Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Fidelisen skrev 2014-10-21 10:13:28 följande:

Jag känner mig som världens sämsta hustru.

Min man vill följa med sitt jobb på regionsdag i slutet av november. Tillställningen är 4 timmar bort och de ska vara borta över natten.

Jag får bestämma om han ska åka och det enda jag känner är att jag inte vill att han är så långt borta så länge. Är så rädd att någonting ska hända och han inte kan komma hem hur som helst.

Det är verkligen okay att känna så.

Troligen kommer det bli så att min gubbe kommer att ligga borta på jobb mellan dec-april.

Då kommer han va borta på jobb 7 dagar och sen va hemma 7 dagar.

Inget är bestämt än men jag känner panikkänslor varje gång det kommer på tal.
  • vår sommar

Har ni kommit på vad ni ska ge era män för nått i farsdag present? Jag har verkligen ingen fantasi så kanske har ni nån bra idé?

• vår sommar

Hej och hå va det går i husköpet.

Igår skrev vi köpekontrakt, nu har jag och Alfred precis kommit hem från banken och på torsdag blir den sista besiktningen av huset.. På fredag blir köpet offentligt. Ojoj

Nu är det bara att kavla upp ärmarna för att storstäda lägenheten för de kommer till helgen och tar kort på den så den kommer ut till försäljning.

Flytten blir den 15 januari. Ska bli en prövning att flytta med en då 9 månaders bebis. Huu tycker att han har mycket energi nu. Hehe.

• vår sommar

Nu har vi varit och besiktat huset och allt såg bra ut. Så imorgon så är det offentligt att jag är hus ägare. Shiit va mycket det hänt det här året egentligen.

• vår sommar
    LyCKa55 skrev 2014-10-25 18:36:22 följande:

Igårkväll testade vi välling för första gången, det gick inte alls. Han gallskrek så fort flaskan kom i närheten. Ikväll testade vi igen för vi tänkte att han kanske var för trött igår. Han tog några klunkar o sen va det samma sak.. Känns jättetrist då jag verkligen hoppats på vällingen och att han kanske kunde börja sova bättre på natten. Ser att många andra barn sover i princip hela natten medan Sixten vaknar kanske 5ggr.. Känns deppigt just nu. Någon annan som har ett barn som vägrar välling?

Alfred vägrar det mesta. Välling, gröt, pure mat. Det enda han vill ha i matväg är leverpastejs smörgås och banan i bitar.

Känner mig jätte ledsen att han inte vill ha nått. När han ammar nu så bits han så jag sitter och spänner mej mestadels. Vill verkligen sluta amma men det vill inte han. Men intalar mig hela tiden att han börjar äta när han är redo och hoppas för allt i världen att jag har bröstvårtor kvar när det händer.
  • vår sommar

Sen så vägrar han sova om inte jag ligger 2cm ifrån han. Både på natten och dagen. Det är inte det att han börjar skrika eller så men han vaknar alltid när jag kommer typ en meter från sängen och blir gnällig för han inte fått sovit klart..

• vår sommar

Känner mej bitter. Jag brukar få ligga kvar och dra mig på lördagarna och sambon får sova ut på söndagar.

Men idag blev det lite salt i såren när en timme extra för han blev en timme tidigare för mej.. Hehe. Min bebis är inte inställd på vintertid än.

• vår sommar

Ångest.. Har ringt och satt upp oss på listan för förskoleplats för nästa höst idag. Det fanns kanske en plats kvar. Jag som trodde jag va ute i god tid. Vill verkligen INTE ha alfred på en kommunal förskola så hoppas verkligen att vi får plats på den förskolan som är ett föräldrakooperativ.

Hur tänker ni andra om förskola?

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2014-10-27 08:34:35 följande:

Detta har säkert pratats om förut, men hur gamla är alla?

Är jag äldst med mina 32 år?

Jag är 26 och sambon 25
  • vår sommar

Ikväll fick jag i alfred lite välling. Blandade i massa mango pure så det blev sött och gott och det gick faktiskt ner nästan 70ml. Rekord

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet