Inlägg från: MillaPo |Visa alla inlägg
  • MillaPo

BF Januari 2015

Ja detta illamående gör än helt knäckt...ligga stilla e det enda som e hyfsat ok dagtid...nattetid vet ja inte heller va ja ska ta mej till...får se vad läkaren säger när hon ringer i efm. Hoppas ja får dom ja tog sist dom dämpade lite i allafall...

• MillaPo

Nu har ja tagit min första lergigan comp o ska ta på mig mina seaband ja kom på jag hade...hopps hoppas det hjälper...vill ju inte ta piller egentligen tar knappt alvedon annars men nu e det nödläge känner jag...:/

• MillaPo
    Jhalie skrev 2014-05-13 14:58:57 följande:
    [quote=73226144][quote-nick]Tingeliiiing skrev 2014-05-13 14:25:12 följande:[/quote-nick]Jag hade åkt in! Hah dom har inte rätt o skicka hem dig din rätt att få vård! Varesig vad dom tycker!

Uppdatera gärna!

Tänker på dig![/quot

Tack

Kom lite lite blod nu när jag var på toa..

Åkte hem iaf. Väntar lite till. Och om jag behöver åka så har jag en kompis som kan passa barnen ikväll.

Håller alla tummar för att det går över och att testet visar starkare imorn!!

Det värmer att ni bryr er iaf, tack

Åh vad ja lider med dej...sån jobbbig ovisshet. Håller tummar o tår att det e ofarliga blödningar...
  • MillaPo
    bejb skrev 2014-05-14 08:08:14 följande:
    Blir bara värre med illamåendet. Nu imorse kunde jag varken äta eller dricka ngt. Känner mig så övermätt och fast jag är jättehungrig går de inte! :( Trodde ju inte det va möjligt att må sämre än som ja mådde sist :) Tycker så synd om min lilla tjej här som får sysselsätta sig själv då jag bara ligger :(

Jag fick lergigan comp igår o igårkväll kände ja mej som en människa igen. Tycker du ska be om det oxå. Det tar inte bort allt men shit så mycket bättre ja mår nu!! Piggare

O inte helt däckad av illamåendet :)
  • MillaPo
    Jhalie skrev 2014-05-14 05:53:51 följande:
    Tog ett nytt test nu, och det visar starkare än igår. Det måste väl ändå vara positivt eller? Bild finns i gallerit. Det övre testet är från igår och det under från imorse. Lite hopp iaf

Va skönt nu hoppas vi blodet hållet sig borta!!!
  • MillaPo
    Fesitomo skrev 2014-05-19 13:20:32 följande:
    Åå jag ska på vul i morgon och hoppas då gå se ett litet tickande hjärta är då i 7+2

Lycka till! Ja ska oxå på vul i morgon o e på 7+2 då :)
  • MillaPo

Ja kom hem från prag igår...jävligt kämpiga dagar med illamåendet o trötthet...tabletterna tar bara udden av skiten nu...jobbad bara halvdag i dag då kroppen säger ifrån. Har välidigt fysisktarbete o ju mer ja rör mej ju sämre mår ja...önskar ja hade ett stillasittande jobb utan kundkontakt just nu :/

Får se vad läkaren säger på vul i morgon om ja blir sjukskriven veckan ut eller vad han anser...

Har läst ikapp lite o sett att det droppar in flera i tråden :) välkomna alla nygravida :)

Ni som mår illa har ni hittat nått ni får i er o smakar gott?

Jag får i mej vissa saker men ja måste tvinga mej för att få i mej det o allt smakar äckligt tycket jag...o allt luktar snusk...:/

Bläää...nä hoppas vi får se ett litet hjärta slå där inne imorgon på vul så man får bektäftelse den lille växer, det skulle gör det hela så illamåendet mer lätthantelärligt...har svårt att ta in att ja faktiskt e gravid :o

• MillaPo
    maarny skrev 2014-05-20 07:43:42 följande:
    Knep mot illamående, åksjuketabletterna postafen finns på apoteket plus en rejäl hög bananer på nattduksbordet ;) funkat bra för mig som gått från inga symptom till grymt illamående. Vaknar mitt i natten i en svettig pöl och har panik, då är det en banan i munnen direkt som hjälper. Även om det just då är det äckligaste som finns så desto snabbare jag får i mig bananen desto snabbare blir jag bra.

Man blir trött av tabletter och sover med än normalt, en nackdel just nu när jag ligger.på Mallorca och vill se ön men hellre de än illamående. ( jag mår illa även dagtid) Lycka till!

Tack för tipsen men ja äter redan lergigan comp mot illamående men på kvällen/ natten funkar dom inte alls...bananer kan ja tyvärr inte få ner alls...skönt att du har hittat nått som funkar för dej :) hoppas ja med hittar nått så man kan få sova på nätterna...:)
Svar på tråden BF Januari 2015