är det 8 veckor sen förlossningen. Födde lite tidigt, i v36+5! Nu senaste dagarna har jag börjat få ont i magen. Till å från så känns de nästan värre än värkarna vid förlossningen i några sekunder... Ursäkta denna detalj men härom dagen kom de ngt slemmigt "där nere", de såg ut som en riktigt äcklig "snorkråka" eller varigt slem.. Vet inte riktigt hur jag ska förklara de... Åh nu gör de till å med ont i magen av att sonen ligger på den... Är detta normalt? Jag e mest rädd för att de kan vara ngn infektion? Då ja haft gul/bruna typ "variga" flytningar ett bra tag... Var på efterkontroll för två veckor sen, men läkaren kändes inte så duktig på sitt jobb.., då hon först trodde att ja var där för att jag var tidigt gravid :S , sen hade hon inte ens läst journalen å visste inte att ja blivit sydd oså... Så vad tycker ni att jag ska göra? Läkaren sa på "efterkontroller" att infektions risken var över (just då blödde jag, vad jag trodde först var en mens, men den höll bara på i två dagar) så ja å sambon hade oskyddat.. Eftersom de skulle vara okej, sen kom dessa flytningar igen och även denna magsmärta! Hoppas ni förstår även om de blev lite "luddigt"!