BF Januari 2015
Grattis! Visst känns det härligt!!!
Ja kan inte dölja magen , har en rejäl kul på magen :) är i vecka 14+1 idag. Har dessutom fått börja använda mina två amningsbehåar som e en storlek större.
Kan tyvärr inte lägga in bild då vår dator helt klappat ihop, men tror jag lyckades få in en bild i galleriet från vårt kub den 1juli om nån vill kika :)
Är det nån mer som har hjärtrusningar o att det känns som hjärtat slår jätte hårt? Får så nästan varje kväll...
Tack tjejer :) ska ringa bm i morgon får vi se om ja får tag i hennne o va hon säger.
Det håller på med hjärtrusningar o hårda hjärtslag o tungt att andas i ca 1,5 h när ja vilar efter dotter lägger sig vid 19...samma varje kväll...
Va till bm idag o fick ta blodtryck pga hjärtrusningarna o dubbelslagen igår som inte ville ge med sig förens efter 1,5h. Skulle det blir så igen ska ja in o ta ett ekg för att va på den säkra sidan ävrn om blodtrycket va bra idag...får se hur det blir ikväll när ja får sätta mig ner....
Skulle med vilja va med i fb gruppen :)
Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.
Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan
Vi ska inte ta reda på kön. Kollade inte när vi väntatde dotter men vi trodde stenhårt på att det va en kille...blev jätte förvånade att det kom ut en liten tös :)
Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!