Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Herregud vad beroende man är av de små.

Sitter och ska in till tandläkaren snart, medans jag är här är mamma ute och går med lilleman.

Men har typ abstinens redan och de gick för 4 minuter sen..

Kan dom inte komma och ropa upp mej snart så det blir klart nån gång för jag måste liksom få snosa på min son NU!

:))

• vår sommar

Är det flera bebisar som bökar mycket innan de somnar in ordentligt?

Lilleman bökar som en tok och slår med armarna och river sig i ögonen. (Ser nästan ut som han försöker klia sig i ögonen)

Det är typ precis när han somnat in och att han inte hittar rätta sovställningen.

Vågar ju inte lämna han ut sikte för är så rädd att han ska klösa sig i ögonen så det ger skada.

Snälla säg att någon annan också varit med om det och att det bara är en fas som går över.

• vår sommar
    CNorberg skrev 2014-06-04 08:05:59 följande:

Vår skrutt har också bökat mycket innan sömn och även precis innan han vaknar men det har blivit lite mindre nu när han sover mer och förmodligen bättre. Men fortfarande mycket bök och flygande armar på dagarna. Han rev sig en del förut men vi har försökt fila naglarna ordentligt så blev det bättre!
    Försöker också fila naglarna men är nog inte så bra på det för alltid hittar han nån vass kant att riva sig med ;)
  • vår sommar
    MammaTillS skrev 2014-06-04 14:11:18 följande:

Tack! :) och jag glömde ju helt skriva att jag är 26 år, har en dotter på 3 år och vi fick vår andra dotter den 10 april :)

Ja och även om jag är mycket lugnare och säkrare nu som tvåbarnsförälder så har man glömt av vissa saker och så är ju inte denna lilla tjej precis som storasyrran när hon var bebis såklart ;)

En liten personlig fråga, har ni tänkt något på vilket preventivmedel ni ska ha nu? Jag har ju så svårt för hormoner och har testat allt möjligt men inget har fungerat. Mellan barnen körde vi på "säkra perioder" för vi skulle ju ändå ha ett till barn, men nu vill jag gärna ha något säkrare. Min bm föreslog hormonspiral, så ska testa den som har lite mindre hormoner och hoppas det fungerar! Annars blir det kopparspiral och funkar inte det får jag väl gå i celibat haha
    Hej och välkommen hit :)

Vi har nog tänk som du tänkte efter din första dotter. Vi vill ha flera barn och fick kämpa mer än 2 år för att få vår son så vi kommer inte skydda oss. Jag har bara en äggledare så planera när vi ska ha är inte det lättaste så händer det så händer det :)
  • vår sommar

Måste dela med mej om vad jag har varit med om idag.

För 8år sen va jag med om en allvarlig bilolycka där ett rattfyllo körde på mej och mina 2 bästa vänners bil.

Vi var bara två som klarade oss. Min bästa vän dog omedelbart och det va också det första jag såg när jag vaknade upp innan ambulansen kom.

Jag bröt benen på 3 ställen, käken på 3 ställen, en spricka i ryggen och så la mina lungor ihop så låg i respirator medvetslös i över en vecka. Under den veckan fyllde jag även 18år.

Det har satt sina spår och jag är än idag inte helt återställd varken psykiskt eller fysiskt.

Men idag så var jag på massage, och när vi va klara så frågade massören:

- får jag ställa en personlig fråga?

- ja visst svara jag

- va det någon som dog i olyckan du va med i?

- ja det va det.

- ja det här låter säkert konstigt, men jag kan känna av dem på andra sidan och du har en tjej som står bredvid dej hela tiden.Hon vill bara säga att hon är här hos dej och att jag fått det här barnet för att jag måste våga öppna mitt hjärta igen.

Hon sa också att det är när jag drömmer om henne som hon försöker kommunicera med mig. Och jag drömmer ofta om henne.

Jag vill verkligen tro att det finns en andevärlden.

Känns så skönt att veta att jag och min familj har en skyddande ängel över oss.

• vår sommar
    Mamma2014 skrev 2014-06-07 09:18:55 följande:

Jag har börjat köra sempers lemolac och den verkar bättre. Jag kör dessutom pysventiler från Apoteket som är jätte bra så man får ut gas och avföring. Min dotter är nu 8 veckor och två dagar idag och inatt har hon sovit hela natten! :D på 8 veckorsdagen var vi på BVC och tog vikt och mått. Emilia väger nu 5620 gram är 60 cm lång och har ett huvudmått på 40. Vad väger era barn och hur långa är de? Jag ger min dotter mest ersättning ca 120-130ml åt gången och ammar även lite ibland men känns som det börjar ta slut eftersom jag ammar så sällan.

Å va kul, min Alfred har nästan samma vikt och längd som din Emilia :)

När vi va där i måndags så va han 7veckor och 3 dagar och vägde 5620gram 61,4cm lång och 39,8 runt huvudet :)
  • vår sommar
    Mamma2014 skrev 2014-06-07 09:37:26 följande:

Vad roligt! Vad vägde Alfred när han föddes och hur lång var han då? Emilia vägde 3605gram och var 51 cm lång och huvudmått på 35 :)

Han vägde 4470 och va 54cm lång huvudmåttet kommer jag inte ihåg.

Han går upp ca 200 i veckan och 1 cm i veckan ;)
  • vår sommar

Ja man vill ju bara pausa tiden en stund så man verkligen hinner och njuta av tiden.. Det går alldeles för fort.

• vår sommar
    LyCKa55 skrev 2014-06-09 12:18:32 följande:

Jag måste bara fråga er andra; Har någon annan upplevt att ni fått dåligt minne efter förlossningen? Jag mår jättekonstigt sen en vecka tillbaka. Tankspridd, jättedåligt minne,yr. Någon som känner igen sig? Blir orolig att det ska vara nåt annat. Har bokat en läkartid lite längre fram men skulle va skönt att höra om nån annan varit med om samma.

Ja jag är helt fläng. Idag så va en kompis här som ska skriva kontrakt till sitt nya hus på fredag och sa:

-haha, kom på att jag skriver på kontraktet på fredagen den 13:de.

Och jag som är fruktansvärt osmart nuförtiden svarar:

- när är det egentligen, är det i slutet av juni det eller?

Fick en suck till svar. :)

Hon är fruktansvärt trött på att jag är så disträ. Hehe
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet