Inlägg från: MillaPo |Visa alla inlägg
  • MillaPo

BF Januari 2015

AB mamma skrev 2014-05-08 15:40:46 följande:
    När ringer ni MVC?

Har hamnat i konstigt moment 22. Ilamåendet hålls ju borta med mat men jag kan bara äta det jag är sugen på försäker jag äta ngt annat så äcklas jag. Idag satt jag här hungrig och ska värma till min mat korv med mos, men börjar äcklas av det så det går inte ner och då mår jag ju mer illa och till slut får jag trycka i mig lite brödkanter för det var det enda som jag kunde tänka mig att få i mig allt annat äcklade mig. Och nu börjar jag känna mig lite hungrig igen men kan inte komma på alls vad jag kan få i mig t o m brödkanterna äcklar mig Känner just nu bara sug på sallad med citronsaft ..mmmm längtar tills jag kommer hem

Nej ja har inte ringt mvc ska göra det efter vul den 20:e om allt ser bra ut.

Jag e lika som dej med illamåendet. Kan bara äta det ja e sugen på annars vänder det sig bara i magen...
  • MillaPo

[quote=73186789pergotime:)ick]AB mamma skrev 2014-05-08 16:02:52 följande:[/quote-nick]Men om du inte ringt MVC får du ändå tid till  VUL?

Skönt att höra att fler har detsåhär man känner ju sig skum. Igår fick sambon äta upp hela min mat då jag började äcklas av att ha lagat den och det enda jag kunde få ner var popcorn [/quote]

Jag ska på vul via ferten Eftersom ja åt pergotime :)

• MillaPo

[quote=73186823][quote-nick]fröet2015 skrev 2014-05-08 16:07:07 följande:[/quote-nick]Fy för att redan må så dåligt, jag hoppas att klara mig ett tag till iaf. Fast på sätt och vis är det väl en slags bekräftelse på att du verkligen är gravid, om vi nu ska tänka positivt! ;)

Jag har verkligen inga tips att ge, annat än att undvika allt som får dig att må illa, och äta lite men ofta. Jag tålde inte stekt mat, kaffe och tobaksrök sist, spydde rätt ut av det. Ganska svårt att undvika de dofterna tyvärr, speciellt kaffe..[/quot

Jo det e ju på både gott o ont att man mår dåligt ;) trodde ja kanske skulle slippa må som med dotter då jag inte känt mycket i kroppen fram till igår...men tji fick ja. Menn vad gör det att må dåligt i några veckor om det resulterar i en mysig liten bebis :)

• MillaPo
    Tingeliiiing skrev 2014-05-10 18:47:01 följande:
    Tjejer jag har fått problem med ojämna på hjärtat sen jag blev gravid! Nån som upplevt något sånt?

Ja hade lite hjärtrusningar förra graviditeten som inte va nått farligt..:/
  • MillaPo

Här kommer en till som behöver gnälla lite ;) mår klappdåligt...äter varannan timma för att inte säcka ihop totalt o mår illa helatide...äter ja inte mår ja illa, äter ja så mår ja illa..fick sovmorgon i morse o fick sova 1,5 timma på dagen o e endå helt förstörd....hoppas veckrna till v 13 går fort o man får bli människa igen...

Just ja e det nån mer som e svullen? Ja ser ut att va i v 17 istället för v7...

• MillaPo
    RockTheRebell skrev 2014-05-11 18:04:19 följande:
    Haha millapo kolla bildtråden. Så såg jag typ ut i v18 m första om jag ville ;) nu försöker jag hålla in när jag träffar nära folk haha. Livmodern är ju inte ens över musbenet... Men magen tror det helt klart.

Haha japp så ser ja med ut...o vlir man kissnödig oxå blir det ännu värre ;)
  • MillaPo
    marsmamma87 skrev 2014-05-11 19:17:09 följande:
    Jag mår lite bättre sedan jag fick dropp igår pga uttorkning. Kändes som att de lyckades vända illamåendet åt mig igen då dom fyllde på med vätska samt gav mig två mediciner mot illamående. Jag ska fortsätta äta den ena så länge illamåendet håller i sig, precis som jag fick i förra grav. Hon sa att jag nog ska räkna med att det håller i sig lika länge denna gången, alltså vecka 20 ungefär.. Känns som en evighet :/

Men tack vare medicinen har jag idag kunnat äta och iallafall leva någorlunda normalt. Ska försöka gå till jobbet imorgon och se hur det går, läkaren sa att jag kunde få bli sjukskriven annars, men vill helst inte det!! Jag är trött som en demon.. Alltså kan knappt vara vaken mer än två timmar i taget.. Och huvet är inte alls med. Så vi får se hur detta går.

Vi har iallafall fått berätta för bådas föräldrar nu, och imorgon ska jag berätta på jobbet så dom förstår att jag kommer vara lite konstig nu fram till semestern. Vill kunna stanna hemma jobbiga dagar utan att behöva bortförklara..

Är dock väldigt nojig över att berätta på jobbet. Tänker att det bara kommer sluta illa nu när jag berättar för så många så tidigt, men har jag något val egentligen? Är ju en spyende zombie!

Fy vad jobbigt! Skönt att höra att medicinen hjälper till vissdel i allafall. Hoppas dom tar det bra på jobbet o e förstående :)
  • MillaPo

Har fått telefon tid med dr i morgon för att få legigan comp utskrivet...ska åka till prag i 4 dagar o klarar inte det nu som ja mår...dottern o ja skulle va ledig idag men hon fick gå till dagis o ha kul itsället för en inmobil illamående tråk mamma....e glad att hon älskar dagis! :) det lättar samvetet lite :/

• MillaPo

Fy vad tråkigt läsning med er som blöder, håller tummarna att det e ofarliga blödningar!

• MillaPo

Är det nån mer här som mår illa även på nätterna? Ja vaknar av det o har jätte svårt att somna om då det står mej upp i halsen...blää...

Svar på tråden BF Januari 2015