Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

kerstinsmide skrev 2014-10-29 08:36:47 följande:

Jag har alltså inte fått sova på natten under flera veckor nu. Är så slut... när min sambo jobbar kväll eller är hemma så brukar han ta henne en timme på morgonen men kommer.in så fort hon är.grinig..... idag var en jäääättejobbog natt och min sambo har lite feber typ 38grader. Så.imorse ville han inte ta henne "jag brukar ju faktiakt alltid göra det men nu har jag feber" fick jag till svar. Alltså, har jag bara en fis på tvären när han är pappaledig så ska jag skylla på det! Ja. Jag överreagerar men jag är så.jäkla trötr. Så då får jag lov att överreagera. :P

Ååå känner igen mig. Tror verkligen inte de fattar ibland hur mycket jobb vi har egentligen.

Här om dagen kom jag på mig själv.

Vi va hos en kompis och hälsade på. Jag gick som alltid och bar alfred eftersom har vill bli buren för det mesta. Han börjar ju bli lite lung. 8.5 kg så efter en stund så sa jag till Emil att kan du ta honom för jag börjar få kramp.

Då svarar han. Jag har lite ont i huvudet.

Och utan att reagera så sa jag bara jaja men då tar jag honom. Alltså blev inte ens arg, men sen när jag såg kompisens min så slog det mej. Jag är så van att ta han när han blir gnällig/hungrig/ trött osv eller när sambon är trött eller har ont eller är sjuk att jag inte tänker på det längre.
  • vår sommar

Alfreds matdag ser ut såhär på ett ungefär:

03.00 amma

06.00 amma

07.00 frukost, 1/4 smörgås med leverpastej + vatten.(vägrar gröt)

08.00 amma och sover 1h

10.00 fruktpure 2tsk (ibland vägrar han det med)

11.30 2 iskubar med mat och 1 iskub med grönsakspure + vatten

12.00 amma och sover till 13.30

14.00 banan i bitar kanske en cm av bananen.

16.00 amma

17.00 2 iskubar med grönsakspure + vatten ( brukar inte vilja ha mer än 1-2 skedar men mest för att vi äter då.)

19.00 1/4 smörgås med leverpastej + vatten

20.30 välling med massa mangopure ( har lyckats fått i han 70ml som mest)

21.00 amma

Det är långt ifrån alla mål han äter upp, det beror verkligen på vilket humör gossen är på. Ibland passar inget och ibland går det.

• vår sommar
    kerstinsmide skrev 2014-11-03 15:03:55 följande:

Måste ju vara något fel på mitt snitt alltså. Det är fortfarande jätterött. Inte öppet iaf. 

Plus att jag har ont typ bakom det. :( meeeen tänkte slänga in lite bilder i bildtråden på Dop/ överraskningsvigsel! :D 

(ja, igår gifte vi oss wihu

Stort grattis :)
  • vår sommar

Ååå vi kämpar och kämpar med maten här hemma.. Han vill verkligen inte nånting. Igår gjorde jag äggröra som han fick pilla själv med. Och det tyckte han väll va kul med det va ju långt ifrån mycket som han fick i munnen.

Försöker förgäves att ge han välling men då gråter han bara. Det slutar ALLTID med att han ammar och jag gråter för jag känner mej som jordens sämsta mamma som inte kan ge min son matglädje. Jag är svin stressad att han inte ska gå upp i vikt och jag mår allmänt piss över det här..

Känner mej helt utmattad och gråter typ hela tiden..

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-11-09 21:01:10 följande:

Men fina fina du <3 du är ju jordens bästa mamma till din son, han är nog dessvärre bara inte redo att ge upp amningen än.

Vad har du prövat ge hittills till skrutten och hur gör du/ni när han får smakis/mat?

Vi har provat:

4 sorters gröt

Alla sorters fruktpure

Mat i alla valörer både burkmat och egen mat

Smörgås

Ägg

Potatis och broccoli på bitar

Allt

Försöker ge han samtidigt som vi äter men han är nöjd i sin stol i max 2 minuter sen börjar han gnälla.

Jag har provat att ge han mat när han sitter i mitt eller sambons knä, i soffan tillochmed bär han sitter i sin gåstol men utan resultat.

Jag försöker intala mej hela tiden att det kommer, men det nöter i bakhuvudet hela tiden att han inte kommer att gå upp i vikt..
  • vår sommar

Tack för peppningen.

Ja ska ringa bvc imorron men har inget större förtroende för dom.

Majskolvar går ner men han har börjat slänga iväg dom han blir arg.

Han tar napp men endast en sort. Men ska definitivt prova den nappen.

Vill ju bara att han ska va lycklig och må bra.

• vår sommar
    Enlängtan skrev 2014-11-09 23:03:09 följande:

Har hört att vissa barn är väldigt svåra att ge mat till men sen en dag så börjar de äta det som bjuds, andra äter från första början och vissa får man truga :) jag kan förstå att man blir orolig när den lille inte vill äta och helst när du prövat så många olika alternativ.

Då du är orolig att det inte räcker med enbart amning har du prövat ge extra ersättning? Ersättningsbarn är ju oftast lite "kraftigare" då ersättningen är lite kraftigare än bröstmjölken så då känns det kanske bättre för dig också om du vet att han får lite "extra" näring

Försöker med både ersättningen och välling men han bara slår bort flaskan och gråter tills han får bröstet. Har provat 2 sorters flaskor med alla storlekar på hål och pipmuggar men inte. :/
  • vår sommar

Har pratat med bvc nu och hon föreslog faktiskt det med. Att han ska få smaka mat av vår tallrik, även fast vi har lite salt/kryddor och så mest för att han ska få upp intresset. Även lite glass på fingret om det funkar. Men hon tyckte att det fortfarande inte va nån panik, om han fortfarande inte äter när han är 8-9 månader så ska vi ta tag i det då. Annars ska vi bara leka fram ett intresse.

Tack underbara för tips och råd. Nu ska jag bara försöka slappna av.

• vår sommar
    Chili123 skrev 2014-11-10 10:07:03 följande:

Vår pojke var matglad från start, flickan var omöjlig. Men plötsligt en dag åt hon ALLT. Bara vänta ut barnet tror jag :)

Har ett litet problem... Dottern vägrar plötsligt ersättning. Skriker rätt ut efter några klunkar... Har testat byta ersättning men icke. Försökte få i henne gröt istället men det går inte heller. Hon har ätit Max två skedar gröt och typ 15 ml ersättning sen sju igår kväll

Hur går det med ätandet för er?
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet