Inlägg från: MillaPo |Visa alla inlägg
  • MillaPo

BF Januari 2015

Vi har ju knappt haft sex sista 5 veckorna pga illamåendet...men nu när det väl e möjligt igen så e slemhinnorna jätte känsliga o får skavsår av sex en gång trotts att ja e jätte blöt...nån mer som haft så? Känner dock ingen smärta vid eller efter orgasm som ni andra beskrev...:/

• MillaPo

Jag fick tid för kub den 1/7, kommer va i v 13+2 då. Känns inte det lite sent? Va i vecka 12+ nått på kub ul med dotter...

• MillaPo
    Gweny skrev 2014-06-13 16:45:31 följande:
    Min instinkt stämde tyvärr, fick konstaterat ma idag på gyn.  så lämnar tråden, 

Fy va hemskt...vet vad du hår igenom...lider med dej...
  • MillaPo
    RockTheRebell skrev 2014-06-17 21:14:20 följande:
    Vi fick se idag att vi väntar tvillingar i 10+5 så en dag längre än jag trodde. Och de var tom tre från början men lille pausade i v6-7 någon gång. Pickande hjärtan o sprattlade/hade händerna i ansiktet. Lägger in bild snart. Jag känner inte rörelser trodde jag. Men jag har såna himla ilningar och det stämde exakt med när lille till vänster sprattlade som värst. När den tog det lugnare ilade det inte. Så det måste vara det som gör det. Men jag kan ju inte säga att det är sparmarna men det gör ihop bildligt bevisat :)

Va roligt! Grattis!
  • MillaPo

Längtar till kub ul nu om 1,5 v för se allt bra ut då ska vi berätta för dottern att hon ska bli storasyster. Hon e 2,5 o har sista tiden blivit väldigt intresserad av att leka med dockor o pratar om bebisar o sagt flera gånger att hon vill ha en riktig bebis som bajsar o skriker :)

Trodde dessutom illamåendet helt vänt nu men igår va överjävligt på eftermiddagen o kvällen o idag e tänkte att jobba sista passet innan 5 veckor ledigt men vi får sr hur ja mår ef lunch...blir ju inte bättre av att man blivit jätte förkyld heller...vilket negativt inlägg det blev idag hoppas ni har överseende ;) är i vecka 11+4 idag så snart passerar vi magiska vecka 12 :) härligt :)

• MillaPo

Fick just provsvaren från i skrivningen o mina järnvärden va för låg men får inte börja med järntillskott förens vecka 20. E det nån som vet varför man inte får börja redan nu? Vill inte va så här slut i kroppen i 8 veckor till....

• MillaPo
    AB mamma skrev 2014-06-19 17:35:09 följande:
    Man tittar på två olika järnvärden dels på hur mkt som bärs runt (Hb) dels hur mkt som finns lagrat i cellerna (ferretin). Om det är så att du har ett lågt Hb men ett bra förråd så klarar du dig fram till ungefär v. 20 innan fostret börjar ta av din kropp. Därför räcker det för din del om du börjar med järn i v.20 hon menade säkert inte att du inte får utan att du inte BEHÖVER börja förrän v.20. För kan man så vill man slippa det så länge som möjligt då man får magproblem.

Själv hade jag lågt på bägge och ska börja med järntillskott så fort som, men jag tänkte ta det efter helgen för det är skit att ha så mkt ont i magen är man ändå mår illa och kräks så mkt. Men allt för min bebis så det är bara att bita i det sura äpplet och tugga i sig pillerna :)

Tack för att du delade med dej. Det är järnreserven som är låg står det på pappret, då borde jag ju kunna börja ta järntillskottet redan nu. Har ju hjärtklappningar, o yrsel sen ett par veckor tillbaka så det kanske kan göra att det blir bättre med, inte bara tröttheten...ringer nog bm på måndag endå o pratar med henne. Tack igen för hjälpen!
  • MillaPo
    Tiniwini skrev 2014-06-20 12:02:47 följande:
    Hej! Det här blir mitt 1a inlägg på familjeliv . Är i vecka 12 å vågar inte tro att jag verkligen är gravid. Det har varit en lång väntan. 3 år å 1 ivf senare så väntar vi äntligen knodd håller tummar å tår. Bf 5/1

Välkommen!

Va i samma sits som dej för 3 år sedan, tog 3 år innan jag blev gravid och som resulterade i ett barn. Hade ett mf o ett ma längst vägen...

Är nu gravid med min nr 2 :)
  • MillaPo

Inte varit inne här på några dagar då ja e iväg på mini semester med dottern till släkten. Både tråkigheter o glada nyheter att läsa ikapp såg ja...

Ska på kub ul på tisdag o e såååå himla nervös nu o nojjar att den lilla ska ha dött eller inte växt som den ska sen vi såg den lilla på vul i v8. Har ju lite växtvärk på kvällar o det drar i ligamenten när ja rör mej för snabbt från sittande till liggande så det tyder väl på att det växt där inne....men shit va nervös o orolig jag är...

Antar att ja inte e ensam att känna så här inför ul...e jobbigt med denna oro...

• MillaPo
    bejb skrev 2014-06-27 20:37:06 följande:
    Har idag varit på första ultraljudet! Var lite nervös innan som man brukar vara. Tycker jag läst om så mycket missfall och tråkigheter senaste tiden så jag har inte velat ta ut nån glädje i förskott innan vi varit på ul. Men allt såg bra ut! Känns så häftigt att få se den lill* för första gången! Hade helt glömt bort hur spännande det var. I aug-sept ska vi på nästa och då borde det ju synas lite bättre allting. Hen låg bara och sov under undersökningen idag men nästa gång är det nog säkert mer aktivitet :) :)

Härlig grattis!
Svar på tråden BF Januari 2015