Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Det måste vara nån växt spurt de små gått in i. Alfred har oxå gått från att vakna vid 4 tiden till att vakna vid 1, halv 4 och 6.. Tänkte att det kanske är att det va från i helgen att han äter upp sig igen men det kanske är en fas eftersom det verkar va många av våra små som har liknande.. Vi är iallafall inte ensamma, vi har varandra ;) <3

• vår sommar

Börjar känna mej stressad när det gäller maten. Alfred har tappat allt intresse. Flaska vägrar han och känns som min mjölk börjar bli väldigt tun. Han drar mycket i bröstet som om det tar slut fort. Hur ska jag då få i han föda.. Ååå ångest delux

• vår sommar

Idag har det varit en sån där dröm dag. Imorgon ville han äntligen äta lite gröt och sen ville han ha lite smakis potatis, sen har dagen bara flutit på så där super. Flera sanna här dagar.

Jag vill nog sluta amma på dagen ganska snart. Mest för att det har krånglat enkel för han kan.bara slappna av och äta hemma som det är nu och vi blir ganska isolerade. Men kan tänka mej fortsätta amma på natten nån månad till

• vår sommar
    vår sommar skrev 2014-10-02 18:40:56 följande:

Idag har det varit en sån där dröm dag. Imorgon ville han äntligen äta lite gröt och sen ville han ha lite smakis potatis, sen har dagen bara flutit på så där super. Flera sanna här dagar.

Jag vill nog sluta amma på dagen ganska snart. Mest för att det har krånglat enkel för han kan.bara slappna av och äta hemma som det är nu och vi blir ganska isolerade. Men kan tänka mej fortsätta amma på natten nån månad till

Imorse skulle det ju stå hehe
  • vår sommar

Ååå underbara morgon. Alfred vaknar vid 5 jätte pigg och vill bara ligga och prata och testköra diskanten. Vid halv 7 blev han lite trött så amma honom till sömn och såg min chans för lite morgonkaffe själv framför nyheterna.

La ner honom i sängen 07.00. Han vaknar 07.15 och bajsar igenom hela pyjamasen. Jaha. Lyfter upp han och då kommer världens kasadspya. Över hela mig,honom, snutten och bra mycket på golvet.

God morgon mamma, du får dricka ditt morgonkaffe sen (kanske)

• vår sommar

Har tar vi kvällen vid halv 20.30-21.00 ungefär. Försöker att lägga han runt 19 tiden men han vaknar bara en kvart efter och är jätte pigg. Sen brukar han sova till 03.00 tiden för lite mys och en skvätt mat och så vaknar han vid 06.00 tiden när sambons klocka ringer. Oftast somnar han om efter lite mat då och sover till 08.00.

• vår sommar

Måste dela med mej av dagens roligaste.

Har upptäckt att alfred tycker det är super kul när man viskar i hans öra.. Alltså ungen skriker av skatt. Haha så här sitter jag och viskar hemlisar hehe

• vår sommar
    hannamottosson skrev 2014-10-14 23:46:56 följande:

Hej tjejer! Måste bara höra om det är någon här som fortfarande inte fått tillbaka sin mens? Kan inte låta bli att noja över att jag inte fått tillbaka den även om jag vet att det kan ta tid när man ammar. Har helammat fram till för ca en månad sen och nu ammar jag bara på natten och morgonen så dumt att oroa sig eftersom att jag vet att det kan ta tid men kan inte låta bli! Skulle vara skönt att få den så att man vet att allt funkar som det ska :)

Jag har heller inte fått tillbaka den än. Hel ammar visserligen fortfarande men saknar den inte alls
  • vår sommar

Jag har en jätte hemlis som vill dela mej av. Men ni får lova att inte skriva nått om det på insta :)

Vi har idag bestämd oss för att köpa hus som vi varit och tittat på ett par gånger. Ägaren ville bara sälja till oss så det har inte kommit ut på försäljning ens.

Vi ska inte säga nått till någon förrens alla papper är påskrivna men vill verkligen berätta det för nån så berättar det för er :)

6 rok och den trädgård på 1500 kwm. Jag känner mej så himla glad

• vår sommar

Tack allihopa :) det här är det bästa med den här tråden. Man kan dela med sig av allt. Både dåliga och bra grejer. Tänk att så bra,kloka,vettiga,snälla och underbara mammor på ett och samma forum.:)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet