Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Måste fråga om det är fler som är inne i den här sura fasen.

Sen i tisdags har Alfred varit annat än nöjd. Sur, grinig och trött.. Men man får inte lägga honom till bröstet förens han typ sover för han kan ju missa nått. Lägger vi honom på rygg blir han sur och arg. Han vill bara sitta upp. Men man kan varken sova eller äta sittande så det har varit en evig kamp. Men så fort han är lugn så vill han hellst ligga vid bröstet och sova.. Men som sagt, han är mest sur och kinkig.. Han blir 17 veckor idag så kanske det är en fas. (Hoppas jag)

• vår sommar

Ååå ja blir knäpp snart.. Alfred har sen i tisdags varit sur och grinig.. Han skriker oftast när jag lägger honom vid bröstet även fast jag vet att han är hungrig..

Så då tänkte jag att detta måste ju va ett tecken på att han inte vill amma längre.. :/ så lånade en pump så jag kunde pumpa ur och ge han i flaska.. Nix, fick i han 20ml när han slog bort flaskan och verkligen inte ville ha den.. Så provade ersättning.. Då gallskrek han så fort han smakade lite.. Herregud.. Men igår vände det och han vill nu ha brösten igen..

Gick ner till BVC idag för att väga honom och han hade ändå gått upp 150gram på en vecka så då får han ju i sig mer än jag trott då.. De kanske klunkar större klunkar nu när de är större så de får i sig mer mat än man tror.. Det är nog det värsta med amning att man inte vet hur mycket de får i sig..

• vår sommar
    Fidelisen skrev 2014-08-20 11:08:33 följande:

På tal om att gråta.

Tittar på Private practice där en av läkarna har varit gravid med ett barn som visade sig sakna hjärna. Har gråtit varje program.

Nu födde hon sitt barn och valde att donera hans organ.

Jag har gråtit och gråtit och gråtit. Riktigt fulgråtit.

Så hemskt. Fy smile4.gif

Ååå ja med.. Gubben kom hem och fick panik för han trodde ju det hade hänt oss nått när jag satt där och stor grina.. Och det enda jag fick fram va... Hormoner.. Tv.. Bebis..

Haha
  • vår sommar

Alfred har fått hög feber.. Har ringt 1177 och det är antagligen 3 dagars feber.. Men usch va synd det är om han :(. Och inte är det lätt att få i han alvedon heller :/

• vår sommar

Har gett flytande alvedon.. Och febern har gått ner en aning.. Men blir nog att köpa rump alvedon imorrn för han bara spottar ut allt.. :/

Får amma typ varje timme så han får läska sig.. Han vägrar ju ta flaska så vatten kan jag bara ge på sked och det går ju sådär.. :/

• vår sommar

Usch va synd det är om min kärlek.. Febern gick ner en aning igår kväll men va arg och ledsen ända till 00 tiden i går. Brukar somna runt 19 tiden annars.. Sov några timmar och så va febern tillbaka igen.. De tror det är 3 dagars febern han har fått så det är bara att härda ut..

Men mina armar och min rygg får verkligen en mandomsprov eftersom han bara vill gungas i famnen framför tvn.

• vår sommar
    Bumblebee92 skrev 2014-08-24 13:44:01 följande:

Ni som döpt/tänker döpa era barn, har ni/tänker ni köpa doppresent själva till dem?

Vad har/tänker ni isåfall köpa?

Jag funderar på att antingen köpa dem två översta, grisen och spårvagnen. Eller den där rosa gåbilen. Helt kär i allt ju!

phpZi8Out08115.jpg

Vi har köpt den här nattlampan till Alfred i dop present.. Mest för att jag vill ha en nattlampa.. Hehe :)
  • vår sommar

Mammor. Jag behöver hjälp.. Jag hittar ingen bra baby olja..

Den jag har nu är gjord på solros olja och ingen vegetabilisk skit i. Men nu börjar den ta slut och kommer inte ihåg vart jag köpte den..

Har litar på Apoteket, Coop och Ica men alla innehåller ju bara en massa skit i som jag INTE vill använda på min bebis hud.. Vet nån vart man kan köpa bra olja?

• vår sommar
    Sallysally skrev 2014-08-30 12:07:39 följande:

Min dotter somnar på dagarna genom att vagga vagnen inomhus och inför natten vid bröstet sen flyttar jag henne till sin säng.. Sen ammar hon ca med 2-3h mellanrum och då första gången hon ammar så liggammar jag och flyttar intr över henne fler ggr. Mest för att jag inte orkar... Så vi samsover nästan hela natten bortsett från första 2-4 timmarna. :)

Helammar och hon är 4,5 månad. Provat en liten sked potatis och ngn sked gröt. Har ni andra provat ngn mat?? :)

Alfred får några skedar gröt varje morgon och sen vid lunchtiden så får han en puré som jag fryst i iskubar. Så en sån iskub och typ en msk gröt varje dag.
  • vår sommar
    Sallysally skrev 2014-08-30 17:39:23 följande:
    Okej :) kul när dom får äta mer och mer sen!
    Ja. Han gillar det verkligen. Puré är sådär men gröten är verkligen en stor favorit här..
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet