Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Överreagerar jag nu kanske?

Sambon gick till en kompis vid 20.30 för att ta några öl bara.

Vid 22 tiden skickar han och frågar hur det går och jag svarar att han har somnat nu men att vi hade det lite jobbigt förut. (Han har alltid en skrikperiod på kvällen och är skönt att man är två och hjälps åt annars)

Iallafall så har han inte kommit hem än och jag har precis fått ett mms av min arbetskollega med en bild på han och sambon sittande på krogen..

Inte det att jag inte unnar honom en utekväll men kanske inte nu när vår bebis bara är 3 veckor gammal och att jag kanske skulle vilja ha avlastning så jag kan få sova lite..

Sitter här och irriterar mig som bara den då jag inser att det inte kommer att hända många knop för honom imorrn..

Överreagerar jag eller har jag rätt att vi en aning irriterad?

• vår sommar

Behöver råd, tips och trix. :)

Alfred är 4 veckor på fredag och är inte alls nån komplicerad bebis. Äter sover skiter ;)

Men när kvällen kommer så somnar han så gott vid bröstet runt 21 tiden. Men så fort jag ska försöka lägga ner honom så vaknar han och vill puppa igen.. Kan hålla på att gå fram och tillbaka från fåtöljen till sovrummet ända fram till 00.00 tiden ungefär..

Nån som har samma problem eller finns det kanske nån med en lösning?

Det är inte det att han är hungrig, han vill bara vara mig nära, helst sitta fast i mig ;)

• vår sommar
    Dixiechick skrev 2014-05-14 04:38:45 följande:
    Har du provat napp för att trösta istället? Kan rekommenderas starkt om de har så stort snuttbehov. Kram
    Napp funkar inte på honom..

Antingen blir han kanonpigg och tuttar på som han väntar på att det ska komma nått,

(Händer när han är hungrig)

Eller så somnar han jätte gott men när han släpper nappen så vaknar han direkt igen.. :/

(Och då resulterar det i att han vill tutta mer)
  • vår sommar

Tänkte jag ska köpa magdroppar till lilleman idag då det är 6 kvällen irad som han skriker oavbrutet ett par timmar på kvällen/natten.

Men vilka ska man ha?

Miniform eller Semper?

Nån som testat?

• vår sommar

Ååå va underbart.. Inatt kom vi på det.. Hur vi ska göra för att slippa skrik/gråt maraton i 3 timmar..

Det börjar alltid 21.00 och håller på till 00-01.

Han somna vid bröstet vid 20 tiden, och sov där till 21.20 då han började vakna till och förstod vad som skulle börja.. Så packade ner han med pyjamasen i vagnen och gick ut och gick. Och han sov till 22.30 och då fick han mat på en gång och nu sover hela familjen utom jag men det dröjer inte länge. God natt allihopa ;)

• vår sommar

Just det. Här är en tips från mig.

Köpte en kökstermometer igår och satte inne i vagnen med utesladden nere vid fötterna på lilleman.

På det sättet har man koll på att det inte blir för varm åt han.. (Tycker det är så svårt att veta hur mycket man ska klä på dem)

Funkar faktisk jätte bra :)

• vår sommar

HJÄLP!

Mitt snitt har spruckit upp lite. 4 veckor sen.

Har ringt till rådgivningen och så länge det inte är rött, varar eller att jag har feber ska det inte vara någon fara..

Jag har inget av det, men Gud va rädd och nojig jag är nu.. Kan inte sluta gråta för är så rädd att det ska vara nått. :(((

• vår sommar
    kerstinsmide skrev 2014-05-17 20:59:52 följande:

Har du nå tejp hemma? Typ sånt kirurgtejp. Isf så tejpa ihop det och håll koll på tempen bara. :) Behöver ju inte tejpa men det kan ju kännas bättre fför en själv. :) och komihåg att vönda dig på sidan inna du kliver upp ir sängen så det inte spricker mer. :) är du jättenojig och inte kan lugna ner dig så åk in till sjukhuset. Inhwt blir bra om man känner sig ledsen och orolig. :( då känns dwt alltid bäst att vara på den säkra sidan!
    Sambon har plåstrat om mig och lugnat mig lite nu.

Avvaktar tills imorrn så får vi se hur det ser ut ifall jag vill åka in då.

Tar tempen varje halvtimme ifall den stigen men änsålänge så är den på 36.9 så det känns bra iallafall.

Usch va trött jag är på komplikationer. :(
  • vår sommar

Nu känner jag mig lugn igen.

Min farbrors fru är distriktssköterska och har varit här idag och kollat på såret och hon sa att det såg bra ut.

Phuu

• vår sommar

Måste bara framhäva min sambo som drar ett jätte lass..

Han sköter allt, mat, handla bär allt eftersom jag inte ska göra det.

Jag helammar ju så det blir ju jag som tar nätterna, men så fort som Alfred skriker så är han där dag ( när han inte är på jobbet) som natt..

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet